Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

1 Utforsking av MOOC i profesjonsfaglig digital kompetanse i det 5-årige lektorprogrammet Jonas Bakken EdTech, UiO, 12.06.2014.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "1 Utforsking av MOOC i profesjonsfaglig digital kompetanse i det 5-årige lektorprogrammet Jonas Bakken EdTech, UiO, 12.06.2014."— Utskrift av presentasjonen:

1 1 Utforsking av MOOC i profesjonsfaglig digital kompetanse i det 5-årige lektorprogrammet Jonas Bakken EdTech, UiO,

2 2 ProTed Professional Learning in Teacher Education Senter for fremragende lærerutdanning Samarbeid mellom UiO og UiT Mål: utvikle studiedesign for integrerte lærerutdanninger som forener – Vitenskapsfag – Profesjonsfag – Undervisningsfag – Teori og praksis

3 3 ProTed «Skal tjene som et strukturerende rom for systematiske eksperimenter med samlede lærerutdanningsprogrammer…» NOKUT

4 4 5 Integrerte studiedesign 1 Undervisning i fag 2 Universitetsskoler 3 Digitale lærings- omgivelser 4 Studieledelse ProTeds utviklingsområder

5 5 Område 3: Digitale læringsomgivelser Arbeider med lærerutdanningens doble utfordring: – å skape gode teknologistøttede undervisnings- og læringsprosesser i lærerutdanningen – … og sette studentene i stand til gjøre det samme i møte med elever

6 6 Utviklingsprosjekt i samarbeid med USIT/DML Bruke MOOC i utviklingen av LeP-studentenes profesjonsfaglige digitale kompetanse … og derigjennom gi studentene en modell for hvordan de selv kan bruke MOOC i skolen Utvikles i 2014, piloteres høsten 2015

7 7 Hva skal vi lage – helt konkret? Et nettbasert selvstudium Delt inn tre moduler fordelt gjennom LeP Tema: Bruk av IKT i undervisning Plattform: MOOC

8 8 Hvorfor MOOC? Tilrettelagt for selvstudium Ulike typer læringsmateriell: tekst, video osv. Progresjon Peer review

9 9 MOOC integrert i campusstudium Formell kobling – MOOC-ene blir obligatoriske oppgaver i de profesjonsfaglige emnene i 3., 6. og 7. semester

10 10 MOOC integrert i campusstudium Pedagogisk kobling – Stoff lært i MOOC-en videreutvikles i seminarer på campus – Oppgavetyper som gir praktisk øving – på campus og i skolepraksis

11 11 Overføringsverdi til skolen Bruk av MOOC i skolen kan ha en liknende integrering med klasseromsaktiviteter


Laste ned ppt "1 Utforsking av MOOC i profesjonsfaglig digital kompetanse i det 5-årige lektorprogrammet Jonas Bakken EdTech, UiO, 12.06.2014."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google