Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Oppdrag Bie-bot Forslag til forarbeid

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Oppdrag Bie-bot Forslag til forarbeid"— Utskrift av presentasjonen:

1 Oppdrag Bie-bot Forslag til forarbeid
- Bli kjent med Bien (for elevene) - Lær enkel programmering (til lærer)

2 HEI!

3 KNAPPENE MINE FREM 15 CM SNU TIL HØGRE 90 GRADER SNU TIL VENSTRE PAUSE
1 SEKUND TILBAKE 15 CM FREM 15 CM SNU TIL VENSTRE 90 GRADER GO = KJØR CLEAR = SLETT

4 Til lærer – forberedelse www.code.org
Registrer deg på Code.org, velg Student sign up (automatisk) – kun en konto. Enkleste alternativet. Teacher sign up – her kan du følge elevenes fremdrift.

5 Til lærer – om Course 1 Dette kurset benytter symboler i stedet for engelskspråklige kunnskaper. Hvert nivå innledes med en video, den trenger du ikke se, klikk på krysset i hjørnet øverst til høgre for å hoppe over. På hvert nivå er har oppgavene økende vanskelighetsgrad der oppgave 1 er lettest. Sammen med elevene Diskuter og løs noen oppgavene sammen på storskjerm hvor du styrer PCen. Vi foreslår å løse noen av disse oppgavene: Course 1 Stage 4: Maze: sequence (lær å tenk stegvis). Stage 5: Maze: debugging. Stage 7: Bee: sequence (lær å tenk stegvis). Stage 13: Maze: loops. (Fra oppgave 2 - lær å tenk gjentakelse/ repetisjoner).

6 Til lærer – eksempelbilde
Oppgaven du jobber med Nedtrekksmeny – andre oppgaver Dra blokkene med musen. Så må disse punktene være i kontakt for å lage en sekvense. Blokk som angir handlingen du ønsker. Når du har laget en sekvens, trykk kjør. Oppgavetekst.

7 Oppdrag Bie-bot Forslag til etterarbeid - Jobb med rutenett (til elev)
- Jobb videre med enkel programmering (til lærer)

8 Skriv inn blå tall langs X-aksen, og røde tall langs Y-aksen
Skriv inn blå tall langs X-aksen, og røde tall langs Y-aksen. Hvor er sjørøverhatten? Svar: ___________ seglskuten? Svar: ___________ Tegn en sol i 6,4. Tegn en diamant i 1,5. Tegn en blomst i rute 3,3.

9 6 5 4 3 2 1 A B C D E F Skriv hvordan bien fløy.
_______________________________

10 Jobb videre med programmering: lær å tenk gjentakelse/ repetisjoner
Å lage en og en kode er tidkrevende, derfor er det viktig å tenke mønster som gjentas/ repeteres. Sammen med elevene Diskuter og løs noen oppgavene sammen på storskjerm hvor du styrer PCen. Vi foreslår å løse noen av disse oppgavene: Course 1 Stage 13: Maze: loops. (Fra oppgave 2 - lær å tenk gjentakelse/ repetisjoner). Stage 14: Bee: loops. (Fra oppgave 2 - lær å tenk gjentakelse/ repetisjoner).


Laste ned ppt "Oppdrag Bie-bot Forslag til forarbeid"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google