Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Bedre kommunikasjon Line Sagberg. Innspill mottatt før møtet: Hvorfor så krass og negativ tone i brevene som sendes ut fra kommunen? • Nøytralt • Formelt.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Bedre kommunikasjon Line Sagberg. Innspill mottatt før møtet: Hvorfor så krass og negativ tone i brevene som sendes ut fra kommunen? • Nøytralt • Formelt."— Utskrift av presentasjonen:

1 Bedre kommunikasjon Line Sagberg

2 Innspill mottatt før møtet: Hvorfor så krass og negativ tone i brevene som sendes ut fra kommunen? • Nøytralt • Formelt • Tydelig • God tilbakemelding til oss • Vi kan absolutt bli flinkere til å gi ros og anerkjennelse for gode søknader og prosesser • Se til Oslo hvor de har et prosjekt som heter ”Bedre byggesaksbehandling”

3 Saksbehandler bør ikke møte alle med piggene ute. • Dette tar vi til oss. • Jevnlig fokus på hvordan vi møter dere. Vanskelig å få tak i sakbehandler. • Vi har behov for ro for å få behandlet saker. •Det enkleste er å få tak i oss på mail. • Avtale telefonmøte pr mail?

4 Saksbehandler kan ikke fraskrive seg plikten til å gi løsningsforslag og tips om hva og hvordan og hvorfor. • Å finne løsninger er ansvarlig prosjekterende sitt ansvar. • Vi kan komme med ideer og peke på problemområder. Men vi kan ikke tegne løsningen og så godkjenne våre egne tegninger. • Noen ganger er kanskje forslaget så langt unna realiserbart at vi ikke har noen forslag til løsning. Konkrete tilbakemeldinger • Vi jobber stadig med å gi konkrete tilbakemeldinger tidlig, men dette er vanskelig siden vi ikke har tid og kapasitet til å kvalitetssikre våre egne forslag til løsninger.

5 Forutsigbarhet. Enhetlig behandling av saker på tvers av saksbehandlere og geografiske team. •Gi oss all bakgrunn, dokumentasjon og informasjon med en gang. Spesielt viktig FØR for eksempel forhåndskonferansen. Dette gir oss mulighet til å avklare internt og med andre avdelinger. • Enhetlig behandling jobbes det med kontinuerlig gjennom fagmøter, teammøter og geografiske team med jevnlige teamledermøter. •Men vi kan alltid bli bedre!

6 Hvorfor kan ikke kommunen godkjenne tiltaket når alle naboer er overbegeistret? •Vi forvalter lover og forskrifter, samt diverse planer. •Krav må være oppfylt. •Byutvikling med kvalitet. Respekt for frister • Dette kurset er et tiltak som forhåpentligvis vil føre til smidigere saksbehandling for alle parter slik at vi får kapasitet til å behandle søknader raskere.

7 Hva søker du om? Følgebrev Skisser Visjoner Bakgrunn for valg som er gjort. Dokumenter der dere ser at det kan være tvil om prosjektet er i henhold til gjeldende lovverk og planer.

8 Selg meg prosjektet ditt! Takk for meg!


Laste ned ppt "Bedre kommunikasjon Line Sagberg. Innspill mottatt før møtet: Hvorfor så krass og negativ tone i brevene som sendes ut fra kommunen? • Nøytralt • Formelt."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google