Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Kulturbiz 1 september 2015 Margit Klingen Daams.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Kulturbiz 1 september 2015 Margit Klingen Daams."— Utskrift av presentasjonen:

1 Kulturbiz 1 september 2015 Margit Klingen Daams

2 … og vi er tett på kundenes markeder En viktig bransje for fremtiden!

3

4 Profileringssterk Kunnskapsbasert Tidlig digitalisert Bærekraftig og grønn Meningsbærende for skapere og publikum/konsumenter Bidrar til offentlighetens infrastruktur Ung & urban = fremtiden Godt utgangspunkt for fremtidig vekst! Viktige kjennetegn ved kulturell og kreativ næring

5 «Målet med satsingen er økt profesjonalisering, innovasjon og kommersialisering i kulturnæringene, samt å synliggjøre en koordinert virkemiddelinnsats overfor kulturnæringene.» Kulturnæringssatsing i Kulturrådet og Innovasjon Norge

6 Foto: Jo Michael Én dør inn for næringslivet Viktigste målgruppe: Små og mellomstore bedrifter Nærings- og fiskeridepartementet: 51% Fylkeskommunene: 49% Opprettet ved egen lov, har eget styre Anita Krohn Traaseth, administrerende direktør fra september 2014 Om oss

7 Formål Innovasjon Norge er staten og fylkeskommunenes virkemiddel for lønnsom næringsutvikling over hele landet Hovedmål Innovasjon Norges virkemidler og tjenester skal skape flere gode gründere, flere vekstkraftige bedrifter og flere innovative næringsmiljøer

8 Satsing på kulturell & kreativ næring

9 Kulturell & kreativ næring 1 Arkitektur 2 Design 3 Musikk 4 Film 5 Foto 6 Spill 7 TV & radio 8 Trykte medier 9 Annonse & reklame 10 Kulturarv 11 Kunstnerisk virk.

10 Fire tilbud til kulturbedrifter 1 Kompetanse - skreddersydde kurs for kulturbedrifter, fokus på forretningsutvikling (Innovasjon Norge) 2 Mentortjeneste - strategisk mentor for kulturbedrifter med vekstambisjoner (Innovasjon Norge) 3 Bedriftsnettverk - for kulturbedrifter som ønsker å etablere forpliktende kommersielle samarbeid (Innovasjon Norge) 4 Samlokalisering & nettverk - midler for å styrke næringsutvikling og innovasjon hos kulturaktører (Kulturrådet)

11

12 Kulturnæringsordning ramme 4,9 mill, utlysing i august, frist 2. september kl 13

13 Drømmeløftet Kultur 24. mars i samarbeid med BI:Centre for Creative Industries

14

15 Foto: Hilde Widerøe


Laste ned ppt "Kulturbiz 1 september 2015 Margit Klingen Daams."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google