”Kom i form med Vinghøg ! ” Kjetil Olsen Bedriftsidretten i Norge.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kvinner og politikk Kvinnelig valgmobilisering i Nord-Norge: Glasstak eller etterslep? Marcus Buck.
Advertisements

Møte for bedriftskontaktene 4. oktober • Teknologistatus • Ambassadørnettverk • Høstkampanje • Bergens Tidende Agenda.
Det handler om byen vår Bergen har et problem • Luftforurensingen i Bergen er helseskadelig. Det er påvist at folk blir syke • Hver dag står folk i lange.
Medlemsverving og medlemspleie 2012
FEILING gir erfaring Ikke la ting være uprøvd fordi du er redd for å feile. Du lærer mest av å gjøre, så gjør mest det.
VÅRT NYE SAMFUNNSPROBLEM
”Jeg reiser smart”-kampanjen 26. april – 12. juni 2010
Møte for bedriftskontaktene 6. september • Teknologistatus • Ambassadørnettverk • Høstkampanje • Bergens Tidende Agenda.
Brukerforum for VigoVoksen Bodø 4.9
………………………………………………………..(Hvem i kommunen/bydelen)
Kjetil Andresen er hovedtrener Øvrige trenere er: Rune Skaar Jan Erik Andersen Espen Eriksen.
Prosjekt:Elektronikkbransjen – Julegaver 2013 Prosjektleder: Morten Island Rapport av markedsundersøkelse.
Møre og Romsdal. 2 Ligger det et bedehus eller et kristelig forsamlingshus (ikke kirke) i nærheten av der du bor? (n=502) i prosent.
Barn og unges kommunestyre kårer den sprekeste skolen og de tre mest aktive klassene, høsten 2014 Bli med og vinn fine premier! Beste skolen: Innskripsjon.
MOVE IT Barn og unges kommunestyre 2013
SAMLING PÅ NORDSETER 25. – 27. NOVEMBER 2011 Gruppe 11-12år Trenere: Torbjørn, Trond, Kjetil og Mireilla Dessverre lite snø – men vi skal ha det moro likevel.
”Kom i form med GL Noble Denton ! ”
OBOS LÅN & SPAR – AVDELING BOLIGSELSKAPER Ola Braaten.
Evaluering Kurs i utdanningsprogram våren 2013 Karriereenhetene i Oslo 4-5. juni 2013.
DET DIGITALE VERKTØYET I HAGEN BARNEHAGE
B for bibliotek Bibliotekledermøtet 26. januar 2012.
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Årstad. NAV, Side 2 Hovedkommentarer til resultatene for Hordaland  Brukerundersøkelsen 2011 viser at brukerne.
Mer grunnleggende matte: Forberedelse til logistisk regresjon
”Kom i form med DEFA ! ” Kjetil Olsen Bedriftsidretten i Norge.
EFF Omdømme Havbruksnæringen © TNS Gallup – September 2006/Anett Kalleland Devold.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Om Norsk Finansbarometer 2014
Månedsbrev fra Blåklokka
SFO I hvor stor grad er du fornøyd med : trivselen til barnet ditt? 4,8 tryggheten til barnet ditt? 4,7 4,64,7 personalets omsorg.
Sykehusets egen internettside der man enkelt kan registrere aktivitet!
Kartlegging av fysisk aktivitet.
Møte for samkjøringsambassadører 12. september 2012.
Møte for bedriftskontaktene 17. Januar Kort kampanjestatus Avego Agenda.
Møte for samkjøringsambassadørene 17. Januar 2013.
Ung i BKK 19. oktober Om prosjektet Ambassadørnettverk Høstkampanje Demo Idemyldring Agenda.
Møte for samkjørere hos Aker Solutions 19. oktober 2012.
Folkehelsekonferansen i Trysil
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Oktober 2010
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Tour de Frøya Velkommen til ”Tour de Frøya” – Frøya rundt på sykkel.
Barn og unges kommunestyre 2012
”Jeg reiser smart”-kampanjen 16. september – 30. oktober 2010.
JAKT- OG FISKEGLEDE TIL ALLE - FOR ALLTID. Barn og unge Vi har tredoblet antallet barne- og ungdomsmedlemmer på 10 år! –1999 – b/u-medlemmer –2008.
Fritidsaktiviteter Oslo , Kjell Bjelland.
Lokale forhandlinger 2010 Utdanningsforbundet Bergen.
Kjønn?Spørsmål 1: SvaralternativAntall% 1. Kvinne Mann7875 Antall svar:104 Snitt:1.75.
Kampanje februar 2014 Kampanjeprodukter mobil Kampanjeprodukter MBB
42 år med fellesskap om fysisk aktivitet på arbeidsplassen
Tidsregistrering v/HiST DATAGRUNNLAG: Evaluering av HiST; en spørreskjemaundersøkelse blant Forskerforbundets medlemmer høsten 2009 v/HiST.
Utfordringer Foreldre som ressurs Tanker rundt: Engasjement Rekruttering Deltagelse.
CAKE Q2 Awareness og etterlevelse. CAKE i praksis: Ny film sendes ut på minnepinne eller kan lastes ned fra Denne vises på sikkerhetsmøtet.
BEDRIFTSIDRETTEN I NORGESIDE 1 Kick-off ”forsettkampanjen” Norges Bedriftsidrettsforbund.
Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Aktiv bedrift hos SEAS Et HMS prosjekt i samarbeide med bedriftsidretten. ”Du trenger ikke bekymre deg om helsen.” ”Den forsvinner av seg selv.” Robert.
BEDRIFTSIDRETTEN I NORGESIDE 1 Lagledermøte ”Du trenger ikke bekymre deg om helsen.” ”Den forsvinner av seg selv.” Robert Orben Norges Bedriftsidrettsforbund.
BEDRIFTSIDRETTEN I NORGESIDE 1 Lagledermøte Norges Bedriftsidrettsforbund.
Aktiv Bedrift SEAS BEDRIFTSIDRETTEN I NORGESIDE 2 Fakta kampanjeperiode nr av 33 har sanket poeng, fra 92 til 8 poeng. 19 klarte 35 poeng.
Aktiv bedrift hos SEAS. BEDRIFTSIDRETTEN I NORGESIDE 2 Først litt historikk: Vinnerne av Forsettkampanjen ble Super Sonic. 23 stk oppnådde 50 poeng eller.
BEDRIFTSIDRETTEN I NORGESIDE 1 Kick-off mosjonskampanje 8. september 2008 Aktive Sykehus Sykehuset i Vestfold HF.
Kræsjkurs Del Ii Hypotesetesting
Sogn og Fjordane Pensjonistforbund
Aktiv Livsstil Aktiv/ inaktiv familie Trening på ferie
Kom i form og ha det gøy sammen!
Høstens Store Aktivitetskonkurranse
ScoringsKlubben 2018.
Nyttårsmarsjen februar – 21. mars
Aktiv Livsstil Aktiv/ inaktiv familie Trening på ferie
Utskrift av presentasjonen:

