Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

«Å stå utenfor» Inkluderende praksiser i skolen 25. oktober 2016 KoRus vest-Bergen Reidar Dale «Eg er, fordi du tenkjer på meg. Vi bli ikkje oss sjølve.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "«Å stå utenfor» Inkluderende praksiser i skolen 25. oktober 2016 KoRus vest-Bergen Reidar Dale «Eg er, fordi du tenkjer på meg. Vi bli ikkje oss sjølve."— Utskrift av presentasjonen:

1 «Å stå utenfor» Inkluderende praksiser i skolen 25. oktober 2016 KoRus vest-Bergen Reidar Dale «Eg er, fordi du tenkjer på meg. Vi bli ikkje oss sjølve av oss sjølve»

2 «Det verste du kan gjøre mot et ungt menneske, er ikkje å se det. Mange går rundt og er så oversett at det er som et kjærtegn å bli slått ned på Karl Johan.» Harald, boksetrener i Kolbotn bokseklubb

3 Den som sjølv ikkje føler seg sett, kan heller ikkje sjå andre.

4 KoRus vest-Bergen Reidar Dale Når elevane reelt sett har like moglegheiter for deltaking, kan dei utvikla seg, trivast og koma til uttrykk for dei ulike menneska dei er og framleis vil vera. Dei kan leva i samsvar med grunnverdien ‘vørdnad’. Deltaking er inkludering i praksis

5 Eleven skal gå ut skulen med rak rygg, og med vørdnad! KoRus vest-Bergen Reidar Dale

6 Det er den sosial opplevinga av skulekvardagen som i størst grad påverkar elevane sine tankar om å avslutte skulegongen. KoRus vest-Bergen Reidar Dale

7 Utviklingshemma Mobbing Faglege vanskar Oversett av læraren Rus Krav og press Psykisk stress Gaming/dataspel Ikkje etnisk norsk Kultur Ikkje tilpassa opplæring

8 ……… og vanskelege heimeforhold

9

10

11 Av skade blir ein skada. Klok blir ein først når man har fått støtte, hjelp, rettleiing og tryggleik. Psykiater Anne Kristine Bergem

12 « Vi trenger en skole som sikrer et godt inneklima i barnets hjerne.» Arild Bjørndal, Direktør for Regionsenter for barn og unges psykiske helse og professor i samfunnsmedisin ved Universitetet i Oslo Trond H. Diseth, Avdelingsoverlege ved Barne- og ungdomsklinikken ved Oslo Universitetssykehus og professor i barne- og ungdomspsykiatri Arne Holte, Fagdirektør i Folkehelseinstituttet og professor i helsepsykologi ved Universitetet i Oslo

13 KoRus vest-Bergen Reidar Dale «The enrichment perspective» Enrichmentperspektivet Berikingsperspektivet E. Befring

14 KoRus vest-Bergen Reidar Dale Sentrale trekk ved ein skule som byggjer på berikingsperspektivet: Interesserer seg for det barn og unge kan, veit og vil. Møter alle barn og unge med tillit og positive forventningar. Ser på mangfaldet som ein rikdom og ikkje som ei belasting. Fremjar sjølvtillit, optimisme og pågangsmot. Oppmodar barn og unge til å vera rause og tenkja positivt om seg sjølv. Stimulere barn og unge til å vera rause med kvarande. Ikkje stiller spørsmål om «Kor god er du?», men «Kva er du god til?» Enrichmentperspektivet

15 KoRus vest-Bergen Reidar Dale Enrichmentperspektivet Barn og unge treng: Å få læra noko dei sjølv opplever som meiningsfylt. Å bli møtt med tiltru. Å bli møtt med positive forventningar for å utvikla optimisme. Å få vita at dei er verdifulle for å utvikla sjølvrespekt. Å få høyra at dei er gode nok som dei er, for å få lærelyst.

16 IODP KoRus vest-Bergen Reidar Dale

17

18 «Når det i sandhet skal lykkes en at føre et menneske hen til et bestemt sted må man først og fremmest finde ham der han er, hvor han er, og begynde der.» Søren Kierkegaard

19 KoRus vest-Bergen Reidar Dale

20 ”Who in the world am I? Ah, that’s the great puzzle.” (Alice In Wonderland)

21 KoRus vest-Bergen Reidar Dale Han kan, viss han vil! Han vil, viss han kan!

22 KoRus vest-Bergen Reidar Dale Den som eig forteljinga, skal også fortelje den!

23 KoRus vest-Bergen Reidar Dale Sjøstjerner Canfield & Hansen, 1997 – Balsam for sjelen


Laste ned ppt "«Å stå utenfor» Inkluderende praksiser i skolen 25. oktober 2016 KoRus vest-Bergen Reidar Dale «Eg er, fordi du tenkjer på meg. Vi bli ikkje oss sjølve."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google