Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Tradebroker reiseseminar okt

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Tradebroker reiseseminar okt"— Utskrift av presentasjonen:

1 Tradebroker reiseseminar 10 - 11 okt
SEB Kort Tradebroker reiseseminar okt Rune Gust Chris Koren

2 Markedssituasjon

3 Markedsposisjon Markedsleder Utsatt posisjon
Norges 50 største bedrifter basert på selskapets omsetning (kilde Finansavisen) Markedsleder Utsatt posisjon - SEB KORT skal skape verdier og lønnsomhet for våre kunder

4 Hvorfor oppfatter kundene oss som ledende på bedriftsmarkedet?
”Alle deler er essensielle og må oppfylles for å gi den ultimate kortløsning og sluttresultat for bedriften” Bedriften En Partner Kortholder/Ansatt Beslutningstaker Vi må ha et langsiktig forhold –med en partner som ser helheten. De må vise gode løsninger for min bedrift, tilby oppfølging og god statistikk. Peke på relevante forbedringsmuligheter” Bedrift: Ønsker et langsiktig forhold –med en partner som ser helheten. Partner må ha gode løsninger for bedriften tilby oppfølging og god statistikk. Alle deler må være på plass for at løsningen skal virke optimalt. Bedriften trenger statistikken for å kunne følge opp kostnader , noe som kan lede til økt lønnsomhet” Kortholder/Ansatt: En foutsetning for en god løsning er at alle ansatte bruker kortene slik at vi får effekt av bedre prosesser og en samlet oversikt og kontroll” Beslutningstaker Beslutningstaker: “Kortselskapet må gi svar og være tilstede for meg.”

5 Helhetsbildet Bedriften Kortholder/Ansatt Beslutningstaker
A partner Kortholder/Ansatt Beslutningstaker ”Alle deler er essensielle og må oppfylles for å gi den ultimate kortløsning og sluttresultat for bedriften” “Alle deler må være på plass for at løsningen skal virke optimalt. Bedriften trenger statistikken for å kunne følge opp kostnader , noe som kan lede til økt lønnsomhet” “Vi må ha et langsiktig forhold –med en partner som ser helheten. De må vise gode løsninger for min bedrift, tilby oppfølging og god statistikk. Peke på relevante forbedringsmuligheter” “En forutsetning for en god løsning er at alle ansatte bruker kortene slik at vi får effekt av bedre prosesser og en samlet oversikt og kontroll” “Kortselskapet må gi svar og være tilstede for meg.”

6 Den mest optimale løsningen
Bedriften Brukervennlige løsninger Statistikk – få kontroll og se forbedrings- og besparelsesmulighet Effektive prosesser rundt føring av reiseregning og utgifter Book Now -Pay Later Elektronisk søknadsverktøy Tilleggskort til privat bruk Ledende løsninger En Partner Kortholder/Ansatt Beslutningstaker Høy brukerstedsdekning Gode forsikringer Effektive prosesser rundt føring av reiseregning og utgifter Book Now -Pay Later E-faktura Min side på nettet SMS-saldo Elektronisk søknadsverktøy Tilleggskort til privat bruk – tilbud Tilgang til flyplasslounger KAM-ordning for personlig oppfølging og god støtte Hjelp til implementering av nye kort, utprøvd metodikk og informasjonsmateriale Statistikk – oversikt over avtale, omsetning og kort Effektive prosesser rundt føring av reiseregning og utgifter Elektronisk søknadsverktøy Tilgang til ledende løsninger Vi må ha et langsiktig forhold –med en partner som ser helheten. De må vise gode løsninger for min bedrift, tilby oppfølging og god statistikk. Peke på relevante forbedringsmuligheter” Bedrift: Ønsker et langsiktig forhold –med en partner som ser helheten. Partner må ha gode løsninger for bedriften tilby oppfølging og god statistikk. Alle deler må være på plass for at løsningen skal virke optimalt. Bedriften trenger statistikken for å kunne følge opp kostnader , noe som kan lede til økt lønnsomhet” Kortholder/Ansatt: En foutsetning for en god løsning er at alle ansatte bruker kortene slik at vi får effekt av bedre prosesser og en samlet oversikt og kontroll” Beslutningstaker Beslutningstaker: “Kortselskapet må gi svar og være tilstede for meg.”

7 Valutafakturering Økonomiske fordeler: Eliminering av kursrisiko
Er bedriftens reiseomkostninger i en annen valuta enn bedriftens inntekter? Økonomiske fordeler: Eliminering av kursrisiko Ingen administrasjonsavgift ved betaling. Opptil 55 dagers rentefri kredittid Kostnadsfri fakturering Administrative fordeler: Én faktura, én betaling! Fakturasortering og splitt etter eget ønske Faktura i samme valuta som bedriftens inntekter: Bedre oversikt og forutsigbarhet i regnskapet Enklere internt regnskap Enklere bokføring hvis annen bokføringsvaluta enn NOK Prisen oppgis i en kjent valuta Enklere viderefakturering Leveres i følgende valuta: EUR, GBR, USD, NOK, SEK, og DKK 7

8 Cross Border Issuing Local Issuing Denmark Finland Norway Sweden
Austria Belgium France Germany Italy Netherlands Spain United Kingdom Bulgaria (EUR) Romania (EUR) Kommer: Polen, Tsjekkia, Ungarn, Sveits

9 Besparelse på flykostnader
Booking av flybilletter mer enn 30 dager før avreise gir lavere pris Utfordringen Ansatte må legge ut/kan medføre svekket likviditet for den ansatte Reiseforskudd eller 2 reiseoppgjør – feil periodisering Booke Betale Reise Oppgjør Løsning Fakturerer billetten først når reisen er foretatt. Ansatte får oppgjør iht. bedriftens policy Booke Reise Oppgjør Betale

10 Lounger Loungetilgang
Med Eurocard har kortinnehavere tilgang til flere lounger i Norden og Europa, f. eks på Arlanda, Landvetter, Kastrup, Bromma, Malmø, Sturup, Brussel, Amsterdam, Frankfurt, München, Heathrow, Standsted og Gatwick. Priority Pass Med ”Priority Pass” for du tilgang til 650 flyplasslounger WW.

11 Dette kjennetegner de beste
”Best in Class” Eierskap fra ”toppen” Synlig og tydelig reisepolicy 99% bruk av ”riktig” kort Løsninger for gjenbruk av data Kommunikasjon og forankring Leverandør med lang erfaring høy supportgrad sterke og innovative løsninger gode implementeringsrutiner etablerte bransjeløsninger høy kundetilfredshet etablert ’best practice’ innen reiseadministrasjon


Laste ned ppt "Tradebroker reiseseminar okt"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google