”Kom i form med Vinghøg ! ” Kjetil Olsen Bedriftsidretten i Norge

Resultater vårkampanjen 2011 Totalt hadde Vinghøg en deltagelses prosent på 67. Det ble registrert 2764 aktiviteter dvs snitt på 20,5 pr.ansatt i løpet av kampanjen. Det ble registrert 4508 poeng dvs et snitt på 33,4 pr.ansatt i løpet av kampanjen. Det ble i snitt registrert 145 poeng pr.dag hos Vinghøg. BEDRIFTSIDRETTEN I NORGESIDE 2

Resultater vårkampanjen 2011 Den mest registerte aktiviteten var Rask gåtur varm/svett 1112 poeng. Den mest aktive dagen i kampanjen var dag 10 med 243 poeng. Den ”slappeste” dagen i kampanjen var dag 31 med 78 poeng. BEDRIFTSIDRETTEN I NORGESIDE 3

Vinghøg skal bli ennå sprekere! Høstkampanjen , med etterregistrering til og med 9.11 Poengene logges på BEDRIFTSIDRETTEN I NORGESIDE 4

Sunn spillegalskap. Dersom du er aktiv kan du og ditt lag vinne premier. Vinnerlaget vinner bager. Alle lag som oppnår 25 poeng eller mer er med i trekningen av drikkeflasker (gjelder alle deltakere som har bidratt med 30 poeng inn til laget) Beste Vinghøger vinner et gavekort på kr 500,-, trekning ved poenglikehet. BEDRIFTSIDRETTEN I NORGESIDE 5

BEDRIFTSIDRETTEN I NORGESIDE 6 Fysisk aktivitet i hverdagen! Poengene er lett å hente i hverdagsaktivitet: -ta alltid trappen -gå eller sykle til/fra butikken -gå eller sykle til/fra jobb, barnehage, skole -gå av en holdeplass før det man pleier -husarbeid er fysisk aktivitet -…………. Velg alltid det aktive alternativet!

BEDRIFTSIDRETTEN I NORGESIDE 7 Det er aldri for sent å starte