Hovedprosjekt 2002. Prosjektledere: Jon Reitan Solvor Jenny Brodtkorb Skaaden.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Guard Tour System Grafisk program for dokumentasjon og presentasjon av
Advertisements

Kvalitet på digitale tjenester
Jr. FIRST LEGO League – 2014.
Huset med det rare i Asta Elinor Rødtang Hovedprosjekt 5E 2001 Pedagogisk programvare utarbeidet i Visual Basic.
- For å øke forståelsen i prosjekter
Programmering i ActionScript - hva er det, og hvordan undervise?
Unix Amir Maqbool Ahmed
Høgskolen i Sør-TrøndelagAvansIT Hovedprosjektoppgave 1 ” Overv å kningskamera ”
Programmering av dynamiske websider i C# - hva er det, og hvordan undervise? Tom Heine Nätt.
Kritikk, analyse og vurdering Maja Michelsen, Høgskolen i Østfold.
Presentasjon Hovedprosjekt nr 43
Hovedprosjekt Hos Julius Maske
Kort om oppgavestiller Sintef Energiforskning AS, avdeling for kraftproduksjon og marked. Driver med oppdragsforskning i det nasjonale og internasjonale.
Reidar Wisløff 3DSU Hovedprosjekt 16E
Kravanalyse og spesifikasjon
Telenor Mobil Audio Sampler Hovedprosjekt nr 60 våren Applikasjon for miksing av wav- filer til bruk på mobilsvar og MMS (Multimedia Message Service)
Hovedprosjekt Prosjektledere: Ståle Furset Torbjørn Vik Oppdragsgiver: Torbjørn Vik.
Registrering av kjemikalier i Kromatografigruppa, Fürst Medisinsk laboratorium. Database laget med bruk av teknologiene PHP, MySQL og Apache Prosjektoppgave.
Hovedprosjekt nr 57E: Et nettverksspill laget med Microsoft komponentteknologi, Microsoft Transaction Server og Rational Unified Process Gjennomføres av.
LocMoc : Avatar 3D – Visualisering av menneskelige bevegelser ved bruk av Java og Coin3D. En presentasjon av: Øivind Hoff Johansen og Jon Kåre Sørensen.
Et Prosjekt av: Truls Haaland Åsmund Østvold Alf Solbakken
Maximite AS Et konsulentselskap bestående av 8 uavhengige konsulenter som er spredt fra Finmark til Oslo Bred erfaring innen blant annet strategiutvikling,
I dag snakker vi om: Brukergrensesnitt med kvalitet Bruksegenskaper Normans 7 stadier Testing med papirprototyp.
Vurdering av pedagogisk programvare
Hva kan man forvente av ingeniørverktøy
Innledning SIF80AP Future and HCI av Brad Myers m.fl.
Sketcing Interfaces: Toward More Human Interface Design Av James A. Landay & Brad A. Myers.
PPS 2007 og BI rpporteringsløsninger 11 april 2007.
Java sertifisering - testern tester test
Flash og ActionScript - Nye muligheter Jostein Nordengen.
Teknologisk påvirkning av barns oppvekst
VI LAGER EN PLATEBUTIKK
1 Forelesningsnotater SIF8039/ Grafisk databehandling Notater til forelesninger over: Kapittel 3: ”Input and Interaction” i: Edward Angel: ”Interactive.
Marius Lia Nilsen Magnus Salomonsen Prosjektgruppe 048E.
DrillSim 29E - utvikling av boresimulator
BlindernLive Anders Evenstuen Henrik Wingerei Jon Torstein Dalen Øyvind Hoff Midtbø.
Typer i programmering. Simple typer var a = 13;
1 Prototyping: verktøy og teknikker u Årsaker til å lage en prototyp u Konsekvenser for prototypen u ”Lag og kast” vs. evolusjonær utvikling u Horisontale.
Akuttenheten – på nett Et hovedprosjekt 2-årig høgskoleutdanning innen IT - i Trondheim! 4 vt ~ 2 dager pr uke, fra 28.1 – 30.5 En student... Oppgaven:
Easy answer Hovedprosjekt nr 56 våren 2001: ”web  interface  MobilSvar” - grensesnitt for innlegging av personlig velkomstmelding.
Hovedprosjekt for Rune Øvrebø Fonetisk Lyttetestprogram. Utviklet I Visual Basic Etter Oppdrag Fra Wim Van Dommelen Ved Lingvistisk Institutt, NTNU.
Hovedprosjekt RIS og SUS ved Q-Free ASA av Øyvind Lystad Rune Storm Sivertsen.
Programmering i Java 3D Hovedprosjekt 16 studieåret 2005/2006 Av Jarl Magnar Jakobsen 3DDT HiST-AITeL.
HOVEDPROSJEKT E53 Hovedprosjekt ved AITeL våren 2001 Studenter Erland Johnsrud Steffen Osen Eirik Øye Oppdragsgiver ERGO Runit ved Anders Håkon Gaut Veileder.
Presentasjon av hovedprosjekt Elin Leikvang ResLab Integration Grunnlagt i 2005, datterselskap av ResLab Reservoir Labratories og en del av Weatherford.
UTARBEIDET AV INGER-LISE STOKKE
SMS – System for Byggmakker Lade Gruppe 31E Av Olaf R.A. Nykrem & Audun Håberg.
Forstudie Nå situasjonen: dagens situasjon med ulemper og fordeler
Presentasjon av hovedprosjekt 31E Microsoft Deployment Tools 2010.
Gamle systemer In 140 Forelesning Nr 19 Sommerville kap 26.
Tittel på prosjektoppgaven: ”Etablering av ny internettpresentasjon og innføring av den web-baserte delen av et intranett ved Høgskolen i Stavanger.” Presentasjon.
Utvikling av et web-basert bestillingssystem for bøker og en tilhørende database for uthenting av statistikk. I tillegg et nytt CSS-basert design for bibliotekets.
Peer-To-Peer Cooperative Multiplayer Gaming On Mobile Devices.
Hovedprosjekt 55E - BrowseFTP / Studenter: / Vidar Sæterbø / Oppgavestiller: / Vidar Sæterbø / Veileder: / Helge Hafting.
HOVEDPROSJEKT 2002 JAVA-basert utvikling av IP-telefonfunksjoner.
Reklameanalyse av Baneservice
Hovedprosjekt våren Artistdatabase Inge Helseth 3DDT.
Presenterer: Interaktiv visualisering av 3D- landskap i en virtuell verden.
Reklameanalyse av Baneservice
Plan for uke 25 og 26 – 2. kl. Konsentrasjon om tegning av hus.
EXSS extended XML SMS Syslog by Andreas Pfeifer Jan-Ketil Gullvåg.
GET PAID TO THINK UP STUFF LIKE THIS Reklamekampanje for ArtCenter College of Design, Pasadena (Canada) VISUELL KOMMUNIKASJON.
Kap. 23 – Software Engineering How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen,
Inventardatabase Hovedprosjekt våren Oppdragsgiver Kunsthøgskolen Studie innen design, skuespill, dans osv Størst i Norge.
Kreativitet Opplæring
Brukerveiledning til programmering av LEGO Mindstorm NXT-roboter
Gruppe 51E Inger Torp, Edvard Andrè Nilsen, & Janne KB Pedersen
Prosjekt 005 – ASP-based system for internal course administration
Gruppe 59E Jan Erik Digernes Kjell Breimo
Nettskjema.no –sikker datainnsamling på nett
Utskrift av presentasjonen:

