Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir."— Utskrift av presentasjonen:

1 BraWeb Bestilling

2 Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir full fleksibilitet gjennom 24-timers tilgjengelighet via Internett. BraWeb Bestilling integrerer avtaleinnhold og prislister, og muliggjør for kunden å sende forespørsel eller bestillinger til Bravida via Web. Bravida gir tilbakemelding på at bestillingen er mottatt og tidspunkt for utførelse. Kunden kan følge status på bestilte jobber, se jobbkorrespondanse og jobbhistorikk på tidligere utførte oppdrag via BraWeb Bestilling. BraWeb Bestilling skal brukes i et samarbeid mot DnBNOR. Alle jobber skal sendes til Ole Hartvig Varlo eller Fredrik Swahn. Jobbene blir deretter omdelegert til den riktige Bravida-avdelingen.

3 Menyen som navigerer deg rundt i systemet. Her dukker nye meldinger/bestillinger opp. Når du har trykket på de nye bestillingene går de over til leste meldinger. For å fjerne ”gamle” meldinger, huker du av på meldingene du vil fjerne, og trykker på ”Fjern merkede” Her er innloggingsbildet. Du har oversikt over nye og gamle meldinger. Trykk på en av meldingene for å se jobben. Når en ny melding blir lest, hopper den over til ”Leste meldinger”. I menyen kan du navigere deg rundt i systemet. Meldinger viser en oversikt over meldingene dine over jobber. Jobber viser en oversikt over dine aktive jobber. Historikk viser en oversikt over ferdige jobber. Det finnes en avansert søkefunksjon under jobber og historikk. Les mer om dette på side 10. Under ”Produkter” og ”Produktutvalg”, kan du se hvilke produkter/tjenester som eventuelt er tilgjengelig og til hvilke priser. Under ”Innstillinger” endrer du dine personlige innstillinger, som varslig på e-post/sms, dine feriedatoer, din kontaktinformasjon, og ditt passord. Les mer om dette på side 11.side 10side 11

4 Ved ny bestilling vil du motta en mail/sms. Her finner du også linken direkte til systemet. Brukernavn er ditt navn med små bokstaver og mellomrom, og passord det samme som brukernavn. Det anbefales å forandre dette passordet. Har du problemer med å logge inn, ta kontakt med en av personene på siste side.

5 Her er et eksempel på en typisk bestilling i systemet. Til venstre i bildet ser vi hvem bestillingen kommer fra. Her er det Mette Kjellstorp. Vi kan se status på jobben, prioritering og fagområdet. Vi kan også under hele bestillingen se hvilke personer som er involvert i jobben, med tilhørende e-post og mobil-nummer. For å registrere jobben haker du av for ”registrer og planlegg jobben”. For registrering og planlegging av jobben, se neste side. Beskrivelse av jobben kommer her. Her haker du av for å registrere og planlegge jobben. Her er informasjon om jobben og de som er involvert.

6 Når vi har haket av for registrering av jobben, skriver vi inn en kort beskrivelse av jobben. Hvis vi vet når jobben skal utføres og av hvem, haker vi av for ”planlegg jobben”, rett under beskrivelses-feltet, og velger den montøren som skal utføre jobben og i hvilket tidsrom. Trykk så på ”Planlegg jobben” nederst på bildet. Hvis det kreves teknisk tegning huk av for dette og fyll in riktig person. Det vil nå bli sendt svar tilbake til DnBNOR. Hvis vi ikke vet når jobben skal utføres, haker vi ikke av for planlegging av jobben. Vi fyller da inn beskrivelsen, men ikke montør og tidsrom. Vi avslutter da med å trykke på ”Registrer jobben” nederst på bildet. Det er også mulig å skrive en melding til DnBNOR ang. denne jobben. Fyll inn i ”Send melding” feltet og avslutt med å trykke på ”Send melding” knappen nede i høyre hjørnet. Hvis jobben trenger teknisk tegning huk av for dette og velg riktig person. Her velger vi montørens navn, og hvilket tidsrom jobben skal utføre i. Her kan vi skrive inn en melding til DnBNOR ang. denne jobben. De vil få opp denne meldingen hos seg. Alt som blir skrevet inn blir lagret i denne bestillinge, og kan ikke fjernes. Avslutt med å trykke her!

7 Den dagen jobben blir utført går vi inn i systemet og haker av ”Sett status på denne jobben til startet”, og trykk på ”Oppdater status” nederst i bildet. Ved endt jobb, går vi inn på jobben og haker av ”Sett status på denne jobben til utført”. Huk av for ”Sende melding” og fyll inn om kontrollen er utført med eller uten avvik. Trykk så på ”Oppdater status”. Sett status på jobben til startet her, og trykk så på ”Oppdater status”. Sett status på jobben til utført her, og skriv inn melding i meldingsfeltet. Trykk så på ”Oppdater status”.

8 Etter vi har har satt status på jobben til utført, godkjenner DnBNOR at jobben er ferdig og du kan sende jobben til arkivet. Huk av for ”Jobben er fakturert. Send til arkivet.” Avslutt med å trykke på ” Oppdater status” nederst i bildet. Jobber er nå avsluttet, og vil havne i historikken.

9 Avbestilling Hvis kunden ikke vil ha utført jobben allikevel, kan vi avbestille jobben. Vi går da bare inn på jobben, og huker av ”Send melding vedrørende jobben”, og skriver ”avbestilt” inn i meldingsfeltet. Trykk så på ”Send melding” nederst i bildet. Du vil nå få opp en boks med spørsmål om å avbestille jobben. Trykk så på ”OK”. Avslutt med å trykke på ”Avbestill jobben” knappen nede i høyre hjørnet. Jobben vil nå få havne i historikken med status avbestilt. DnBNOR vil også få en melding om at jobben er avbestillt. Bruk denne funksjonen med forsiktighet. Huk av her, og skriv inn avbestilt. Trykk på ”Send melding”. Du får opp en boks med spørsmål om du vil avbestille jobben. Trykk på ”OK”

10 Systemet har en avansert søkefunksjon som gjør det enkelt å ”spore” opp pågående / utførte jobber. Trykk på det feltet du ønsker å søke etter og trykk så på ”Søk” knappen. Søkeresultatet etter de valgte kriterier vil nå komme opp.

11 Under ”Produkter” og ”Produktutvalg” kan vi se hvilke produkter vi eventuellt tilbyr kundene av systemet. Vi kan også legge til nye produkter. Hvis det er ønskelig å legge nye kunder inn i systemet, ta kontakt med en av personene på siste side. Du vil da få hjelp til å sette opp kunden og produktene du ønsker å tilby. siste side

12 Under menyen innstillinger kan vi enkelt endre varslingsprofilen vår. Her velger vi hva vi vil ha varsling på og om det skal sendes på e-post, sms eller begge deler. Det kreves da at det er lagt inn e-post og eller mobil- nummer i kontaktinformasjonsfeltet. For å endre passord skriver vi inn det nye to ganger. Ved endring i innstillingene må vi skrive inn vårt nåværende passord for å få utført endringene.

13 Ved flere spørsmål og support kontakt din kontaktperson i Bravida Telematikk & Sikkerhet: Odd Enger Tlf: eller kontakt følgende personer for teknisk informasjon om Runar Strand Tlf:


Laste ned ppt "BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google