Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Om å få det til!. Sterke merkevarer…... skiller seg ut... blir gjenkjent og foretrukket... forenkler valget for kunden... oppnår bedre resultater...

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Om å få det til!. Sterke merkevarer…... skiller seg ut... blir gjenkjent og foretrukket... forenkler valget for kunden... oppnår bedre resultater..."— Utskrift av presentasjonen:

1 Om å få det til!

2

3 Sterke merkevarer…... skiller seg ut... blir gjenkjent og foretrukket... forenkler valget for kunden... oppnår bedre resultater... har en høyere markedsverdi... tiltrekker seg de beste Kilde: Interbrands

4 Dette gjelder alle merkevarer… - også våre!

5 Selv den beste gjør feil…

6 Skal vi bli stjerne på vår egen scene?

7 eller statist på andres…?

8 Med God Service som verktøy kan vi skape våre egne merkevarer!

9 Serviceløftet er et løfte om hva kunden kan forvente av oss. •Hva skal en forbruker kunne forvente som kunde i en norsk bedrift? •At vi tar ansvar for å gi kunden god service? •At vi setter vår ære i å gi han eller henne en bedre dag? •At vi, som tilbyr varer eller tjenester i Norge, ser på det som en selvfølge at du som kunde skal ha det bra? •At vi skjønner at du ikke kommer tilbake hvis ikke opplevelsen stemmer med forventningene? •At God Service er noe som bare skulle mangle når vi er så heldige å ha deg som kunde eller gjest?

10 Et nasjonalt initiativ for å høyne servicenivået i Norge. Serviceløftet skal fremme kompetanseutviklende tiltak for å øke konkurransedyktighet og lønnsomhet i serviceintensive næringer. Serviceløftet. En fantastisk idé.

11 Serviceløftet skal høyne servicenivået i Norge! Og her er de første som har blitt med oss: - SAS Ground Services - Servicebedriftenes Landsforening - Innovasjon Norge - Nærings- og Handelsdepartementet - AIM - Thon Hotels - Flytoget - Euro Business School - Adecco

12 Målet med Serviceløftet er å bidra til at våre medlemmer skal få: > en sterk posisjon på kundetilfredshet i sin bransje > økt stolthet og tilfredshet blant sine ansatte og derigjennom bidra til: >økt lønnsomhet ”Gjennom å heve servicenivået i Norge skal vi SKAPE kunder for våre medlemmer” Ingunn Hofseth, Adm. dir. HSMAI

13 •Etablere egen servicepris •Lære opp og sertifisere bedrifter i servicefaget •Etablere en kunnskapsbank •Gjennomføre workshops f.eks i kommunene •Kjøre et nasjonalt serviceløft på TV •Backe opp med PR og kommunikasjon •Forandre etablerte oppfatninger og bidra til nye muligheter •Forandre oppfatningen av servicenivået generelt i Norge - på tvers av bransjene Dette skal vi gjøre!

14 Hvordan? •Ved hjelp av relasjoner •Ved å ta styring •Ved hjelp av riktig bruk av kommunikasjon •Ved å vise vilje - og evne til endring •Ved å motivere •Ved hjelp av innovasjon •Ved hjelp av din innsats og vilje til å lykkes

15 Om 2 år… •Har profesjonelle bedrifter et formulert og kommunisert serviceløfte •Krever forbrukerne å vite bedriftens serviceløfte •Er serviceløftet pensum på høyskolene •Har vi dokumentert at service lønner seg i kroner og øre •Har vi etablert et ikon for God Service som man kan strekke seg etterHar vi etablert et ikon for God Service som man kan strekke seg etter •Har vi gjort noe med opplevelsen av service- NorgeHar vi gjort noe med opplevelsen av service- Norge

16 ”Hvis du gjør det du alltid har gjort, vil du få det du alltid har fått.” Anthony Robbins

17 Dette skal vi få til!


Laste ned ppt "Om å få det til!. Sterke merkevarer…... skiller seg ut... blir gjenkjent og foretrukket... forenkler valget for kunden... oppnår bedre resultater..."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google