Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Et mulig samarbeid med.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Et mulig samarbeid med."— Utskrift av presentasjonen:

1 Et mulig samarbeid med

2 Hvem er vi? Over 900 spillere fra 74 nasjoner. Topp lag herrer.
Topp lag dmer. Totalt 23 landslagspillere. En av Norges største breddeklubber 67 bedrifter med ansatte med bransjeeksklusivitet i samarbeidspoolen. Størst i Norge innenfor idrettslag i forhold til samfunnsprosjekter.

3 Årets Sponsorobjekt 2011 ”Vålerenga Fotball har skjønt at de lever av å bygge og forvalte merkevare for sine samarbeidspartnere. Mange har svært mye å lære av Vålerenga når det gjelder kommunikasjon” Juryleder Lasse Gimnes.

4 Intensjon Intensjonen for ett eventuelt samarbeid med Vålerenga Fotball er: Være en god Samarbeidspartner Styrke synlighet regionalt/nasjonalt Styrke B2B aktiviteter gjennom Vålerenga poolen. Selge forsikringer til samarbeidspartnernes ansatte. Selge forsikringer til 900 medlemmer. Selge forsikringer til sympatisører, kartlagettall viser at vi har av disse, er ”hard core” fans. Gjennom et slikt samarbeid vil en partner nå eksklusivt nå 67 bedrifter og ca ansatte i Vålerenga poolen. Drive forretningsutvikling sammen med VIF Gjennom dette skape flere lojale kunder og styrke merkevaren. Bransjeeksklusivitet for definerte bransjer innenfor avtalte forretningsområder Avtalen skal skape Synlighet, Intern stolthet, Engasjement og Resultater.

5

6 Holdning til samarbeidspartnerne
Return on investment (lage en plan med KAM) Omsetning Markedsføring/merkevarebygging Synlighet Assosiasjon/omdømme = Dokumentert lønnsomhet Samarbeid med TNS Gallup og Sponsor Insight

7 Næringslivet KONSEPT Forretningsutvikling Samfunn Opplevelser
Branding Opplevelser Samfunn Forretnings utvikling Forretningsutvikling Profilering Merkevare utv. Marketing Lanseringer Synlighet Kamp Reiser Event’er Fritid VIF Sports opplevelser VMR Jobbsjansen = Oslo Fattighuset Radiumhospitalet Samfunn B2B/B2C Produktutvikling Temadager Relasjonsplattform Ledelsesutvikling Opplevelser Synlighet Profilering Merkevare utv. Marketing Lanseringer Synlighet Intern motivasjon Sykefravær Entusiasme Glede Synlighet Bygge samfunn Bydelsutvikling Goodwill Økt markedsandel Økt omsetning Synergi Relasjonsutvikling

8 /12

9 Forretningsutvikling
B2B / B2C Møtebørs * 3 Nettverksgrupper Markedsplass/Webside Oppfølging av KAM Balljenter -Eget program for kvinner Fag dager Media Ledelse Markedsføring/salg Innkjøp Sosialt Kick off med laget Sponsor cup Turer

10 Vi har helt klare planer både felles og individuelt for alle samarbeidspartnerne

11 Generalsponsor HSP Partner

12 Poolen

13 Metode og utvalg Sponsor insight
Til grunn for rapporter ligger eksponering fra 6 TV-kanaler Videre oppslag fra 60 trykte og 853 Internettmedier Det potensielle publikummet er basert på antall TV-seere på hvert enkelt TV innslag samt oppsummerte lesertall for hvert oppslag som omtaler den aktuelle aktøren.

14 Flater som skal legges frem i salgsmøter
Synlighet Samfunn/Bredde Opplevelser B2B Dokumentasjon

15

16 Eksponerings verdi

17 Svært god synlighet mot hovedtribunen.
Arena – Digitale Boards 240 sekunder digital arena reklame til hver kamp. Lokal sone på innbytter benk siden. Totalt 84 meter. Svært god synlighet mot hovedtribunen.

18 Arena – Digitale Boards
196 meter digital arenareklame 240 sekunder sekunder

19 www.vif-fotball.no Innslaget sponses av Unike brukere:
Annonserings flater VIFTV - Plakat Innslaget sponses av Unike brukere: De siste månedene rundt unike brukere pr. mnd. Sidevisninger: 1,8 millioner sidevisninger på Vålerenga’s portaler per måned. VIFTV Vi har innslag som har vært sett av unike brukere per dag

20 Våre røtter handler om:
Integrering Arbeid Bistand Fellesskap Våre verdier, er vår tro: Hos VIF er vi mot rasisme Har vi tradisjon for å hjelpe de som har det vanskelig forstår vi verdien av å ha en jobb å gå til er det plass til alle, uansett; kjønn, farge, religion eller fysikk Skoleprogram Jentekonferanse Holdningskurs Ungdomsklubb Jobbsjansen Møtebørsen Fattighuset Inkluderingsprosjektet Oslo rødekors Frelsesarmeen Rikshospitalet/radiomhospitalet Fargerik fotball Åpen hall Fotball for alle Hafslund breddeprosjekt Vår tro, skaper håp: Slik jobber vi for å nå vår drøm om å bli hele: OSLOS STOLTHET Nytt håp, økt kjærlighet:

21

22 Egen Losje utvalgt kamp
Egen inngang (unngå kø). Tilgang til losjen 2 timer før kampstart Projektor og lerret Egen VIP vertinne Innside om laget fra fotballprofil før kampstart Gratis mineralvann, øl, kaffe, te. 12 plasser til hver kamp Beste plasser på langsiden med lux seter Overbygg, TV skjermer 2 retters middag Gratis inngang players lounge etter kampen (møte spillere og trener)

23 4 faste VIP plasser Egen VIP inngang 1 gratis mineralvann
Gratis kaffe, te og snacks VIP- fasiliteter , skinnseter, overbygg og TV skjermer. Mingle med store deler av Oslo næringsliv (Nettverksbygging) Kjøp av pizza, mineralvann, øl, til reduserte priser Konferansier foran hver kamp Sportsbar etter hver kamp Møte med spillere og trenere etter hver kamp

24 Synlighet på hovedstadens fotball arena.
Oppsumering Synlighet på hovedstadens fotball arena. Beste synlighetsmålinger innen fotball i Norge Unik avdeling innen sosia og omdømme Synlighet på hjemmesiden til VIF med brukere hver dag. Tilgang til: - 67 eksklusive bedrifter ansatte i samarbeidspoolen - 958 spillere sesongkort innehavere Facebook medlemmer - Diverse cuper rundt Vallhall - Bruk av profilerte fotballprofiler.


Laste ned ppt "Et mulig samarbeid med."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google