Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

JobbIntros strategi i forhold til NAV ASVLs landsmøte i Tromsø 2009.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "JobbIntros strategi i forhold til NAV ASVLs landsmøte i Tromsø 2009."— Utskrift av presentasjonen:

1 JobbIntros strategi i forhold til NAV ASVLs landsmøte i Tromsø 2009

2 Kort om JobbIntro Ca 150 tiltaksplasser(Avklaring, APS, AB, VTA), samt 40 plasser andre tjenester. 37 ansatte 100% Horten kommune Omsetning 29 mill.

3 NAV – vår viktigste kunde – og samarbeidspartner! Kjell Persen, attføringsleder ved NAV i Horten

4 Operative og strategiske faktorer Mål: Gjenkjøp Relasjonskvalitet Relativ kvalitet EngasjementTillit Kundetilfredshet

5 Relativ kvalitet + - Stabil kvalitetsoppfatningNegativ kvalitetsoppfatning, som ikke blir forsøkt rettet Bedre i forhold til konkurrenter Dårligere i forhold til konkurrenten

6 Engasjement i relasjonen +- Relasjonens byttekostnader Tilbøyelighet til å gå ut av samarbeidet Fordeler i relasjonen Evne til innrømmelser Felles verdier Samarbeid

7 Tillit +- Felles verdierUsikkerhet i forbindelse med å ta avgjørelser SamarbeidOpportunistisk adferd Kommunikasjon Konstruktiv kritikk

8 Hvordan faktorene påvirker hverandre? Tillit Engasjement i relasjonen Relativ kvalitet

9 På plussiden på alle områdene? Dersom kvaliteten på relasjonen med NAV er god, er det stor sannsynlighet for at de kjøper av oss igjen!

10 Relativ kvalitet på JobbIntros tjenester Vi blir sammenliknet med andre – det er korte avstander i Vestfold. Bevisst arbeid med utvikling og forbedring av kvalitet på tjenestene. Dokumenterbar, relevant kompetanse. eQuass-sertifisert.

11 Engasjement i relasjonen – mellom JobbIntro og NAV Litt enveis – NAV er travle. Derfor: Viktig å være en stabil part som gir støtte, og som de ikke kan klare seg uten! Innrømmelser begge veier, både i forhold til hva som er bra og hva som kan forbedres.

12 Engasjement fortsatt… Tett samarbeid på flere nivå. Felles møtearenaer, idéutveksling, daglig kontakt og dialog. Felles verdier? Bjarne Håkon Hansen sa: Vi ønsker å se den enkeltes muligheter, ikke begrensninger. Vi skal stille krav, men samtidig gi alle en sjanse. JobbIntros verdier er: RAUSHET, KVALITET og MOT.

13 Har NAV tillit til oss? Konstruktivt faglig samarbeid og god kommunikasjon lokalt. Formålstjenlige ”konflikter” – som fører til forbedringer. Vi leverer det vi har sagt vi skal levere, og klarer vi ikke det, gir vi beskjed.

14 Ingen utfordringer? NAV i stor utvikling. Transaksjonsstyrt – både de og vi? Inngangsbarrierene høye i skjermet sektor, men NAV ønsker nye leverandører: Vridning i markedet – stille død for skjermet sektor? Mestrer vi alt? Eller blir vi ”stucked in the middle”?

15 JobbIntros satsningsområder Videreutvikle og styrke skjermede tjenester. Være aktive og profesjonelle tilbydere i det konkurranseutsatte markedet.

16 1. Tjen NAV! 7 bud for samarbeidet med NAV (fritt etter Gorm Kunøe, 1999)

17 2. Prioriter rettferdighet og ærlighet!

18 3. La forholdet være preget av harmoni og samarbeid!

19 4. Kjemp for forbedringer!

20 5. La forholdet være preget av høflighet og respekt!

21 6. Vis evne til tilpasning og identifikasjon!

22 7. Vis takknemlighet! Takk for oppmerksomheten!


Laste ned ppt "JobbIntros strategi i forhold til NAV ASVLs landsmøte i Tromsø 2009."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google