Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Jara NetBusiness Endringer og nyheter 22.11.2004.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Jara NetBusiness Endringer og nyheter 22.11.2004."— Utskrift av presentasjonen:

1 Jara NetBusiness Endringer og nyheter

2 2 Innholdsfortegnelse •Diverse endringer i forskjellige moduler •Endringer i kapasitetsproduktene •Automatisering av SHDSL

3 3 Moduler •Contacts •Orders •Service Requests •Endringer som berører flere moduler

4 4 Moduler •Contacts •Orders •Service Requests •Endringer som berører flere moduler

5 5 Contacts •Et nytt felt med login navn til brukeren er lagt til i Contacts •Dette for lettere å se hvem som har brukertilgang til Jara NetBusiness

6 6 Moduler •Contacts •Orders •Service Requests •Endringer som berører flere moduler

7 7 Orders •Prosjektbestillinger for ‘Bytt ISP’: ―Tidligere ble alle prosjektbestillinger behandlet manuelt hos KS. ―Prosjektbestillinger med ‘Bytt ISP’ er nå rettet slik at de bestillingene som kan gå automatisk, går automatisk.

8 8 Orders •Brukeren vil få en feilmelding hvis booking åpnes før produktkonfiguratoren på ADSL og SHDSL. •Dette er fordi det for ADSL og SHDSL er mulig å bestille AEG- produkter (Avtale Etter Grensesnitt), samt antall trådpar for SHDSL, og dette velges først i produktkonfiguratoren.

9 9 Orders •Endringer mot Avtale systemet ved booking av montør: ―Nytt AEG produkt: Ruter konfigurering. Benyttes foreløpig bare av Telenor Business Solution. ―For ‘Bytt ISP’ er det i dag mulig å booke montør tidligere enn 20 arbeidsdager. Dette vil bli rettet slik at det bare er mulig å bestille montør minst 20 virkedager frem i tid for ’Bytt ISP’. Endringen vil tre i kraft i produksjon fra 12 november 2004, da dette kun krever en endring i Avtale systemet.

10 10 Kø’er for Orders •I dagens løsning er interne ordrekø’er i KS synlig for kundene, disse vises heretter kun for interne brukere.

11 11 Moduler •Contacts •Orders •Service Requests •Endringer som berører flere moduler

12 12 Service Requests •Både personlig e-post adresse og gruppe e-post adresse skal vises for kontaktene i i Contact Pick applet i Service Requests modulen.

13 13 Service Requests – ny layout - Gruppering av felter som hører naturlig sammen

14 14 Moduler •Contacts •Orders •Service Requests •Endringer som berører flere moduler

15 15 Moduler •Contacts •Orders •Service Requests •Endringer som berører flere moduler

16 16 Registrering av henvendelseskanal •I skjermbildene for Orders, Service Requests og Quotes tilgjengliggjøres et nytt felt kalt "Channel". Dette er et obligatorisk felt som har en plukkliste med følgende verdier: ― ―Fax ―Letter ―Other ―Phone ―B2B (fylles ut automatisk hvis en ordre sendes via B2B løsningen) ―Jara NetBusiness (fylles ut automatisk hvis kunden selv registrerer en ordre, quote eller service request i Jara NetBusiness)

17 17 Eksempel på Channel feltet i Orders modulen

18 18 Service Requests knyttet til Quotes og Orders •I Jara Netbusiness er det nå mulig å knytte Service Requests til ―Orders ―Quotes •To nye skjermbilder er laget ―Skjermbilde for å lage Service Requests for en Ordre ―Skjermbilde for å lage Service Requests for en Quote •I Service Requests bildet er Quote- og ordrenummer lagt til i listen slik at man kan se om Service Requesten er knyttet til en spesifikk quote eller ordre

19 19 •Gå til ’Quote’ modulen •Velg ’Service Request’ skjermbildet Knytte en ny Service Request til en Quote

20 20 Knytte en ny Service Request til en Quote (fortsatt) •Trykk på ’New’ knappen •Quote # forhåndsutfylles •Fyll inn data i feltene ―Area ―Sub-Area ―Description ―Customer Ref ―Channel

21 21 Knytte en ny Service Request til en Quote (fortsatt) •Dersom saken er knyttet til en spesifikk Line Item for den valgte quoten, velg ’Quote Line Item’ plukklisten. •Velg den line Item saken skal knyttes opp mot

22 22 •Gå til ordre modulen •Velg ’Service Requests’ skjermbildet Knytte en ny Service Request til en Order

23 23 Knytte en ny Service Request til en Order (fortsatt) •Trykk på ’New’ knappen •Order # forhåndsutfylles •Fyll inn data i feltene ―Area ―Sub-Area ―Description ―Customer Ref ―Channel

