Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Et mulig samarbeid med. Hvem er vi? •Over 900 spillere fra 74 nasjoner. •Topp lag herrer. –Topp lag dmer. –Totalt 23 landslagspillere. –En av Norges største.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Et mulig samarbeid med. Hvem er vi? •Over 900 spillere fra 74 nasjoner. •Topp lag herrer. –Topp lag dmer. –Totalt 23 landslagspillere. –En av Norges største."— Utskrift av presentasjonen:

1 Et mulig samarbeid med

2 Hvem er vi? •Over 900 spillere fra 74 nasjoner. •Topp lag herrer. –Topp lag dmer. –Totalt 23 landslagspillere. –En av Norges største breddeklubber •67 bedrifter med ansatte med bransjeeksklusivitet i samarbeidspoolen. •Størst i Norge innenfor idrettslag i forhold til samfunnsprosjekter.

3 Årets Sponsorobjekt 2011 ”Vålerenga Fotball har skjønt at de lever av å bygge og forvalte merkevare for sine samarbeidspartnere. Mange har svært mye å lære av Vålerenga når det gjelder kommunikasjon” Juryleder Lasse Gimnes.

4 Intensjon Intensjonen for ett eventuelt samarbeid med Vålerenga Fotball er:  Være en god Samarbeidspartner  Styrke synlighet regionalt/nasjonalt  Styrke B2B aktiviteter gjennom Vålerenga poolen.  Selge forsikringer til samarbeidspartnernes ansatte.  Selge forsikringer til 900 medlemmer.  Selge forsikringer til sympatisører, kartlagettall viser at vi har av disse, er ”hard core” fans.  Gjennom et slikt samarbeid vil en partner nå eksklusivt nå 67 bedrifter og ca ansatte i Vålerenga poolen.  Drive forretningsutvikling sammen med VIF  Gjennom dette skape flere lojale kunder og styrke merkevaren.  Bransjeeksklusivitet for definerte bransjer innenfor avtalte forretningsområder Avtalen skal skape Synlighet, Intern stolthet, Engasjement og Resultater.

5

6 Return on investment (lage en plan med KAM) • Omsetning • Markedsføring/merkevarebygging • Synlighet • Assosiasjon/omdømme = Dokumentert lønnsomhet Samarbeid med TNS Gallup og Sponsor Insight Holdning til samarbeidspartnerne

7 Næringslivet Forretningsutvikling Samfunn Opplevelser Synlighet Forretnings utvikling Forretnings utvikling Branding Opplevelser Samfunn KONSEPT • Profilering • Merkevare utv. • Marketing • Lanseringer • Synlighet • Kamp • Reiser • Event’er • Fritid •VIF Sports opplevelser • VMR • Jobbsjansen • = Oslo • Fattighuset •Radiumhospitalet • B2B/B2C • Produktutvikling • Temadager • Relasjonsplattform • Produktutvikling • Ledelsesutvikling • Profilering • Merkevare utv. • Marketing • Lanseringer • Synlighet • Intern motivasjon • Sykefravær • Entusiasme • Glede • Synlighet • Bygge samfunn • Bydelsutvikling • Goodwill • Økt markedsandel • Økt omsetning • Synergi • Relasjonsutvikling

8 /12

9 -B2B / B2C -Møtebørs * 3 -Nettverksgrupper -Markedsplass/Webside -Oppfølging av KAM -Balljenter -Eget program for kvinner -Fag dager -Media -Ledelse -Markedsføring/salg -Innkjøp -Sosialt -Kick off med laget -Sponsor cup -Turer Forretningsutvikling

10

11 Generalsponsor HSP Partner

12 Poolen

13 Til grunn for rapporter ligger eksponering fra 6 TV-kanaler Videre oppslag fra 60 trykte og 853 Internettmedier Det potensielle publikummet er basert på antall TV-seere på hvert enkelt TV innslag samt oppsummerte lesertall for hvert oppslag som omtaler den aktuelle aktøren. Metode og utvalg Sponsor insight

14 Flater som skal legges frem i salgsmøter SynlighetSamfunn/BreddeOpplevelserB2B Dokumentasjon

15

16 Eksponerings verdi

17 Arena – Digitale Boards 240 sekunder digital arena reklame til hver kamp. Lokal sone på innbytter benk siden. Totalt 84 meter. Svært god synlighet mot hovedtribunen.

