Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. SOFakt –Tilbud/Ordre Dette produktet.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. SOFakt –Tilbud/Ordre Dette produktet."— Utskrift av presentasjonen:

1 SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. SOFakt –Tilbud/Ordre Dette produktet henter all vareinformasjon fra Visma Global og man kan da opprette Word dokument (maler) med tabeller som inneholder varenr, varenavn, rabatt, pris osv.. I tillegg kan man velge å overføre dette tilbudet som en ordre i Visma Global, men for å få utført denne jobben må man ha produkt 3. Global Ordre import (VAF API) Dette produktet lytter etter en webservice som SOFakt har og henter da inn alle tilbud som er klargjort for overføring til Visma Global og legger disse inn i Visma Global som ordre med VAF APIet til Visma. Modulen sjekker etter nye ordrer hvert minutt. I tillegg krever dette produktet at kunden har SDK runtime lisens i Visma Global, samt en ComBruker hvis de da ikke har noen lisenser til overs som Global-Ordre Import modulen kan bruke. ERP link SuperOffice - Visma Global Denne synkroniserer stamdata mellom en SuperOffice database til en eller flere klienter i Visma Global, samt at den inneholder 2 faner i SuperOffice som viser Åpne ordrer og faktura historikk, i tillegg har denne også en rapportmodul hvor man kan søke etter fakturahistorikk, varenr, varenavn, firmanavn, prosjekt, fra-til dato +++ og så få frem dette resultater og hvis man ønsker lage utvalg inn i SuperOffice basert på dette resultatet, slik at man kan sende ut nyhetsbrev etc.

2 ERP link SuperOffice - Visma Global Opprette og slå sammen kunder/leverandører Ved bruk av ERP linken kan man stå i SuperOffice og opprette kunder og leverandører inn i Visma Global, man kan også slå sammen kunder hvis kontakten finnes både i SuperOffice og i Visma Global. ERP linken støtter også å opprette og slå sammen kontaktpersoner fra SuperOffice til Visma Global. Bildet viser hvordan man slår sammen kunder mellom SuperOffice og Visma Global. I tillegg til at man kan sitter i SuperOffice å opprette og slå sammen kunder, så finnes det også en service som går på serveren som kan opprette alle nye kunder/leverandører med kontaktpersoner inn i SuperOffice, i tillegg kan man sette opp at all stam data (navn, adresse, tlf, etc) kan oppdateres frem og tilbake jevnlig. Dette er dog noe som man bestemmer i Admin modulen for ERP linken.

3 Når ERP linken er installert så vil man få opp noen ekstra faner i SuperOffice, to av disse viser Ordreoversikt og Fakturaarkiv fra Visma Global på den kontakten man står på i SuperOffice. Både på Ordre og Faktura kan man velge å se varelinjene som ligger på den respektive oppslaget. ERP link SuperOffice - Visma Global Visma Ordreoversikt og Fakturaarkiv

4 Når ERP linken er installert så vil man få opp noen ekstra faner i SuperOffice, en av disse viser omsetning hittil i år, samt 6 år bakover i tid. Har man også satt opp ERP linken til å jobbe mot flere Visma Global klienter og den samme kunden er kunde i begge klientene så vil den vise tallene fra alle klientene som kunden er linket sammen med. ERP link SuperOffice - Visma Global Visma Tall

5 Med ERP linken følger det også med en Rapport modul som kan søke inn i faktura historikken i Visma Global og hente frem informasjon om disse, samt at man kan velge å legge de kundene som ligger i dette resultatet inn i et nytt eller et eksisterende utvalg i SuperOffice. Noe som gjør at man f.eks kan søke etter alle kunder som har kjøpt f.eks et spesielt produkt i en ønsket periode og så overføre disse til et utvalg i SuperOffice og så sende disse en E-post, Brev etc… ERP link SuperOffice - Visma Global Visma Rapport