Hovedprosjekt 2002

Prosjektledere: Jon Reitan Solvor Jenny Brodtkorb Skaaden

Problemstilling Utvikle en 3D-motor for å visualisere en modell/landskap. Modellen skal leses inn i programmet, og ved hjelp at tastatur og mus skal brukeren kunne bevege seg fritt rundt i 3D-rommet. Bakgrunnsmusikk skal også være med

Hvorfor Egen interesse innenfor 3D-design og modellering Oppgaven er litt utenom det vanlige Høy vanskelighetsgrad mht. design, programmering og algoritmer Krever nytenkning, innovativitet og kreativitet

Fremgangsmåte Studier av OpenGL og ASE-filformatet for å kartlegge krav til fil-innleseren og modeller Studier av lignende applikasjoner i kombinasjon med kreativ idedugnad gir grunnlaget for design av 3D-motor og interaktivitet Hver ny funksjonalitet gjennomgår design, implementasjon og testing, slik at det til enhver tid foreligger en kjørbar testversjon

Status Fil-innleseren er ferdig med et bredt utvalg av ulike enkle og mer avanserte modeller Bevegelsen er utvidet til å omfatte både mus og tastatur for å få til enkel og mer naturlig bevegelsesflyt Andre egenskaper er bakgrunnsmusikk og lyssetting, som kan slås av og på etter eget ønske

Status – hva gjenstår? Testing Diverse dokumentasjon Optimalisering og finpuss