Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertCasper Håkonsen Endret for 7 år siden
1
100982 – 1.2 TILBUDSKONFERANSE PØS 2011.11.29 kl 12.00
2
Agenda Kort orientering om Undervisningsbygg og PØS Tilbudsinnbydelsen Kvalifikasjonskrav Tildelingskriterier Dokumentasjon Frister og fremdrift Tilbyder Presentasjon Spørsmål tar vi til slutt! 2
3
Om Undervisningsbygg Nøkkeltall Eier og driver 177 skoler med ca. 750 skolebygg i Oslo Ca. 1,3 millioner kvadratmeter, 78.000 elever og ansatte Bokført verdi - ca. 15 milliarder kroner Investerer årlig for rundt 2 milliarder kroner 140 fast ansatte og 60 innleide 3
4
Prosjektavdelingen 4 Prosjekt- direktør Prosjekt- utvikling Rehab 1Rehab 2 Total 1Total 2Total 3 Risløkka Komp.senter Prosjekt- rådgivning Utvikler og prosjekterer Prosjekterer og gjennomfører
5
Prosjektene Undervisningsbygg har en rekke ulike prosjekter i størrelsesorden fra underkant av 1 million kroner til opp mot 2 milliarder kroner Vi utvikler, prosjekterer og gjennomfører investeringsprosjekter i henhold til Oslo Kommunes investeringsmodell. Prosjekttyper: Utvikling Rehabilitering Ombygging Tilbygg Nybygg Paviljong (Permanente og Midlertidige) Inventar 5
6
PØS Ivareta god økonomistyring og forutsigbarhet i prosjektporteføljen Brukervennlig og funksjonell løsning, selvforklarende for prosjektleder og andre brukere i oppfølging av prosjektene Standardløsning, men tilpasninger vil trolig være nødvendig Styring og oppfølging av både enkeltprosjekter og porteføljen Oppfølging på totaltall og år Budsjettoppfølging, prognostisering, rapportering Kontrakts- og endringsoppfølging Tilpasset PNS struktur Fleksibilitet i presentasjon og sammenstilling av prosjektinformasjon og talldata i rapporter (for eksempel presentere prosjekter etter seksjon, avdeling, bevilgningstype, prosjektleder osv.) Nøkkeltall 6
7
Teknisk plattform Teknisk plattform. Pr nå -> utvikling Servere, klienter OS/AD (SSO), Databaser Nettverk Lokalnett, OK-MAN Leverandørtilgang Integrasjon Sentrale systemer – ITAS Lokale systemer 7
8
Tilbudsinnbydelsen Informerer om Selve konkurransen Frister Kvalifikasjonskrav Tildelingskriterier Dokumenter i tilbudsinnbydelsen Formalia i tilbudet som skal leveres 8
9
Tilbudsinnbydelsen - kvalifikasjonskrav Oppfyllelse av kvalifikasjonskravene er minimumskrav for å kunne delta i konkurransen Hva skal leveres? Skatte- og avgiftsattester HMS – egenerklæring Bruk vedlegg 1 for utfylling Dokumentasjon om lovlig etablert foretak – firmaattest Dokumentasjon om kompetanse og erfaring fra tilsvarende oppdrag Dvs. leveranse av prosjektøkonomistyringssystem til offentlig/privat byggherre med variert prosjektportefølje bestående av flere aktive prosjekter per år i størrelsesorden fra 1mnok eller høyere. Bruk vedlegg 2 for utfylling, attester vedlegges. Dokumentasjon som viser at leverandøren har et tilfredsstillende kvalitetssystem/styringssystem Dokumentasjon som viser at leverandøren har tilstrekkelig kapasitet i organisasjonen Bruk vedlegg 3 for utfylling Dokumentasjon som viser at leverandøren har økonomisk kapasitet til å gjennomføre kontrakten 9
10
Tilbudsinnbydelsen - Tildelingskriterier Hva blir vektlagt i tildeling av kontrakten? Pris (30% - 40%) Her vektlegges blant annet totalpriser, opsjonspriser Gjennomføringsevne (15% - 25%) Her vektlegges blant annet prosjektteamets erfaring, roller/bemanning, metodikk for og beskrivelse av gjennomføring, fremdriftsplan Løsningsforslag (40% - 55%) Her vektlegges blant annet oppfyllelse av kravspesifikasjonen og kundens behov, standardløsning vs. utvikling. Inndeling kravtabell Kravene er gradert i forhold til viktighetsgrad. I evalueringen av tilbyders løsningsforslag vil viktighetsgraden tas med i betraktningen og tilbyders kravoppfyllelse vektlegges. Følgende inndeling er lagt til grunn: Absolutte krav Svært viktige krav Viktige krav Ønskelige krav 10
