Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Modell for tjenesteforvaltning

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Modell for tjenesteforvaltning"— Utskrift av presentasjonen:

1 Modell for tjenesteforvaltning
20. september 2018 Status andre kvartal 2015 Modell for tjenesteforvaltning

2 Agenda Repetisjon av formål med Modell for tjenesteforvaltning
Hva er gjort så langt? Hva kom ut av møte i Tjenesterådet 9. april? Hva skjer fremover?

3 Hva vi skal få til? Formålstjenlige tjenester i tråd med målgruppenes behov Kostnadseffektive tjenester i tråd med samlet ressursbruk i virksomheten Ivareta god balanse mellom kostnad og kvalitet/fleksibilitet – standardisering dersom det er hensiktsmessig God samhandling sikres gjennom etablering av fora og tydelighet i roller og ansvar. Gjennomsiktighet og sporbarhet i beslutninger

4 Hvordan kommer vi frem til tjenestene?
MÅLGRUPPE ANSVAR 1 4 BEHOV TJENESTER 2 3 LØSNINGER/ YTELSER

5 Dette har skjedd i kvartal 1 av MFT
Tid Aktivitet 17. desember 2014 Konstituerende møte i Tjenesterådet Des2014/Jan2015 Intervjuer med alle direktører Februar/mars Avholdt 13 workshops for å finne tjenester Februar Presentasjonspakke MFT testet i STUs seksjoner og studieseksjoner på fakultet 25. Februar Utvidet ledersamling RI – tjenester på tvers 27.februar Presentasjonspakke sendt alle direktører Jan-mars 6 innlegg på OU-bloggen 10.mars Første tjenester til Tjenesteråd bestemt (2xSTU) 27. Mars Møte i OU-referansegruppe – forberede Tjenesteråd 9. April Møte i Tjenesterådet – besluttet ni tjenester og opplæringsdesign Workshops: 1xHR (leder og medarbeider 8stk) 2xIT (leder og medarbeidere 5stk) 1xSDI (leder og medarbeidere 5stk) 2xEiendom (leder og medarbeidere FA og FAK 9 stk) 1xSTU (heldags – ledere og medarbeidere ca 30) 2xØkonomi (ledere 7 stk) 1xSK (ledere og medarbeidere 10stk)

6 Agenda møte i Tjenesterådet 9. april
Status for implementering av Modell for tjenesteforvaltning Revidert fremdriftsplan for implementering av Modell for tjenesteforvaltning Opprettelse av tjenester Hva vil det innebære å «opprette en tjeneste»? Hva innebærer tjenesteeierrollen? Opplæringsdesign for tjenesteeiere

7 Ni tjenester opprettet etter tjenesterådet
HiOA Forutsigbar studiehverdag HiOA Karriere – på vei Rekruttering Arbeidsbetingelser Digitalt kontor Nye IT-løsninger HiOA på nett ROM for alle Informasjonskompetente studenter Mer info om tjenestene finnes på OU-bloggen.

8 Tre tjenester utsatt til møtet i juni
Styringsinformasjon Innkjøp Godt arbeidsmiljø/lederstøtte Det kan komme forslag om flere tjenester fra blant annet SDI og FoU-området

9 Hva skjer i kvartal 2? Tjenesteeiere for de ni opprettede tjenestene utpekes Det gis opplæring til tjenesteeiere Det skal utarbeides en brukerundersøkelse, i samarbeid med tjenesteeiere Det påbegynnes arbeid med å etablere ressursnettverk for tjenestene Etablere rutiner for sporbarhet i beslutninger i administrative ledernettverk Tjenestenes innhold og avgrensning skal beskrives

10 Fremdriftsplan impementering 2015
Tid Aktivitet Mars-april Dokumentere tjenesteeierrolle (IDF) 10. mai Tjenesteeiere er utpekt Mai-juni Videre arbeid med tjenester innen SDI og FoU mai Opplæring tjenesteeiere Utarbeide brukerundersøkelse 23. Juni Møte i Tjenesterådet – tjenesteeierrollen og brukerundersøkelse August-september Gjennomføre brukerundersøkelse November-desember Modellen evalueres Desember Etablere organisatorisk tilhørighet for modellen Workshops 1xHR 1xSK 1xBib og LS

11 Mer info om implementeringen
OU-bloggen: Jenny Nornes Kent Grødem Kristian Pfanzelter Anka Ødegaardshaugen Gunhild Rønningen


Laste ned ppt "Modell for tjenesteforvaltning"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google