Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

 Økonomi  Sponsor  Struktur ideer  Sportslig utvikling  Strategiplan  Idrettskultur  Grunnleggende verdier  Helse aspektet.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: " Økonomi  Sponsor  Struktur ideer  Sportslig utvikling  Strategiplan  Idrettskultur  Grunnleggende verdier  Helse aspektet."— Utskrift av presentasjonen:

1  Økonomi  Sponsor  Struktur ideer  Sportslig utvikling  Strategiplan  Idrettskultur  Grunnleggende verdier  Helse aspektet

2 Økonomi  Sponsor hovedlaget  Mva grense kr (2010)  Målsetting 5-6 hovedsponsorer (sponsorrekke)  Størrelse kr  kr pr gruppe/idrett  kr på arrangementer  Forslag om tak på kr for gren sponsorer, må ikke komme i konflikt med hovedsponsor avtaler.  Eksponering hovedsponsorer  ØTI nettsider (alle)  Klubbdress/genser  Arena/arrangement (skilt og evt. beachflagg)  Annet

3 Økonomi  Struktur økonomi  Mosveen Regnskap kan gå inn som hovedsponsor  Avtale, går de i NULL er de fornøyd  XLEDGER.NET er økonomisystemet for fremtidsrettede bedrifter  Konsern status med hovedlaget øverst og undergruppene under  ØTI har også tilgang til programmet  Kassererne får retningslinjer for bilagsføring og leverer, Mosveen Regnskap gjør resten  Total oversikt av økonomi i ØTI og undergruppene hver for seg  Vil koste, men ryddig og effektivt. Kan bruke energien på det som er viktig i et idrettslag

4 Sportslig utvikling  Strategiplan for Klubben  Visjon  Meningsfull fritid for alle  Under konstruksjon  Hovedmålsetting for strategiplan 1. Utvikle generell fysisk kompetanse 2. Fremheve 1. Fysisk aktivitet 2. Idrettsglede 3. Sosial utvikling 4. Mental utvikling 5. God sports ånd og helse

5 Sportslig utvikling  Klubbens grunnverdier og målsettinger:  Ansvar for å bedre helsen i lokalsamfunnet (helse)  Øke medlemstallet  Godt sportslig tilbud  Fornye oss, være med i nye trender  Øke aktivitetsnivået  Flere dager i aktivitet, nok stimuli til å få en helse effekt  Bedre det sportslige tilbudet  Økt kvalitet og kvantitet, strukturere oppbygging av øktene for ønsket effekt - samarbeid…….  Bedre kunnskapen og kvaliteten på trenerne

6 Helse, fakta:  Aktiv idrettsungdom  Mye større sannsynlighet (8 ganger)  Aktiv som voksen(24 år)  Sammenlignet med ungdom som driver lite med aktiv idrett  Sjansen er mindre for å starte med røyking  Dokumentert bedre kostholds vaner (bevissthet)  Frokost, melkeprodukter, frukt, grønt og lignende  Negative effekter: Kan bli avhengig av folk rundt seg for å få et utviklende miljø (mindre selvstendig)

7 Positive helse effekter:  Bygger sunne bein og muskler  Mindre risiko for å utvikle kronisk sykdom (livsstil s)  Mindre sjanse for overvektighet  Reduserer angst, depresjon og håpløshet  Forsterker menneskelig velvære  Sosialiserings forsterker til samfunnet  Ansvar; foreldre, trenere og organisasjon som skaper omgivelser som bygger karakter og moralsk adferd  Empati (sympatisk)  Oppgave/mestrings orientert målsettingsklima  Aktiviteter som utvikler karakter; dyktighet, selvtillit, samhørighet, medlidenhet/omsorg, personlighet

8 Sportslig utvikling

9 Utvikling og målsetting


Laste ned ppt " Økonomi  Sponsor  Struktur ideer  Sportslig utvikling  Strategiplan  Idrettskultur  Grunnleggende verdier  Helse aspektet."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google