Evacuation procedure – Biologen Evakueringsplan – Biologen

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Endgame - Lessons from Afghanistan Torbjørn L. Knutsen.
Advertisements

Everyone Print Kalle Snarheim.
Brannvern Møllehagen skolesenter Internskolering 08/09
What city is known as the City of Bridges? Hvilken by er kjent for sine mange broer? A.Uniontown B.Indiana C.Pittsburgh D.Johnstown.
Régis Laurent Director of Operations, Global Knowledge Competencies include: Gold Learning Silver System Management Touch, flip and fold Håvard Haukeberg.
The Trondheim Toll Ring System
Key takes from the CXPA breakfast meeting 19th of march 2013 Summarized by KOBRA – Full text from Post It notes available in notes 1.
Gitte Holten Ingerslev - DPU Tekst Forskerens og didaktikerens blik på mødet mellem tekst og læser.
Det er ganske underlig med disse sentrale salmene. Selv om du ikke er religiøs burde du lese dette.
Virtual Societies as a Platform for Life Long Learning: Using Second Life in 3D Design Judith Molka-Danielsen Molde University.
Corporate Responsibility (CR)- and Non-financial reporting Why and How? CCR Seminar – June 3rd, 2008 Caroline D Ditlev-Simonsen Handelshøyskolen BI Caroline.
Smidige metoder, SCRUM DAGENS : oppsum. Lean Software Development og FDD Detaljert gjennomgang av Scrum - Scrum and XP from the Trenches, H.Kniberg Pensum.
Konseptuell modell Hvordan skal dette se ut ifra brukeren?
Når ble pragmatisk slukt av Smidig ? Joachim Haagen Skeie, Smidig 2011.
Hva er Interaksjon Design?
1 Information search for the research protocol in IIC/IID Medical Library, 2013.
Council of Europe Common European Framework of Reference: learning, Teaching, Assessment Inger Langseth
Triggere Mutasjoner i basen. Triggers Triggers are stored procedures that execute automatically when something (event) happens in the database: : data.
Instead-of-trigger Faglig forum. Instead-of-trigger Problem: En har et VIEW som består av mange JOINs. Komplekst å oppdatere alle tabellene som inngår.
Risiko & konsekvensforståelse. CAKE nr 15 Risk and consequence understanding.
Risiko & konsekvensforståelse. CAKE nr 15 Risk and consequence understanding. FASIT/ CORRECT ANSWERS.
Ytre miljø Q4 CAKE. Information for OIM/section leaders; The presentation is to be presented in the General safety meeting together with the film on the.
Økonomiske forutsetninger Gullfaks landsbyen 2007.
Trondheim 6. mars 2014 Mørke skyer i horisonten?.
fra nachspiel ide til eksport vare
INTERNASJONAL PRIVATRETT Lovvalg i kontrakt – uten partenes valg Professor dr. juris Giuditta Cordero Moss.
1 After EVISOFT in 2011 ?? Cooperating researchers for 15 years: Tore Dybå (SINTEF), Dag Sjøberg (UiO), Reidar Conradi (NTNU)
Sikkerhetsarbeid i den nordiske fiskeflåten -Et arrangement under Norges formannskap i Nordisk Ministerråd 2012 Tromsø Trends of the fatal.
IT services and support Information to new employees at UIB.
Problem set 2 By Thomas and Lars PS: Choose the environment, choose many pages per sheet. Problem set 2 Exercise 11/29 Laget av: Thomas Aanensen og Lars.
Planning and controlling a project Content: Results from Reflection for action The project settings and objectives Project Management Project Planning.
Understanding the book Race of the Birkebeiners by Lise Lunge-Larsen, Mary Azarian (Illustrator)
Engelsk mal: Startside The Ageing Society – current situation, challenges and opportunities Steinar Barstad Warszawa 25th November 2014 Specialist Director.
 A fjord is a small bit of water between two mountains or cliffs and they are very famous in Norway.
Økonomiske utsikter - med lavere oljepris
Risiko & konsekvensforståelse. CAKE nr 15 Risk and consequence understanding.
INTERNASJONAL PRIVATRETT Lovvalg i kontrakt – uten partenes valg Professor dr. juris Giuditta Cordero Moss.
Brannvern på USIT Orientering fra USITs lokale arbeidsmiljøutvalg (LAMU)
What is Signed English (SE)? Patricia Pritchard cand polit Audiopedagog Statped vest.
Norwegian Ministry of Labour and Social Affairs Engelsk mal: Startside Tips norsk mal Velg ASD mal NORSK under ”oppsett”. Social inclusion for people from.
The Thompson Schools Improvement Project Process Improvement Training Slides (Current State Slides Only) October 2009.
Primary French Presentation 10 Colours L.I. C’est de quelle couleur?
COPD Chronic obstructive pulmonary disease By Espen Gavin and Zabihulla Mirzai.
BRANNVERNOPPLÆRING Grunnleggende branninformasjon til studenter og nytilsatte ved Høgskolen i Sør-Trøndelag.
Fortell Ham alt Mark Teksten 25Der var også en kvinne som hadde hatt blødninger i tolv år. 26Hun hadde lidd meget under mange leger. Alt det.
Title: «How to use different tools and/or machines in the workshop»
IDI FU-møte 10/ Quick presentation round
Lecture 29.
Frigjørende evangelium Rom 8 og Gal. 2 Lov eller evangelium Krav eller løfte Noe du skal oppfylle eller noe som er blitt oppfylt for deg Dåp Bekymringer.
N.
Dette er et eksempel på plassering av logoene.
CAMPAIGNING From vision to action.
F.Bucci, A.Cassese, M.Lenti
The Scoutmaster guides the boy in the spirit of another brother.
Welcome to an ALLIN (ALLEMED) workshop!
Design driven Innovation Programme (DIP)
Misjon – å krysse grenser
Metodikk og praktiske tips Godt Grep bolk
Fra idé til forskningsprosjekt Hilde Afdal & Odd Tore Kaufmann
Responsibility The purpose of the tutor reflections are to
MEDLEMSKAP OG KLUBBUTVIKLING
Titteloppsett Undertittel.
V Tilpass dette banneret med din egen melding. Merk bokstaven og legg til egen tekst. Bruk ett tegn per lysbilde.
Course PEF3006 Process Control Fall 2018 Split-range control
Course PEF3006 Process Control Fall 2017 Split-range control
Oslo Teknopol IKS Knut Halvorsen Manager
ALL vectors have two components (x and y)
Personene. Personene Flere historier… Makt og begjær Vekst og løsrivelse Etikk og moral Trekantdrama Systemkritikk Andre?
Utskrift av presentasjonen:

