Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertØrjan Knutsen Endret for 6 år siden
2
Målsetting Etablere en ny inntektsmodell som bidrar til nye inntekter til mediehuset VG, samtidig som idretten øker sine kommersielle inntekter pga samarbeidet med VG. I tillegg til de direkte økonomiske bidragene, skal sponsingen bidra til å profilere VG som best på sport både på papir og på digitale plattformer.
3
Bakgrunn Trend nummer en i spons for 3 år siden: 1:1 – like mye ressurser brukes på sponsorobjektet som på aktivering Trend nummer en i spons nå og fremover: 1:10 – 1 tiendel på objektet og 9 tiendeler på Det er dette som var det strategiske grunnlaget for vår produktutvikling. Det nye produktet var basert på kundeinnsikt, og svarer på sponsorenes utfordringer. Det ble en suksess for Hopp og VG, men det er også et produkt som viser vei for sponsorobjekter i fremtiden, og er således banebrytende.
4
Nyskapende sponsorpakke
LANDSLAGET PAPIR-ANNONSERING NETT-ANNONSERING NYE MEDIER
5
Eksponering på utøvere
6
Eksponering på utøvere
Hoppdrakt
7
Utøvere/billetter/Hospitality
Bruk av utøvere i reklamefiler, kampanjer. Bruk av trenere/støtteapparat til teambuilding, arrangementer, interne og eksterne kampanjer. Billetter
8
Papir-annonsering
9
Promoannonsering Plakat: Helside papiravisen
10
Egenannonsering Annonse: Halvside papiravisen
11
Annonsering på nett
12
Egenannonsering på nett
Sportsak: Tre annonseformater
13
Sosiale medier
14
Oppsummering
15
Resultat Alle eksponerte plasser på landslagsutøvere er solgt.
Inntektsmål for 2014 er allerede nådd i 2012.
16
Resultat Bidrar til at hoppere vil være i toppen av internasjonal hoppsport. VG har forsterket sin posisjon som hovedsponsor gjennom å ta ansvar for hele den kommersielle inntektsutviklingen for hopplandslaget.
17
Resultat
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.