24 24 •Dersom saken er knyttet til en spesifikk Line Item for den valgte ordren, velg ’Order Line Item’ plukklisten. •Velg den line Item saken skal knyttes opp mot Knytte en ny Service Request til en Order (fortsatt)

25 25 •I Service Requests modulen kan man nå se om saken er knyttet til en ordre eller quote. •Dersom man vil se detaljer om ordren eller quoten kan man bruke hyperlinkene som tar deg til de respektive moduler. Se link til Quote og Ordre fra Service Request

26 Endringer, kapasitetsproduktene

27 27 Remodellering av Digital DGVC: Ti produkter erstattes av ett generelt Digital DGVC produkt. Digital 10 Mbps (5xVC-12) Digital 20 Mbps (10xVC-12) Digital 42 Mbps (21xVC-12) Digital 45 Mbps (1xVC-3) Digital 60 Mbps (30xVC-12) Digital 84 Mbps (42xVC-12) Digital 90 Mbps (2xVC-3) Digital 126 Mbps (63xVC-12) Digital 135 Mbps (3xVC-3) Digital 155 Mbps (1xVC-4) Digital DGVC

28 28 Endring i Quotes: Verdi for hastighet må legges til under Attributes for Digital DGVC

29 29 Endring i Orders: For å spesifisere attributter må man trykke på knappen ”Product Configuration”. Dette er nytt for kapasitetsproduktene og gjelder for følgende kapasitetsprodukter - Digital DGVC - Mørk Fiber - Digital Sølv (n x 64 kbps)

30 30 NB: Denne prosessen for registrering av attributter er lik den som brukes i dag for ADSL, SHDSL, OA og telefoniprodukter. Attributtverdiene må registreres på denne siden. Når alle verdiene er fylt ut trykker man ”Save Configuration”, og returnerer til ordrelinjen. Endring i Orders (forts.) Man kommer inn i et eget skjermbilde for produktkonfigurering.

31 Automatisering av SHDSL

32 32 SHDSL endringer: •SHDSL produktet er oppgradert til å støtte Kapaks og booking på samme måte som ADSL. •AEG tjenester støttes. •SHDSL er automatisert for Nybestilling, Endring, Oppsigelse og Flytting bruker 1. Bytt ISP er ikke automatisert, men kan bestilles, og vil bli behandlet manuelt. •Jara NetBusiness støtter flerpars SHDSL, og hastighet opp til 9216 kbp/s

33 33 Nybestilling: •Trykk ”New” i Sales Order skjermbildet Gå til ”Line Items”

34 34 Nybestilling forts: •Trykk ”New”, og fyll ut bestillingen på samme måte som for ADSL: •Følgende informasjon må fylles ut: ―Requested Date ―User 1 ―User 1 Address ―Contact + Contact Phone

35 35 Nybestilling forts: •Gjør Kapaks søk: •Legg merke til at makshastighet oppgis pr. trådpar.

36 36 Nybestilling forts: •Start produktkonfigurator: •Sett opp produktet med hastighet og antall par: Merk at man kan velge ”røde” verdier. Hvis man velger røde verdier, kan man få følgende melding:

37 37 Nybestilling forts: •”Proceed” – Jara NetBusiness vil endre et annet parameter for å kunne oppfylle reglene for produktet. En forklaring gis hvis man trykker ”Explanation” •”Explanation” – Forklaring til hvorfor parameteren var rød: •”Undo”: Gå tilbake til konfiguratoren uten å gjøre endringen.

38 38 Nybestilling forts: •Avtalebooking er som på ADSL: •Ordren kan da sendes inn med ”Submit” knappen:

39 39 Endring •Opprett ny ordre, som for nybestilling. •Trykk ”Modify” knappen for å hente sambandet: •Man får da opp et skjermbilde for å søke opp sambandet: •Følgende informasjon må fylles ut i Line Items skjermbildet: ―Requested Date ―Contact + Contact Phone

40 40 Endring forts •Endring kan gjøres på produkt (Mellom SHDSL Proff og Premium), eller kun hastighetsendring. Produkt endres ved at man åpner plukklisten for produkt •Endringer på hastighet/attributter gjøres på samme måte som for nybestilling i produktkonfiguratoren.

41 41 Bytt ISP •Fylles ut på samme måte som nybestilling, men velg Action ”Bytt ISP”. I tillegg må følgende felter fylles ut om avgivende operatør og kundefullmakt:


Laste ned ppt "Jara NetBusiness Endringer og nyheter 22.11.2004."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google