Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertLeif Bråthen Endret for 7 år siden
1
Læringsarena - kommunikasjon VRI og RFF
2
Tradisjonell forskningskommunikasjon
3
Resultatskapende forskning
4
Anvendt forskning = innovasjon
5
Kanaler for utvikling, kunnskapsdeling og testing – helt ut i markedet (sluttbrukerne)
6
Hva er god kommunikasjon? God kommunikasjon er… følelser God kommunikasjon er… personlig God kommunikasjon er… konkret God kommunikasjon er… kortfattet God kommunikasjon er… visuell
7
Det handler om å skape gode relasjoner
8
Det er mulig å bygge positiv identitet…
9
Hva skal vi kommunisere?
11
Media: Hvordan komme på?
12
Nyhetskriterier Aktuell Vesentlig Folk identifisere seg med saken Saken er nær: i tid, eller i sted, eller i kultur Saken er en sensasjon Saken viser/skaper konflikt Saken handler om makt/maktbruk
13
Hvordan finner jeg en nyhetsknagg for VRI og RFF? Spør deg selv: Finnes det en ny undersøkelse, noen nye tall eller fakta som kan gjøre denne saken fersk? Hva slags konsekvenser får våre tjenester? Hvor mange mennesker angår dette? Er denne saken viktig i lokalsamfunnet? Kan vi gi den en lokal vinkling? Selv om prosjektet ikke er fullført, har vi nådd en viktig milepæl som kan markeres? Nærmer vi oss en aktuell situasjon/sesong (fellesferie, studiestart, vinterferie, høytid)? Kan vi koble oss på andre nyheter/aktualiteter/politiske utspill?
14
Mange muligheter! Det er mange muligheter til å komme på i media: Avis Radio TV Internett Magasiner Fagblader Ukeblader Husk at alt flere lokal- og regionalaviser driver både nett, radio og TV. Derfor trenger de ekstra mange saker
15
Ta kontakt! Du har noen få sekunder på å fange journalistens interesse Skriv derfor ned de to-tre viktigste salgsargumentene Hva gjør saken aktuell? Hva gjør saken relevant/viktig? Hva skiller saken fra andre saker? Lokal vinkling? Tenkt på bilder eller bildemuligheter Si til journalisten: Jeg ringer for å høre om dette er interessant for dere. Send e-post med oppsummering Ber om tilbakemelding i løpet av et par timer.
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.