Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Nivå 1 Nivå 2 Nivå 3 Blooms taksonomi for kunnskap ? Problemstilling: •Mesteparten av disponibel tid i studiet brukes til å bli fortrolig med nivå 1 og.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Nivå 1 Nivå 2 Nivå 3 Blooms taksonomi for kunnskap ? Problemstilling: •Mesteparten av disponibel tid i studiet brukes til å bli fortrolig med nivå 1 og."— Utskrift av presentasjonen:

1 Nivå 1 Nivå 2 Nivå 3 Blooms taksonomi for kunnskap ? Problemstilling: •Mesteparten av disponibel tid i studiet brukes til å bli fortrolig med nivå 1 og nivå 2. •Til prøver og eksamen forventes delvis nivå 3.

2 Forslag til løsning: •Aktiv trening på nivå 3. •Ca en tredel/ en firedel av oppgavene brukes til å trene på dette nivået. Grunnstruktur på innlæring: Fase 1 (nivå 1&2,”tyggefasen”): •Innlæring av begreper. • Oppgaver: Enkle regneoppgaver, enkle kvalitative problem Hjelpemidler: Alle. Fase 2 (nivå 1&2) • Innlæring av sammenhenger og metoder. •Oppgaver: Mer krevende og sammensatte regneoppgaver, mer krevende kvalitative oppgaver. Legg vekt på å lære hvilke metoder som benyttes. Lær sentrale formler! Hjelpemidler: Alle. Fase 3 (nivå 3) •Selvstendig løsning av problemer, MBA-oppgaver Hjelpemidler: Ingen (kalkulator)Se neste side.

3 MBA-oppgaver: Hensikt: 1.Å tvinge seg selv til å produsere egne løsninger. 2.Øving i å lage modeller (matematiske/fysiske). 3.Å avsløre svakheter slik at de kan rettes på. 4.Å lære at løsninger som ikke er ”perfekte”, kan være gode løsninger. Metode: A: 1.Oppgavene skal løses med blanke ark og en kalkulator, ellers ingen hjelpemidler (du kan til nød sjekke om en formel du har tenkt å bruke er korrekt). 2.Du skal lage en løsning, selv om du vet at den inneholder feil. Dersom du ikke husker noen metode, så må du lage en selv. Sluttsvaret er ikke det viktigste! B: 1.(Hvis du har behov). Sammenlign løsningen med en standardløsning. 2.Hvis du er misfornøyd med din egen løsning, gå gjennom prosessen en gang til.

4 Alle oppgaver vil nå bli merket: Nivå 1 (svart skrift i tempoplanen) Nivå 2 (blå skrift i tempoplanen) Nivå 3 (MBA, rød skrift i tempoplanen) Dette er ingen revolusjon, men kanskje en evolusjon av din studieteknikk. Prøv å tenke ut svakheter/styrker ved systemet underveis slik at du kan være med på en evaluering. Hva fungerer bra? Hva fungerer mindre bra? Noen praktiske detaljer:

5

6


Laste ned ppt "Nivå 1 Nivå 2 Nivå 3 Blooms taksonomi for kunnskap ? Problemstilling: •Mesteparten av disponibel tid i studiet brukes til å bli fortrolig med nivå 1 og."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google