Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Modell for tjenesteforvaltning
20. september 2018 Status andre kvartal 2015 Modell for tjenesteforvaltning
2
Agenda Repetisjon av formål med Modell for tjenesteforvaltning
Hva er gjort så langt? Hva kom ut av møte i Tjenesterådet 9. april? Hva skjer fremover?
3
Hva vi skal få til? Formålstjenlige tjenester i tråd med målgruppenes behov Kostnadseffektive tjenester i tråd med samlet ressursbruk i virksomheten Ivareta god balanse mellom kostnad og kvalitet/fleksibilitet – standardisering dersom det er hensiktsmessig God samhandling sikres gjennom etablering av fora og tydelighet i roller og ansvar. Gjennomsiktighet og sporbarhet i beslutninger
4
Hvordan kommer vi frem til tjenestene?
MÅLGRUPPE ANSVAR 1 4 BEHOV TJENESTER 2 3 LØSNINGER/ YTELSER
5
Dette har skjedd i kvartal 1 av MFT
Tid Aktivitet 17. desember 2014 Konstituerende møte i Tjenesterådet Des2014/Jan2015 Intervjuer med alle direktører Februar/mars Avholdt 13 workshops for å finne tjenester Februar Presentasjonspakke MFT testet i STUs seksjoner og studieseksjoner på fakultet 25. Februar Utvidet ledersamling RI – tjenester på tvers 27.februar Presentasjonspakke sendt alle direktører Jan-mars 6 innlegg på OU-bloggen 10.mars Første tjenester til Tjenesteråd bestemt (2xSTU) 27. Mars Møte i OU-referansegruppe – forberede Tjenesteråd 9. April Møte i Tjenesterådet – besluttet ni tjenester og opplæringsdesign Workshops: 1xHR (leder og medarbeider 8stk) 2xIT (leder og medarbeidere 5stk) 1xSDI (leder og medarbeidere 5stk) 2xEiendom (leder og medarbeidere FA og FAK 9 stk) 1xSTU (heldags – ledere og medarbeidere ca 30) 2xØkonomi (ledere 7 stk) 1xSK (ledere og medarbeidere 10stk)
6
Agenda møte i Tjenesterådet 9. april
Status for implementering av Modell for tjenesteforvaltning Revidert fremdriftsplan for implementering av Modell for tjenesteforvaltning Opprettelse av tjenester Hva vil det innebære å «opprette en tjeneste»? Hva innebærer tjenesteeierrollen? Opplæringsdesign for tjenesteeiere
7
Ni tjenester opprettet etter tjenesterådet
HiOA Forutsigbar studiehverdag HiOA Karriere – på vei Rekruttering Arbeidsbetingelser Digitalt kontor Nye IT-løsninger HiOA på nett ROM for alle Informasjonskompetente studenter Mer info om tjenestene finnes på OU-bloggen.
8
Tre tjenester utsatt til møtet i juni
Styringsinformasjon Innkjøp Godt arbeidsmiljø/lederstøtte Det kan komme forslag om flere tjenester fra blant annet SDI og FoU-området
9
Hva skjer i kvartal 2? Tjenesteeiere for de ni opprettede tjenestene utpekes Det gis opplæring til tjenesteeiere Det skal utarbeides en brukerundersøkelse, i samarbeid med tjenesteeiere Det påbegynnes arbeid med å etablere ressursnettverk for tjenestene Etablere rutiner for sporbarhet i beslutninger i administrative ledernettverk Tjenestenes innhold og avgrensning skal beskrives
10
Fremdriftsplan impementering 2015
Tid Aktivitet Mars-april Dokumentere tjenesteeierrolle (IDF) 10. mai Tjenesteeiere er utpekt Mai-juni Videre arbeid med tjenester innen SDI og FoU mai Opplæring tjenesteeiere Utarbeide brukerundersøkelse 23. Juni Møte i Tjenesterådet – tjenesteeierrollen og brukerundersøkelse August-september Gjennomføre brukerundersøkelse November-desember Modellen evalueres Desember Etablere organisatorisk tilhørighet for modellen Workshops 1xHR 1xSK 1xBib og LS
11
Mer info om implementeringen
OU-bloggen: Jenny Nornes Kent Grødem Kristian Pfanzelter Anka Ødegaardshaugen Gunhild Rønningen
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.