Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertTonje Tollefsen Endret for 9 år siden
1
NAV-evalueringen Modul 3 Lokal iverksetting Tone Alm Andreassen Arbeidsforskningsinstituttet, Fafo og Høyskolen i Vestfold
2
Forskjell fra Modul 2 - avtalene Modul 3 : prosessen fram til avtalene og prosessen etter avtalene (når de skal begynne å virke)
3
Seks deltemaer 1. Organisatorisk integrasjon: de organisatoriske grepene de lokale NAV kontorene tar og hvordan prosessen ledes - strukturer, oppgaver og kulturer 2. Ivaretakelse av medarbeiderne i omstillingen: ansattes reaksjoner og arbeidsmiljøkonsekvenser – medvirkning, selvbestemmelse og faglig utvikling 3. Brukerrettet oppgaveløsning: hvordan oppgaveløsningen i utvikles og utformes - brukermøtene, avveiningene, bruk av eksterne tjenesteleverandører, samspill med spesialenheter og øvrige sosialtjenester
4
Deltemaene fortsatt: 4. Relasjonen til arbeidsgiverne: som brukere av rekrutteringstjenester og samarbeidspartnere for arbeidsretting – NAVs politikk og arbeidsgivernes tilfredshet 5. Samspill med helsetjenesten: kasteballs- problematikk, fragmentering som hindring? 6. Samspill med utdanningssystemet: skoledroppout og attføring
5
Metoder og data Eksplorerende casestudier av 18 NAV- kontor og deres omgivelser: intervjuer, observasjon, dokumenter Survey, helst landsdekkende og mulig å splitte på kontor/kommune Resultat: Organisasjonsdatabase, som kan kobles til avtalearkiv, og brukes i effektevalueringen
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.