Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertKathrine Didriksen Endret for 8 år siden
1
Bruker- og medarbeiderundersøkelser 2012 – Tilnærming, hovedkonklusjoner og resultater KONGSVINGER KOMMUNE
2
Prosess 1.Første undersøkelse gjennomført i 2009 2.Før undersøkelsen i 2009: Møter med ledere, brukere og ansatte for å avklare viktige temaer for Kongsvinger (for helse og omsorg ble denne prosessen gjennomført høsten 2011) 3.Undersøkelsen gjennomført februar / mars 2012 4.Svar på skala fra 1-6 (terningkast) 5.I tillegg: løsningsfokuserte spørsmål 1.Hva fungerer bra i dag 2.Forslag til forbedringer 6.Spørremåte: Web og papir
3
Flere svar i 2012 enn i 2010 1.Medarbeiderundersøkelsen: 984 svar = 79 prosent (75 prosent i 2010) 2.Brukerundersøkelsene: 1 870 svar fra brukere av tjenester 1.Barnehage: 54 prosent (51 prosent i 2010) 2.Skole: 51 prosent (38 prosent i 2010) 3.Byggesak og regulering: 34 prosent (20 prosent i 2010) 4.Psykisk helse: 19 prosent (40 prosent i 2010) 5.Aktivitet og bistand – pårørende: 60 prosent 6.Aktivitet og bistand – brukere: 82 prosent 7.Hjemmetjenesten: 43 prosent 8.Sykehjem– brukere: 63 prosent 9.Sykehjem– pårørende: 51 prosent
4
Oppsummering av alle svar: Totalt over halvparten femmer og seksere
5
Generelt gode resultater
6
Alle undersøkelsene har mange femmere og seksere
7
Hovedkonklusjoner 1 1.Medarbeiderundersøkelsen: Mange trives godt med arbeidet og bedre lederskap 2.Barnehage: Tjeneste med nest best resultater og bedre enn landsgjennomsnittet 3.SFO: Foreldrene ønsker flere aktiviteter og bedre informasjon 4.Grunnskole: Elevene trives svært godt og foreldrene har blitt mer fornøyd med læringsforholdene
8
Hovedkonklusjoner 2 1.Behandling av byggesaker og reguleringsplaner: Flere svar og forbedring med resultater omtrent som i resten av landet 2.Psykisk helse: God kompetanse, men behov for bedre informasjon 3.Sykehjem – brukere: Svært bra pleie og omsorg, ønsker bedre tilbud om aktiviteter. Litt mer fornøyd enn pårørende. Best resultater 4.Sykehjem – pårørende: Svært bra pleie og omsorg, ønsker bedre tilbud om aktiviteter
9
Hovedkonklusjoner 3 1.Hjemmetjenesten: Svært fornøyde brukere - lavest skår for brukermedvirkning 2.Aktivitet og bistand – brukere: Svært fornøyde brukere - lavest skår for brukermedvirkning 3.Aktivitet og bistand – brukerrepresentanter: Mindre fornøyd enn brukerne. Stor spredning i svarene
10
Litt bedre resultater enn i 2010 1.Medarbeider: Uendret 2.Barnehage: Uendret 3.Grunnskole: +0,2 4.SFO: +0,1 5.Byggesak og regulering: + 0,2 6.Psykiske helse: -0,1 7.Helse/omsorg: ingen resultater å sammenligne med
11
Medarbeiderundersøkelsen - hovedresultater 1. Medarbeidere 2. Barnehage 3. SFO 4. Grunnskole 5. Behandling av byggesaker og reguleringsplaner 6. Psykisk helse 7. Aktivitet og bistand - brukere 8. Aktivitet og bistand - pårørende 9. Sykehjem, HDO og Skyrud - brukere 10. Sykehjem, HDO Skyrud - pårørende 11. Hjemmetjenesten - brukere
12
Ledere har høy tillit til medarbeiderne
13
Medarbeiderne stiller opp for hverandre
14
Arbeidet oppleves som meningsfullt og mange mestrer jobben godt
15
Barnehage brukerundersøkelse 1. Medarbeidere 2. Barnehage 3. SFO 4. Grunnskole 5. Behandling av byggesaker og reguleringsplaner 6. Psykisk helse 7. Aktivitet og bistand - brukere 8. Aktivitet og bistand - pårørende 9. Sykehjem, HDO og Skyrud - brukere 10. Sykehjem, HDO Skyrud - pårørende 11. Hjemmetjenesten - brukere
16
Bedre skår enn landet på mange spørsmål
17
Barna har venner og liker aktivitetene
18
Foreldrene er svært fornøyd med åpningstid og at barna blir tatt på alvor
19
SFO brukerundersøkelse 1. Medarbeidere 2. Barnehage 3. SFO 4. Grunnskole 5. Behandling av byggesaker og reguleringsplaner 6. Psykisk helse 7. Aktivitet og bistand - brukere 8. Aktivitet og bistand - pårørende 9. Sykehjem, HDO og Skyrud - brukere 10. Sykehjem, HDO Skyrud - pårørende 11. Hjemmetjenesten - brukere
20
18 prosent uten tilbud ønsker tilbud dersom det legges opp annerledes
