Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertCecilie Holmen Endret for 7 år siden
1
Vefsnakonferansen 2016 Tanker om norsk reiseliv 3. mars 2016, Gunnar Almlid
2
Mulighetene Vefsnakonferansen 2016
3
Norge er trygt og stabilt Mulighetene
4
Vefsnakonferansen 2016 Norge har folk boende «overalt» Mulighetene
5
Vefsnakonferansen 2016 Mulighetene Ca. 2 timers flytur
6
Vefsnakonferansen 2016 Infrastruktur Mulighetene
7
Vefsnakonferansen 2016 Mulighetene Stor uutnyttet overnattings- kapasitet
8
Høye mål for norsk reiseliv «Hovedbudskapet er at det skal føres en politikk overfor reiselivsnæringene med økt fokus på verdiskaping og bedre lønnsomhet. Reiselivsbedriftene skal være attraktive både som investeringsobjekter og som arbeidsplasser» (2001) Vefsnakonferansen 2016 «Reiseliv er en av verdens raskest voksende næringer. Nå varsler regjeringen ny reiselivspolitikk. Norge skal ta større del av den internasjonale veksten» (2015) «Regjeringen ønsker at Norge skal være en ledende, innovativ, dynamisk og kunnskapsbasert økonomi med særlig satsing innenfor de områder hvor vi har særskilte fortrinn» (2012) «Regjeringens mål er en betydelig øking i verdiskapingen i reiselivsnæringen i Norge» (2007)
9
ALLE sier de VIL reiseliv, men ….. Vefsnakonferansen 2016 Høye mål i norsk reiseliv
10
Utviklingen i norsk reiseliv – 2005-2015 Vefsnakonferansen 2016
11
Utviklingen for norsk reiseliv – min konklusjon: En FIASKO uten stor oppmerksomhet…..
12
Vefsnakonferansen 2016 Organisering «Sultne ulver…….»
13
Organisering Vefsnakonferansen 2016 Online Booking Produkt- presentasjon på internett Destinasjon hovedkontor med BoMan Database Internett- portal for eiere Turoperatører Reisebyråer/agent er Leverandører Eiere Firma som leverer og vedlikeholder egne produkter Selgende firma som fakturerer selv Salgsvarer Kunder Økonomisystem (full integrasjon) Priser Utleieobjekter Aktiviteter Bilder Rabatter utvikling drift support opplæring Gjester Oppbygging av destinasjon/om givelseskart Online Booking Produkt- presentasjon på internett Destinasjon hovedkontor med BoMan Database Internett- portal for eiere Turoperatører Reisebyråer/agent er Leverandører Eiere Firma som leverer og vedlikeholder egne produkter Selgende firma som fakturerer selv Salgsvarer Kunder Økonomisystem (full integrasjon) Priser Utleieobjekter Aktiviteter Bilder Rabatter utvikling drift support opplæring Gjester Oppbygging av destinasjon/om givelseskart Andre leverandører Hoteller Hytter/leiligheter/ camping etc Aktivitetstilbydere o.l. Produksjon Reisebyråer / agenter Turoperatører Salg Online booking Destinasjons- selskaper Kunder Gjester Levering Booking- sentraler
14
Vefsnakonferansen 2016 Hva bør gjøres?
15
Vefsnakonferansen 2016 Takk for oppmerksomheten! 3. mars 2016, Gunnar Almlid
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.