18 Arena – Digitale Boards 196 meter digital arenareklame 240 sekunder sekunder

19 Annonserings flaterVIFTV - Plakat Unike brukere: De siste månedene rundt unike brukere pr. mnd. Sidevisninger: 1,8 millioner sidevisninger på Vålerenga’s portaler per måned. VIFTV Vi har innslag som har vært sett av unike brukere per dag Innslaget sponses av

20 Våre røtter handler om: IntegreringArbeidBistandFellesskap Våre verdier, er vår tro: Hos VIF er vi mot rasisme Hos VIF er vi mot rasisme Hos VIF Har vi tradisjon for å hjelpe de som har det vanskelig Hos VIF Har vi tradisjon for å hjelpe de som har det vanskelig Hos VIF forstår vi verdien av å ha en jobb å gå til Hos VIF forstår vi verdien av å ha en jobb å gå til Hos VIF er det plass til alle, uansett; kjønn, farge, religion eller fysikk Hos VIF er det plass til alle, uansett; kjønn, farge, religion eller fysikk Skoleprogram Jentekonferanse Holdningskurs Ungdomsklubb Skoleprogram Jentekonferanse Holdningskurs Ungdomsklubb Jobbsjansen Møtebørsen Jobbsjansen Møtebørsen Fattighuset Inkluderingsprosjektet Oslo rødekors Frelsesarmeen Rikshospitalet/radiomhospitalet Fattighuset Inkluderingsprosjektet Oslo rødekors Frelsesarmeen Rikshospitalet/radiomhospitalet Fargerik fotball Åpen hall Fotball for alle Hafslund breddeprosjekt Fargerik fotball Åpen hall Fotball for alle Hafslund breddeprosjekt Vår tro, skaper håp: Slik jobber vi for å nå vår drøm om å bli hele: OSLOS STOLTHET Nytt håp, økt kjærlighet:

21

22 •Egen inngang (unngå kø). •Tilgang til losjen 2 timer før kampstart •Projektor og lerret •Egen VIP vertinne •Innside om laget fra fotballprofil før kampstart •Gratis mineralvann, øl, kaffe, te. •12 plasser til hver kamp •Beste plasser på langsiden med lux seter •Overbygg, TV skjermer • 2 retters middag •Gratis inngang players lounge etter kampen (møte spillere og trener) Egen Losje utvalgt kamp

23 • Egen VIP inngang • 1 gratis mineralvann •Gratis kaffe, te og snacks •VIP- fasiliteter, skinnseter, overbygg og TV skjermer. •Mingle med store deler av Oslo næringsliv (Nettverksbygging) •Kjøp av pizza, mineralvann, øl, til reduserte priser •Konferansier foran hver kamp •Sportsbar etter hver kamp • Møte med spillere og trenere etter hver kamp 4 faste VIP plasser

24 •Synlighet på hovedstadens fotball arena. •Beste synlighetsmålinger innen fotball i Norge •Unik avdeling innen sosia og omdømme •Synlighet på hjemmesiden til VIF med brukere hver dag. •Tilgang til: - 67 eksklusive bedrifter ansatte i samarbeidspoolen spillere sesongkort innehavere Facebook medlemmer - Diverse cuper rundt Vallhall - Bruk av profilerte fotballprofiler. Oppsumering ↔


Laste ned ppt "Et mulig samarbeid med. Hvem er vi? •Over 900 spillere fra 74 nasjoner. •Topp lag herrer. –Topp lag dmer. –Totalt 23 landslagspillere. –En av Norges største."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google