Evacuation procedure – Biologen Evakueringsplan – Biologen Department of biology – UiB Thormøhlensgate 53A/B

Ved brannalarm - in case of fire alarm Alarmen består av en TALEMELDING. «Det har brutt ut brann, forlat bygningen…» Forskjellige meldinger gjelder… Ved evakuering: Forlat bygget ved å bruke den nærmeste nødutgangen Møt på samlingsplassen (hovedinngangen) Kursansvarlige må melde fra til brannrepresentant (oransje vest) The alarm consists of a VOICE MESSAGE «The fire alarm has been activated, leave the building…» Other messages may apply… In case of evacuation: Leave the building by using the closest emergency exit Meet at the fire assembly point (main entrance) Teaching staff must report to the fire safety officer (orange jacket)

Ved brann - in case of fire I tilfelle brann, må du opptre RASKT, RIKTIG, ROLIG Videre skal du VARSLE – REDDE – SLOKKE Utløs brannalarmen Lukk alle dører for å hindre brann og røyk i å spre seg.  Ringe brannvesenet på telefon 110 og opplyse om Hvem som ringer Hva som har skjedd Hvor det brenner Forsøk å slukke brannen med tilgjengelig slokkeutstyr Møt på samlingsplassen In case of fire, be QUICK, keep CALM and USE YOUR BRAIN Then ALERT – SAVE – EXTINGUISH Trigger the fire alarm Close all doors and windows to contain fire and smoke Call fire department on 110 and report: Who is calling What has happened Where is the fire Try to extinguish with fire hoses/extinguishers Evacuate to the fire assembly point

Click on the room for specific evacuation plan Samlingsplass Assembly point Nødutgang Emergency exit Liten Sal A Small Lab A Stor Sal B Big Lab B Stor Sal A Big Lab A Liten Sal B Small Lab B K1/K2 K3/K4 Click on the room for specific evacuation plan

Evacuation from K1/K2 Evakuering fra K1/K2 Back

Evacuation from K3/K4 Evakuering fra K3/K4 Back

Evacuation from Big Lab A Evakuering fra Stor Sal A Back

Evacuation from Big Lab B Evakuering fra Stor Sal B Back

Evacuation from Small Lab A Evakuering fra Liten Sal A Back

Evacuation from Small Lab B Evakuering fra Liten Sal B Back