Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Tradisjon og fornyelse L97 kunst og håndverk GULROTSØLJE 1999, Konrad Mehus.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Tradisjon og fornyelse L97 kunst og håndverk GULROTSØLJE 1999, Konrad Mehus."— Utskrift av presentasjonen:

1 tradisjon og fornyelse L97 kunst og håndverk GULROTSØLJE 1999, Konrad Mehus

2 konsekvenser av kunnskapsløftet i faget kunst og håndverk

3 4 hovedområder arbeid i skapende prosesser med form og farge materialer og teknikker

4 visuell kommunikasjon design kunst arkitektur

5 visuell kommunikasjon IK NEONORD, Ole Martin Bøe Lund 2000

6 studenten går inn i et hovedområde og avgrenser et emne som hun/han vil arbeide med, lære noe om dette er grunnlaget for det praktisk, skapende arbeidet videre

7 STUDENTARBEID 2005 visuell kommunikasjon

8 det er viktig å skille mellom kunnskap innenfor et hovedområde og beherskelse av en teknikk

9 design Alessi, 1997, PVC, etter sølvskål, 1864, av Cristopher Dresser ( )1864

10 fagteoretiske emner integreres i hver enkelt students egenutvikling i den skapende prosessen hovedvekten i faget er på det praktisk, skapende området studentene kan arbeide individuelt og i gruppe

11 design SJAKKSPILL Kjartan Slettemark 1998

12 fagteoretiske emner kan være kunnskap om skapende prosesser, om kreativitet estetikk og kunstfagdidaktikk

13 design kunst STOL, Erlend Leirdal, fra utstillingen Norsk Kunsthåndverk, Bergen 2000

14 det faglige innholdet i hvert hovedområdet kan gripe inn i hverandre IKT er et verktøy både for uttrykk og kommunikasjon

15 kunst Brit Smelvær, skulptur i blålakkert metall, Førde

16 kunst kan være både et hovedområde og ei inspirasjonskilde for undervisningen kunst kan være lokal, regional, nasjonal og internasjonal møte med et mangfold er viktig

17 arkitektur Fossbygget, Høgskulen i Sogn og Fjordane, Sogndal

18 signal byggeskikk stedskunst nasjonale ikoner stilbærende konstruksjon innføring i kunnskap om hovedområdene og innhold i hoveområdene drøftes og utvikles kontinuerlig

19 arkitektur STUDENTARBEID I GRUPPE 2002

20 tegning og bygging av modeller og kunnskap om det fysiske nærmiljøet inkluderer ulike fagdisipliner modellarbeid er viktig i skaperprosessen

21 arkitektur Sverre Fehn, Nynorsk Kultursenter

22 faget kunst og håndverk tar tid kan by på mye arbeid stor glede erkjennelse og ny fagkunnskap personlig og i et samfunnsperspektiv

23 faget kan og utvikle identitet personlighet og kreativitet

24 visuell kommunikasjon design kunst STUDENTARBEID I GRUPPE 2004


Laste ned ppt "Tradisjon og fornyelse L97 kunst og håndverk GULROTSØLJE 1999, Konrad Mehus."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google