Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Problemstilling og målformulering ”Målrettet prosjektstyring” Syncrolink Undervisningsopplegg ungdomstrinnet Tema: Elektrisitet Fag: Natur- og miljøfag.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Problemstilling og målformulering ”Målrettet prosjektstyring” Syncrolink Undervisningsopplegg ungdomstrinnet Tema: Elektrisitet Fag: Natur- og miljøfag."— Utskrift av presentasjonen:

1

2

3 Problemstilling og målformulering ”Målrettet prosjektstyring” Syncrolink Undervisningsopplegg ungdomstrinnet Tema: Elektrisitet Fag: Natur- og miljøfag Klasse: 9. trinn Evaluere

4 ”Målrettet prosjektstyring” Hva er målrettet prosjektstyring Milepelplan Ansvarskart

5 Syncrolink Tekniske krav og forutsetninger Player Editor

6 Teori L97 Nasjonale IKT- planer Vurderingskriterier

7 Reeves & Harmon Torgersen Minken og Stenseth MAKVISE

8 Utvikling av det elektroniske læremiddelet Valg av filmen ”Lyn og torden” fra Norsk opplysningsfilm

9 Valg av lenker Vevsidene med relevans til faget Vevsider på siden av faget Norsk tekst Egenproduserte sider Samarbeid med elevene

10 Utprøvingen Planleggingen Materiell

11 Planlegging Helhetlig pedagogisk opplegg Samarbeid Utarbeiding av materiell

12 Materiell Arbeidshefte Observasjonssjema Intervjuskjema Lenkeobservasjon- skjema

13 Evaluering av utprøving Arbeidshefte Observasjon av elevene Intervju med elevene Sammensetning av gruppen Motivasjon Aktivitet Konkretisering Variasjon Individualisering Samarbeid Evaluering

14 Evaluering av Syncrolinkpresentasjon På bakgrunn av: L97 Reeves & Harmon Torgersens ITP- analyse

15 L97 1. Arbeidsmåte? 2. Tid? 3. Forarbeid? 4. Etterarbeid? 5. Alternativt læremiddel? 6. Organisering? 7. Gutt - jente?

16 Reeves & Harmon Vurdering av de pedagogiske dimensjoner gir resultat godt til høyre på aksenene. Dette betyr i følge Reeves & Harmon at det er et godt pedagogisk program med en konstruktivistisk tankegang.

17 Torgersens ITP-analyse Alle ”ja-svar” i vurderingsskjema gir 1 poeng Resultat 44 kriterier 34 poeng 34 positive vurderinger betyr at Generell Pedagogisk Kvalitet = Særdeles god

18 Evaluering av prosjektet Målrettet prosjektstyring Elektronisk læremiddel med Syncrolink Konklusjon

19 Målrettet prosjektstyring Opparbeidet kompetanse Startet tidlig Overordnet nivå - milepelplan - ansvarskart Egen framdriftsplan Godt styringsredskap

20 Det elektroniske læremiddelet Kompetanse i Syncrolink Pedagogisk opplegg Teknikk Utprøvingen

21 Konklusjon Steg inn i framtiden Elektronisk læremiddel Pedagogisk virkelighet Ressurser ”Lyn og torden” i framtiden - læring - inspirasjon Elevene og teknologien


Laste ned ppt "Problemstilling og målformulering ”Målrettet prosjektstyring” Syncrolink Undervisningsopplegg ungdomstrinnet Tema: Elektrisitet Fag: Natur- og miljøfag."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google