Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

 Belastningsskader  Akutte skader › Støytskader › Strekkskader.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: " Belastningsskader  Akutte skader › Støytskader › Strekkskader."— Utskrift av presentasjonen:

1

2  Belastningsskader  Akutte skader › Støytskader › Strekkskader

3  Skade i idrett som gir opphald frå trening/konkurranse

4  Oppstår gradvis  Vevet utsett for fleire små belastningar etter kvarandre  Kvar for seg er desse innanfor det vevet tålet  Beinhinnebetendelse  50-80%  Uthaldsidrettar, store treningsmender

5  Sener, leddband eller musklar plutseleg utsett for stor belastning  Belastninga større enn det vevet toler  Overtrakk, lårhøne, brudd, strekk osv.  Kontaktidrettar, alpint

6  Innflamasjon › Kroppens reaksjon › Vil reparere skada › betennelsesreaksjon  Symptom: › Smerte › Opphoving › Varme › Raud hud › Nedsett funksjon

7  Symptom: › Smerte › Opphoving › Varme › Raud hud › Nedsett funksjon

8  Celler og blodårer i vevet skada  Oppstår blødningar, kvite blodceller vil hjelpe å reparere vev  Di større blødning, di større opphoving

9  Reaksjonen mindre ved belastningsskade enn akutte skader › Inga overstrkking -> mindre øydeleggingar -> mindre blødning › Også mindre blodforsyning der belastningsskader rammer

10  Tre faser › Akuttfase › Rehabiliterings- og mobiliseringsfase › Treningsfase

11  Førstehjelp raskt  PRICE-prinsipper  P: protection  R: rest  I: ice  C: compression  E: Elevation

12  Beskytte skadestaden mot ytterlegare skade  48 fyrste timane  Unngå nye blødningar

13  Halde kroppen og skadestaden i ro  48 timar  Bruke hjelpemiddel  For tidleg belastning kan føre til konsekvensar/lengre skadeopphald

14  Dempar inflamasjonen  Nervane i huda blir bedøvde › Smertestillande effekt  Blodårane trekkjer seg saman › Mindre opphoving  Pass på så ein ikkje får frostskader  Takast opp att kvar time

15  Trykkbandasje/støttebandasje  Kombinasjon med nedkjøling  Like viktig som nedkjøling  Blodårane blir pressa saman -> blødninga og opphovinga redusert  Innflamasjonen redusert -> skadetid redusert  48 timar

16  Over brythøgde  Trykket som pressar blod ut i vevet minkar  Syt også for ro  Blødning og opphoving redusert  Store skader 48 timar

17  Mål med fasa: komme tilbake til normal treningssituasjon  Skadeomfang avgjerande for varigheit av denne fasa  Innhald: › Fysikalsk behandling › Rørsle under smertegrensa

18  Mål for fasen: prestere på nivå som før skade  Både fysisk og mentalt  Full trening og konkurranselik trening før konkurranse  Fysiske på plass fyrst, så konkurranselike situasjonar

19  Skada utviklar seg over tid, merkar ikkje symptom i starten  Tidleg i oppvarminga, går over -> smerte kjem tilbake etter trening  Smertene vil auke og til slutt vere der heile tida  Rehabiliteringa tek lang tid, 3x varigheit  Tre gaser

20  PRICE  Finne årsak › Korleis byrja det?  Nokre årsaker: › Endring i trening › Nytt utstyr › Dårleg teknikk › Styrke og rørsleevne dårleg › Innfeksjon › Feiltrening/overtrening › Feilstilling i fot

21  Bli kvitt smerte  Fysikalsk behandling  Styrke- og tøyeøvingar  Redusere/endre trening  Trening under smertegrensa  Styrke kjernemuskulaturen

22  Gradvis nerme seg konkurransesituasjon  Korrigere forholda som førte til skade  Styrke og rørsleutslag må vere på same nivå som før skade  Auke belastning gradvis tilbake til normalt  Konkurranselik trening før konkurranse

23  Godt treningsgrunnlag › Styrke › Rørsle › uthald  Fornuftig progresjon og variasjon i trening › Auke gradvis  Høveleg utstyr og underlag › Verneutstyr › Sko › terreng

24  BLÅS › Bevisstheit › Luftvegar › Åndredrett › Stabilt sideleie  HL-redning › Drukning/kvelning: › Elles: 30-2


Laste ned ppt " Belastningsskader  Akutte skader › Støytskader › Strekkskader."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google