Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertNora Henriksen Endret for 9 år siden
1
Produktopplæring CRM MBS 10 Merete L. Nylund
2
Agenda Kontaktperson. Nytt rapportvindu. Endringer i dokumentmodulen. User Satisfaction. Timeregistrering. For hvert emne: Introduksjon/oppsummering av nyheter. Demo.
3
Kontaktperson Målet har vært en kontaktpersonmodul som i større grad er fristilt fra kontaktkortet, og hvor brukeren kan initiere de samme prosessene som i kontaktkortet. NB: Alle kontaktpersoner må være tilknyttet en kontakt. Oppsummering av nyheter: Eget menyvalg for å gå inn i modulen, samt egen knapp i fokusmenyen. Nye felt for mellomnavn og initialer.
4
Kontaktperson Oppsummering av nyheter, forts.: Mulighet for å legge inn bilde av kontaktpersonen. Nye fanekort: Ordre/Faktura, Tilbud, Innkjøp, Prosjekt og Annen Info. Brukerinnstillinger: Angir standardverdier for nye kontaktpersoner. Hvilke fanekort som skal være synlige. Hvorvidt summer skal vises med eller uten mva. i fanekortene Ordre/Faktura, Tilbud og Innkjøp. Veiviser for duplisering av kontaktpersoner: Steg 1: Generell info + valg av ny kontakt. Steg 2: Valg av hvilken info som skal kopieres over til den nye kontakten.
5
Nytt rapportvindu Målet har vært et forbedret design som står i stil med resten av MBS, og at det skal bli lettere for brukeren å finne korrekt rapport. Oppsummering av nyheter: Vertikal menylinje for å velge modul: Rapportene er inndelt som tidligere. Siste 20: Viser de siste 20 rapportene brukeren har skrevet ut. Journaler: Viser rapporter som må skrives ut til skriver for å effektueres. Nye valg for ”Gå til rapport-/etiketteditor” og ”Innstillinger”. Nytt filformat: XML.
6
Dokument Dokumentmodulen ble skrevet om i MBS 9. Det har vært ønskelig å følge opp tilbakemeldinger relatert til den nye dokumentmodulen. Oppsummering av nyheter: Nye flettefelt (flettegrunnlag Kontakt): Kontaktpersonens mellomnavn. Kontaktpersonens initialer. Forfatterens e-postadresse. Forfatterens telefon. Forfatterens telefaks. Forfatterens mobiltelefon.
7
Dokument Oppsummering av nyheter, forts.: I fanekort for Dokument (kontakt, kontaktperson, prosjekt, aktivitet og personal) er følgende endringer gjort: Brødtekst vises nederst i fanekortene. Støtte for høyreklikking (Åpne dokument, Skriv ut, Send e-mail, Send telefaks, Import, Gå til kontakt, Gå til kontaktperson, Gå til ansatt). Standarddokumenter: Flere utskriftsmuligheter. Ved utskrift opprettes dokumentkort i bakgrunnen. Tilbudsutskrifter til MS Word: Dokumentkort opprettes i bakgrunnen. Dokumentene kan i ettertid åpnes fra tilbudet.
8
User Satisfaction Målet har vært å utføre mindre forbedringer i brukergrensesnitt og funksjonalitet som normalt har måttet vente til modulen har blitt skrevet om. Oppsummering av nyheter: Forbedringer i prosjektmodulen: Innføring av brukerinnstillinger. Innstilling for ”Tilgjengelig i regnskap”. Eget fanekort for Tilbud. Forbedringer i fanekort for Kontakt. Forbedringer i fanekort for Innkjøp.
9
User Satisfaction Oppsummering av nyheter, forts.: Forbedringer i kontaktmodulen: Forbedringer i fanekort for Tilbud. Oversikt over knytninger mellom hoved- og underkontorer. Ny tilgangskontroll: Se alle kontakter (ikke bare hvor pålogget bruker er ’Vår ref’.). Forbedringer i Aktivitet: Valg for ”Ikke utført” i aktivitetslisten. Innstilling vedr. enkel duplisering. Vise forfalte aktiviteter med rød skrift (gjelder fanekortene for aktivitet). Ny tilgangskontroll: Endre alle aktiviteter i ’Endre verdier på et utvalg aktiviteter’ (ikke bare egne). Annet Forbedringer av notatfelt i div. moduler slik at teksten kan formatteres.
10
Timeregistrering Fokus har vært å forenkle modulen slik at brukere med behov for en enklere registrerings- og godkjenningsprosess kan ta i bruk modulen på en effektiv måte. Følgende er IKKE gjort i MBS 10: Timeregistrering på web. Integrasjon mot lønnssystemer i andre land.
11
Timeregistrering Oppsummering av nyheter: Ny statusinndeling: Ubehandlet, Ferdigregistrert, Klar til overføring, Ferdigbehandlet. En timeseddel splittes ikke opp i flere statuser. Flere tilgjengelige kolonner i reg.bildet: Kontaktnavn, Produktnavn, Aktivitet. Mulighet for å linke til eksisterende aktivitet eller opprette aktivitet på bakgrunn av timelinjen. Mulighet for å legge inn negative antall. Summer i alle statuser. Summene splittes også på hva som skal overføres ordre/faktura, prosjekt og lønn.
12
Timeregistrering Oppsummering av nyheter, forts.: Mulighet for å høyreklikke på timelinjene (gå til kontakt, ansatt, prosjekt, produkt, ordre, aktivitet). Mulighet for å regenerere verdier på timelinjene (tilsvarende som i ordre/faktura). Egne vinduer for å overføre til ordre/prosjekt og lønn (tilsvarende som i innkjøp). Modulinnstillinger: Hvilke moduler timesedlene skal overføres til. Hvilke statuser som skal benyttes. Hvilken info som er lov til å endre i de ulike statusene. Valg for å slå sammen linjer, overføring av informasjon og sortering ved overføring til ordre/prosjekt og lønn.
13
Timeregistrering Oppsummering av nyheter, forts.: Brukerinnstillinger: Designet er endret slik at det samsvarer med andre moduler. Standardverdier for nye timelinjer. Hvilke kolonner som skal være synlige i registreringsvinduet, vinduet for å overføre til ordre/prosjekt og vinduet for å overføre til lønn. Åpne listevinduet ved åpning av modulen. Sende e-mail ved avvisning av timeseddel. Status etter statusendring. Listevinduet: Ser timesedler i alle statuser. Mulighet for å initiere overføring til ordre/prosjekt og lønn.
14
Timeregistrering Oppsummering av nyheter, forts.: Statushistorikk: Informasjon om hvilke statuser timeseddelen har vært i, når statusendringen fant sted og hvem som foretok den. Nye rapporter: Timeseddel enkel. Timeseddel med fakturainformasjon. Timeseddel detaljert. Timeseddel med lønnsinformasjon. Fanekort for Timeregistrering: Aktivitet. Kontakt (for de kontakter som er avhuket som kunde).
15
Demo Eksempel på avansert bruk av modulen: Flerbruker hvor ulike personer legger inn timesedler og hvor det er andre personer som godkjenner og overfører timesedlene til andre moduler. Eksempel på enkel bruk av modulen: Enbruker som registrerer timer som skal overføres til ordre/faktura.
16
Spørsmål/Tilbakemeldinger
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.