Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Kapittel 5: Markedsplanen-del 3 5.5 Handlingsplaner Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Kap. 5. Markedsplanen. Lærer: Roar Bjerkeli.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Kapittel 5: Markedsplanen-del 3 5.5 Handlingsplaner Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Kap. 5. Markedsplanen. Lærer: Roar Bjerkeli."— Utskrift av presentasjonen:

1 Kapittel 5: Markedsplanen-del Handlingsplaner Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Kap. 5. Markedsplanen. Lærer: Roar Bjerkeli

2 Kapittel 5: Markedsplanen-del Handlingsplaner Når markedsstrategien er lagt – må vi lage Handlingsplaner Handlingsplan: -detaljert plan for hvordan markedsføringen skal gjennomføres Handlingsplan (noen kaller det kampanjeplan eller aktivitetsplan) Hva skal vi gjøre? Når skal vi gjøre det? Hvem skal gjøre det? Hva ønsker vi å oppnå? Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Kap. 5. Markedsplanen. Lærer: Roar Bjerkeli

3 5.5 Handlingsplan: Klesbutikken AS En klesbutikk setter opp denne skissen til ulike kampanjer for fem måneder MånedAktivitetMålAnsvarlig Januar (uke 1-2)Salg (etter julehandelen)10% økning i forhold til sist år Lise Pettersen Februar (uke 8)Salg av vinterklær som ikke kan selges senere Bli kvitt resten av vinterklær som er vanskelig å selge i mars Lise Pettersen MarsIngen spesielle aktiviteter April (uke 14 og 15) Påskekampanje – vårklær Ikke fokusere på pris – men på nyheter, farge, mote osv. Selge klær for 1 million Arne Hansen Mai Uke 18,19,20) Kampanje før konfirmasjon og 17. mai. Vårklær Prisavslag opptil 15% kan brukes som konkurransemiddel Ikke sitte igjen med mer enn 20% av vårklærne Arne Hansen Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Kap. 5. Markedsplanen. Lærer: Roar Bjerkeli

4 5.6 Oppfølging Hvordan følger vi opp planen? Behov for å justere planen? Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Kap. 5. Markedsplanen. Lærer: Roar Bjerkeli

5 5.1 elementene i Markedsplanen Situasjonsanalyse Interne rammebetingelser Eksterne rammebetingelser Markedsanalyser Markedsmål Hva vil vi oppnå? Markedsstrategi Hvordan vil vi nå målene? -målgrupper -Markedsføringstiltak Handlingsplaner Oppfølging Hvordan følger vi opp planen? Behov for å justere planen? Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Kap. 5. Markedsplanen. Lærer: Roar Bjerkeli


Laste ned ppt "Kapittel 5: Markedsplanen-del 3 5.5 Handlingsplaner Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Kap. 5. Markedsplanen. Lærer: Roar Bjerkeli."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google