21
Halvparten bruker tilbudet hver dag
22
Fornøyd med åpningstiden, ikke like fornøyd med variasjonen i tilbudet (1)
23
Fornøyd med åpningstiden, ikke like fornøyd med variasjonen i tilbudet (2)
24
Grunnskole brukerundersøkelse 1. Medarbeidere 2. Barnehage 3. SFO 4. Grunnskole 5. Behandling av byggesaker og reguleringsplaner 6. Psykisk helse 7. Aktivitet og bistand - brukere 8. Aktivitet og bistand - pårørende 9. Sykehjem, HDO og Skyrud - brukere 10. Sykehjem, HDO Skyrud - pårørende 11. Hjemmetjenesten - brukere
25
Elevene trives svært godt - og foreldrene har blitt mer fornøyd med læringsforholdene (1)
26
Elevene trives svært godt - og foreldrene har blitt mer fornøyd med læringsforholdene (2)
27
Byggesaker og reguleringsplaner - resultater 1. Medarbeidere 2. Barnehage 3. SFO 4. Grunnskole 5. Behandling av byggesaker og reguleringsplaner 6. Psykisk helse 7. Aktivitet og bistand - brukere 8. Aktivitet og bistand - pårørende 9. Sykehjem, HDO og Skyrud - brukere 10. Sykehjem, HDO Skyrud - pårørende 11. Hjemmetjenesten - brukere
28
Skår som landet (1)
29
Respektfull behandling av brukerne (1)
30
Respektfull behandling av brukerne (2)
31
Psykisk helse - brukerundersøkelse 1. Medarbeidere 2. Barnehage 3. SFO 4. Grunnskole 5. Behandling av byggesaker og reguleringsplaner 6. Psykisk helse 7. Aktivitet og bistand - brukere 8. Aktivitet og bistand - pårørende 9. Sykehjem, HDO og Skyrud - brukere 10. Sykehjem, HDO Skyrud - pårørende 11. Hjemmetjenesten - brukere
32
De ansatte har god kompetanse
33
Aktivitet og bistand - brukere 1. Medarbeidere 2. Barnehage 3. SFO 4. Grunnskole 5. Behandling av byggesaker og reguleringsplaner 6. Psykisk helse 7. Aktivitet og bistand - brukere 8. Aktivitet og bistand - pårørende 9. Sykehjem, HDO og Skyrud - brukere 10. Sykehjem, HDO Skyrud - pårørende 11. Hjemmetjenesten - brukere
34
Godt fornøyde brukere Lavest skår for bruker- medvirkning (1)
35
Godt fornøyde brukere Lavest skår for brukermed- virkning (2)
36
Aktivitet og bistand - pårørende 1. Medarbeidere 2. Barnehage 3. SFO 4. Grunnskole 5. Behandling av byggesaker og reguleringsplaner 6. Psykisk helse 7. Aktivitet og bistand - brukere 8. Aktivitet og bistand - pårørende 9. Sykehjem, HDO og Skyrud - brukere 10. Sykehjem, HDO Skyrud - pårørende 11. Hjemmetjenesten - brukere
37
Skår som varierer fra 3,3 til 4,5 Pårørende er mindre fornøyd enn brukerne
38
Store forskjeller i skåren til pårørende
39
Sykehjem, HDO og Skyrud – pårørende 1. Medarbeidere 2. Barnehage 3. SFO 4. Grunnskole 5. Behandling av byggesaker og reguleringsplaner 6. Psykisk helse 7. Aktivitet og bistand - brukere 8. Aktivitet og bistand - pårørende 9. Sykehjem, HDO og Skyrud - brukere 10. Sykehjem, HDO Skyrud - pårørende 11. Hjemmetjenesten - brukere
40
Brukere: Svært bra pleie og omsorg ønsker mer tilbud om aktiviteter (1)
41
Brukere: Svært bra pleie og omsorg ønsker bedre tilbud om aktiviteter (2)
42
Sykehjem, HDO og Skyrud – pårørende 1. Medarbeidere 2. Barnehage 3. SFO 4. Grunnskole 5. Behandling av byggesaker og reguleringsplaner 6. Psykisk helse 7. Aktivitet og bistand - brukere 8. Aktivitet og bistand - pårørende 9. Sykehjem, HDO og Skyrud - brukere 10. Sykehjem, HDO Skyrud - pårørende 11. Hjemmetjenesten - brukere
43
Pårørende: Svært bra pleie og omsorg ønsker mer tilbud om aktiviteter (1)
44
Pårørende: Svært bra pleie og omsorg ønsker bedre tilbud om aktiviteter (2)
45
Hjemmetjenesten - brukere 1. Medarbeidere 2. Barnehage 3. SFO 4. Grunnskole 5. Behandling av byggesaker og reguleringsplaner 6. Psykisk helse 7. Aktivitet og bistand - brukere 8. Aktivitet og bistand - pårørende 9. Sykehjem, HDO og Skyrud - brukere 10. Sykehjem, HDO Skyrud - pårørende 11. Hjemmetjenesten - brukere
46
Svært fornøyde brukere Lavest skår for bruker- medvirkning (1)
47
Svært fornøyde brukere Lavest skår for brukermedvirk- ning (2)
Liknende presentasjoner
© 2023 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.