Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

SEB Kort Tradebroker reiseseminar 10 - 11 okt Rune Gust Chris Koren.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "SEB Kort Tradebroker reiseseminar 10 - 11 okt Rune Gust Chris Koren."— Utskrift av presentasjonen:

1 SEB Kort Tradebroker reiseseminar okt Rune Gust Chris Koren

2 Markedssituasjon

3 Markedsposisjon Norges 50 største bedrifter basert på selskapets omsetning (kilde Finansavisen) -Markedsleder -Utsatt posisjon - SEB KORT skal skape verdier og lønnsomhet for våre kunder

4 Bedriften En Partner Kortholder/Ansatt Beslutningstaker ”Alle deler er essensielle og må oppfylles for å gi den ultimate kortløsning og sluttresultat for bedriften” Hvorfor oppfatter kundene oss som ledende på bedriftsmarkedet?

5 Bedriften A partner Kortholder/Ansatt Beslutningstaker ”Alle deler er essensielle og må oppfylles for å gi den ultimate kortløsning og sluttresultat for bedriften” “Alle deler må være på plass for at løsningen skal virke optimalt. Bedriften trenger statistikken for å kunne følge opp kostnader, noe som kan lede til økt lønnsomhet” “Vi må ha et langsiktig forhold –med en partner som ser helheten. De må vise gode løsninger for min bedrift, tilby oppfølging og god statistikk. Peke på relevante forbedringsmuligheter” “En forutsetning for en god løsning er at alle ansatte bruker kortene slik at vi får effekt av bedre prosesser og en samlet oversikt og kontroll” Helhetsbildet “Kortselskapet må gi svar og være tilstede for meg.”

6 Bedriften En Partner Kortholder/Ansatt Beslutningstaker Den mest optimale løsningen •Høy brukerstedsdekning •Gode forsikringer •Effektive prosesser rundt føring av reiseregning og utgifter •Book Now -Pay Later • E-faktura • Min side på nettet • SMS-saldo •Elektronisk søknadsverktøy •Tilleggskort til privat bruk – tilbud • Tilgang til flyplasslounger • Brukervennlige løsninger • Statistikk – få kontroll og se forbedrings- og besparelsesmulighet • Effektive prosesser rundt føring av reiseregning og utgifter • Book Now -Pay Later • Elektronisk søknadsverktøy •Tilleggskort til privat bruk •Ledende løsninger • KAM-ordning for personlig oppfølging og god støtte • Hjelp til implementering av nye kort, utprøvd metodikk og informasjonsmateriale • Statistikk – oversikt over avtale, omsetning og kort • Effektive prosesser rundt føring av reiseregning og utgifter • Elektronisk søknadsverktøy • Tilgang til ledende løsninger

7 7 Valutafakturering  Er bedriftens reiseomkostninger i en annen valuta enn bedriftens inntekter?  Økonomiske fordeler:  Eliminering av kursrisiko  Ingen administrasjonsavgift ved betaling.  Opptil 55 dagers rentefri kredittid  Kostnadsfri fakturering  Administrative fordeler:  Én faktura, én betaling!  Fakturasortering og splitt etter eget ønske  Faktura i samme valuta som bedriftens inntekter: –Bedre oversikt og forutsigbarhet i regnskapet –Enklere internt regnskap  Enklere bokføring hvis annen bokføringsvaluta enn NOK  Prisen oppgis i en kjent valuta  Enklere viderefakturering  Leveres i følgende valuta:  EUR, GBR, USD, NOK, SEK, og DKK

8 Cross Border Issuing  Local Issuing  Denmark  Finland  Norway  Sweden  Cross Border Issuing  Austria  Belgium  France  Germany  Italy  Netherlands  Spain  United Kingdom  Bulgaria (EUR)  Romania (EUR)  Kommer: Polen, Tsjekkia, Ungarn, Sveits

9 Besparelse på flykostnader BookeBetaleReiseOppgjør Utfordringen  Ansatte må legge ut/kan medføre svekket likviditet for den ansatte  Reiseforskudd eller 2 reiseoppgjør – feil periodisering Booking av flybilletter mer enn 30 dager før avreise gir lavere pris BookeBetaleReiseOppgjør Løsning  Fakturerer billetten først når reisen er foretatt.  Ansatte får oppgjør iht. bedriftens policy

10 Lounger  Loungetilgang  Med Eurocard har kortinnehavere tilgang til flere lounger i Norden og Europa, f. eks på  Arlanda, Landvetter, Kastrup, Bromma, Malmø, Sturup, Brussel, Amsterdam, Frankfurt, München, Heathrow, Standsted og Gatwick.  Priority Pass  Med ”Priority Pass” for du tilgang til 650 flyplasslounger WW.

11 Dette kjennetegner de beste ”Best in Class”  Eierskap fra ”toppen”  Synlig og tydelig reisepolicy  99% bruk av ”riktig” kort  Løsninger for gjenbruk av data  Kommunikasjon og forankring  Leverandør med –lang erfaring –høy supportgrad –sterke og innovative løsninger –gode implementeringsrutiner –etablerte bransjeløsninger –høy kundetilfredshet –etablert ’best practice’ innen reiseadministrasjon


Laste ned ppt "SEB Kort Tradebroker reiseseminar 10 - 11 okt Rune Gust Chris Koren."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google