Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Skjønner du ikke hva jeg sier sa du? Anette Grande Urhamar - Bouvet Kundeopplevelse.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Skjønner du ikke hva jeg sier sa du? Anette Grande Urhamar - Bouvet Kundeopplevelse."— Utskrift av presentasjonen:

1 Skjønner du ikke hva jeg sier sa du? Anette Grande Urhamar - Bouvet Kundeopplevelse

2 Veldig kort om Anette Fag: MBA strategi og ledelse NHH Siv.ing datateknikk fra NTNU Psykologi fra UIO Jobb: Senior rådgiver i Bouvet Kundeopplevelse Tidligere Senior Interaksjonsdesigner i Netlife Research

3 Interaksjonsdesign “ Fagdisiplin som har som oppgave å definere atferden til produkter og systemer som mennesker kan samhandle med”

4

5 Hva gjør en interaksjonsdesigner?

6 1. Vi får en oppgave av kunden

7 2. Vi løser oppgaven

8

9 3. Vi leverer produktet til utvikling

10 Men så kom en ny verdensorden: Smidig

11 VS

12 Lærdommen: et godt samspill øker effektiviteten, skaper bedre produkter og begrenser kostnad for kunden

13 Tenk et begrenset antall maler tidlig Forside Temaside artikkelside

14 Jobb ut skisser ut fra viktigste brukerbehov Prioriter og fokuser på de viktigste oppgavene for brukerne og se på hva som skal løses hvor Sorter inn i grove kategorier: – Temasider – Seksjonssider – Artikkelsider – Forsider Jobb sammen med innholdsprodusenter og utviklere i konseptfasen! Tidlig eierskap til løsningen skaper de beste produktene!

15 Tegn sammen! Skisser er det beste verktøyet til å få opp en fremstilling av hva vi skal lage sammen Skissene kan veldig gjerne tegnes ut gjennom idéworkshoper med interaksjonsdesign, teknisk, innholdsprodusenter og kunde Interaksjonsdesigner forfiner skissene etter workshoper og disse tas videre til QA

16 QA-Skissemøter med utvikling Sett av faste, ukentlige møter med utvikling/scrumteamet hvor dere går gjennom skissene steg for steg. Maks 2 skisser pr møte Gjensidig tilbakemelding før godkjenning med kunde

17 Få godkjenning for de enkleste malene først Og start utvikling og produksjonen av innhold straks malene er implementert artikkelside OK!

18 Alle skisser opp på veggen

19 Bruk Stand-upen godt og sitt samlokalisert Bruk skissene også under stand-up for å tydeliggjøre både for design, utviklere og kunde hva man jobber med Om mulig: sitt sammen når produksjonen pågår slik at det er kort vei til å stille spørsmål til de ulike ansvarlige Til interaksjonsdesignerne: Vær alltid noen skisser i forkant av hver sprint

20 Kjør godkjenninger etter stridsnivå Forside Temaside artikkelside Nyhetsside Kontaktside Søkeresultat Enkle sider å bli enige om er artikkelsider/nyhetssider Litt vanskeligere kan det være å diskutere mellomsider De store kampene er oftest på forsidene. Legg denne malen til slutt i prosessen

21 Sett interne deadliner for malene

22 Ha ukentlige produksjons- og godkjenningsmøter med kunde

23 Viktig! Et tett prosjektløp med hyppige godkjenninger krever at kundene er: 1.Beslutningsdyktige i alle møter 2.Delende og medvirkende til god fremdrift 3.Åpne i dialog både under og etter møter 4.Konkrete i tilbakemeldinger på hvor man ønsker endringer

24

25 Takk for meg!


Laste ned ppt "Skjønner du ikke hva jeg sier sa du? Anette Grande Urhamar - Bouvet Kundeopplevelse."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google