11
Tilbudsinnbydelsen – Dokumentasjon (se punkt 17.2 i tilbudsinnbydelsen) 11 1 Signert tilbudsbrev - Eventuelle forbehold skal fremgå klart av tilbudsbrevet. 2 Skatte og avgiftsattester 3 HMS – egenerklæring 4 Lovlig etablert foretak (firmaattest) 5 Dokumentasjon som viser at tilbyder har kompetanse og erfaring fra tilsvarende oppdrag 6 Dokumentasjon som viser at tilbyder innehar tilfredsstillende kvalitetssystem 7 Dokumentasjon som viser at tilbyder innehar tilstrekkelig kapasitet i organisasjonen 8 Kredittvurdering/-rating, ikke eldre enn 6 måneder, og som baserer seg på siste kjente regnskapstall. 9 Statens standardavtale for IT-anskaffelser, kjøpsavtalen 10 Bilag 1 - Kundens kravspesifikasjon, Bilag 1A - Vedlegg til kundens kravspesifikasjon –eksempler, Bilag 1B – Vedlegg til kundens kravspesifikasjon – Referanser tilbudt løsning, Bilag 2 - Leverandørens løsningsforslag – inkl. utfylt tabell bilag 1-kundens Kravtabell 11 Bilag 3 - Kundens tekniske plattform 12 Bilag 4 - Prosjekt og fremdriftsplan 13 Bilag 5 - Testing og godkjenning 14 Bilag 6 - Administrative bestemmelser, Bilag 6.1 - Vedlegg til Administrative bestemmelser 15 Bilag 7 - Samlet pris og prisbestemmelser 16 Bilag 8 - Endringer i den generelle avtaleteksten 17 Bilag 9 - Endringer av leveransen etter avtaleinngåelsen 18 Statens standardavtale for IT-anskaffelser, vedlikeholdsavtalen 19 Bilag 1 - Kundens kravspesifikasjon, Bilag 2 - Leverandørens løsningsforslag - inkl. utfylt tabell bilag 1-kundens kravtabell 20 Bilag 3 - Kundens tekniske plattform 21 Bilag 4 - Prosjekt og fremdriftsplan 22 Bilag 5 - Tjenestenivå med standardisert prisavslag 23 Bilag 6 - Administrative bestemmelser 24 Bilag 7 - Samlet pris og prisbestemmelser 25 Bilag 8 - Endringer i den generelle avtaleteksten 26 Bilag 9 - Endringer av leveransen etter avtaleinngåelsen KVALIFIKASJONSKRAV TILDELINGSKRITERIER
12
Orientering om frister og fremdrift Tilbudsfrist 22 desember 2011 kl 12.00 Innlevering: Fredrik Selmers vei 2, 4 etg. i kundesenteret Tilbudsåpning 22 desember 2011 kl 13.00 Ikke anledning til å delta ved tilbudsåpning Tilbyderpresentasjoner Estimert til uke 4 – 2012 (endret fra uke 3 i tilbudsinnbydelsen) Tildeling Estimert til uke 6 – 2012 Kontraktsinngåelse Estimert til uke 8 - 2012 12
13
Tilbyder Presentasjon Tenkt avholdt uke 4 – 2012 Gjennomføring vil avhenge av antall tilbydere Innkalling og informasjon sendes ut en uke i forkant Tilbyder skal: Presentere den tilbudte løsningen Presentasjonen skal holdes av tilbudte ressurser i prosjektet Tid til rådighet under presentasjonen: Alle tilbydere får 1 ½ time til disposisjon Det settes av en ½ time til rigging i forkant av presentasjonen Selve presentasjonen (powerpoint, lagring av skjermdump etc.) leveres kunden som dokumentasjon. Eventuelle spørsmål besvares skriftlig (begrenset antall) 13
14
Spørsmål til tilbudsinnbydelsen og tilhørende dokumenter? Besvarelse av spørsmål fra tilbudskonferanse legges ut på Doffin Dukker det opp spørsmål i etterkant av tilbudskonferansen oppfordres det om at disse sendes inn snarlig. Etterskrift: Det settes frist til 14 desember 2011 for innsending av spørsmål. Spørsmål samles opp og besvarelse legges ut på Doffin (ukentlig eller oftere) SPØRSMÅL? 14
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.