Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Muntlig eksamen - Modul 2 Geir Kirkerud Refleksjoner.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Muntlig eksamen - Modul 2 Geir Kirkerud Refleksjoner."— Utskrift av presentasjonen:

1 Muntlig eksamen - Modul 2 Geir Kirkerud Refleksjoner

2 Mappekrav 2  Praksis Gjennomføre praksis alene eller sammen med andre (sosiokulturelt tap?) Didaktisk relasjonsmodell Behavioristisk læresyn kontra konstruktivistisk læresyn

3 ”Det er lærerens viktigste oppgave å søke å møte eleven innenfor dennes nærmeste utviklingssone gjennom autentisk dialog.” Bentsen

4 Mappekrav 3 Vurdering av pedagogisk program Vurderingskriterier  Reeves & Harmon  MAKVISE eller L97 CAI (computer assisted instruction) eller CSCL (Computer Support for Collaborative Learning) Undervisningsopplegget Pedagogisk vurdering Brukergrensesnitt

5 Pedagogisk vurdering  Hva slags type oppbygging? Instrumentell eller konstruktivistisk?  Nivådifferensiering

6 IKT, samfunn og læring  Konstruktivismen og sosiokulturelt læringssyn (Piaget, Vygotsky, Dewey)  7 intelligenser (Howard Gardner)  Informasjonssamfunnet stiller krav  Kunnskapsløftet – reform 06


Laste ned ppt "Muntlig eksamen - Modul 2 Geir Kirkerud Refleksjoner."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google