6 I ERP link Admin kan man sette opp hvordan man ønsker at modulen skal oppføre seg. Her setter man hva man ønsker at skal synkronisere, hvilke veier og standard verdier som skal brukes ved opprettelse av nye kunder og leverandører. Her finnes det også en logg som viser eventuelle «feil» som har skjedd. Dvs at hvis et navn eller lignende har for mange tegn i Visma Global og må forkortes for å legges inn i SuperOffice, så vil dette vises her. Herfra kan man også starte hoved synken av alle kunder og leverandører manuelt hvis man ønsker dette. Denne vil bli lagt inn som en tjeneste og gå automatisk f.eks en gang i døgnet hvis ønskelig. ERP link SuperOffice - Visma Global ERP link Admin

7 Når SOFakt – Tilbud/Ordre er installert så får man opp en fane som heter Tilbud i SuperOffice. Denne modulen har to funksjoner. Den ene er å kunne hente produkter og annen info fra Visma Global og opprette et tilbud i MS Word hvor den benytter seg av en Word mal og som setter inn 1 til 5 tabeller inn i dokumentet med de varelinjene som er valg. I SOFakt kan man benytte seg av flere varelinje faner for å skille produktene fra hverandre i et tilbud, f.eks lisenser i en fane, konsulent i en annen osv. på den måten blir tilbudet mer oversiktlig. SOFakt kan også brukes som en Ordre modul, dvs at man kan overføre tilbudet til Visma Global som en Ordre. Dog må man her ha tilleggsproduktet Global Ordre import (VAF API) som gjør denne overførings jobben. SOFakt –Tilbud/Ordre Tilbud / Ordre fane

8 Tilbud/Ordre modulen henter leveringsadresse, deres ref, betalingsbetingelse, fakturarabatt, linjerabatt og produkter direkte fra Visma Global og fra den kunden som er valgt i SuperOffice. Når et tilbud/ordre er laget, kan man gå på «Oppgave…» valget oppe til høyre og velge om den skal opprette et tilbudsdokument eller gjøre den klar for overføring til Visma Global. Siste nevnte krever tilleggsproduktet Global Ordre import (VAF API) SOFakt –Tilbud/Ordre Tilbud/Ordre registrering

9 I SOFakt Admin kan man enkelt se alle åpne tilbud, ta ut rapporter og endre på en del innstillinger for modulen SOFakt –Tilbud/Ordre SOFakt Admin

10 Dette produktet er det PC-System Senteret AS som har laget i samarbeid med NWU, og det dette produktet gjør er å lytte etter en webservice som SOFakt har og henter da inn alle tilbud som er klargjort for overføring til Visma Global og legger disse inn i Visma Global som ordre med VAF APIet til Visma. Modulen sjekker etter nye ordrer hvert minutt. I tillegg krever dette produktet at kunden har SDK runtime lisens i Visma Global, samt en ComBruker hvis de da ikke har noen lisenser til overs som Global-Ordre Import modulen kan bruke. Global Ordre import (VAF API)

11 Priser og Forutsetninger INFO ERP link og SOFakt er web-baserte produkter og kan derfor brukes både på SuperOffice Win og Web. Dog kan ikke opprettelse av tilbud til Word brukes uten direkte kontakt med SuperOffice sitt dokumentarkiv. Siden ERP linken og SOFakt er web-baserte må IIS være installert på serveren som skal drifte denne løsningen. ERP link SuperOffice Global Serverlisens: kr 5000,- Pr bruker: kr 1250,- (NB: her må man ha antall lisenser etter hvor mange aktive lisenser man har i SuperOffice, dvs er man en 10 bruker i SuperOffice, må man ha en 10 bruker lisens her også) SOFakt -Tilbud Serverlisens: kr 3000,- Pr. bruker: kr 1500,- GlobalOrdre-import (VAF API) Pris: Serverlisens: kr 5000,- I tillegg krever dette produktet at kunden har SDK runtime lisens i Visma Global, samt en ComBruker hvis de da ikke har noen lisenser til overs som Global-Ordre Import modulen kan bruke. GlobalOrdre-import modulen må kjøre på en maskin som har Visma Global installert på seg og hvor man har mulighet til å overstyre innlogget bruker. Dette kan selvsagt være på en serveren. Dette er ingen service, så den må stå å gå på en innlogget bruker.


Laste ned ppt "SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. SOFakt –Tilbud/Ordre Dette produktet."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google