14. – 20. juli Norges Delegasjon GruppeAntKontaktperson 1Sola21Anita Brede 2Lista og Egersund45Olaug Søyland / Irene Andreassen 3Bodø gym og turn64Margrete.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
FRIIDRETTSGRUPPEN HAUGESUND Løpstur til Italia Trail del Lago d'Orta oktober 2012.
Advertisements

FRIIDRETTSGRUPPEN HAUGESUND Invitasjon løpstur til Amsterdam oktober 2013.
Til England FORELDREMØTE
Treningsleir Nørresundby august. Avreise fra Egersund 6 august •Oppmøte «gruset» –Kl. 12:00 •Avreise Kristiansand – Kl. 16:15 •Ankomst Nørresundby.
Lier Svømmeklubb arrangerer familieleir på Løkken Idrætscenter for alle svømmerne sine helgen 24. – 27. august Løkken Idrætscenter er beliggende.
Verdens største motionscykelløb kun for kvinder
Velkommen til Ungdomstinget i Oslo Bispedømme
Velkommen til BM Wulfsberg Cup
Arendal - Aust-Agder Mars Tema  Ledelse  Etikk  Internasjonalt samarbeid.
Kjetil Andresen er hovedtrener Øvrige trenere er: Rune Skaar Jan Erik Andersen Espen Eriksen.
Velkommen til Eurocamp i Frankrike •Motto for leiren er: ”Mer en vi kan drømme om” •Kan DU virkelig gå glipp av å være med på denne store RR festen???!!!!!!
Alta turneringen 09 6 til 9 august. Bakgrunn •De siste sesongene har SIL deltatt på Altaturneringen. Turneringen har vært preget av gode opplevelser og.
Hvorfor nasjonal vervekamspanje av blodgivere?
Team Jæren Styrkeprøven Lag Treningssamling 14. Januar 2007 Lyse, Sandnes.
Til alle lag og foreninger i Hedmark Gymnastikk- og turnkrets Kongsvinger, 2.mars 2013 Invitasjon til årets Barnekretsturnstevne, juni Kongsvinger.
Løpstur til Barcelona oktober 2011 INVITASJON FRIIDRETTSGRUPPEN HAUGESUND.
SAMLING PÅ NORDSETER 25. – 27. NOVEMBER 2011 Gruppe 11-12år Trenere: Torbjørn, Trond, Kjetil og Mireilla Dessverre lite snø – men vi skal ha det moro likevel.
1 • Informasjonsmøte Lyngdal cup LYNGDAL CUP
VELKOMMEN TIL VIK SKOLE
Lagledertreff Jardar fotball april 2008 Velkommen til Lagledertreff Jardar klubbhus Tirsdag 1. april kl
Barnelederkonferanse på Bibelskolen i Grimstad februar 2007 ”Kirken i møte med det lekende, ropende og estetiske barnet” Flere spennende foredrag.
Velkommen til konfirmasjon i Røa og Sørkedalen
Leirskole i uke 18.  Alle har selv ansvar for å organisere denne delen.  Avgang fra Arna stasjon mandag 30. april kl  Vær ute i god tid!  Fredag.
Velkommen til Konferanse om verving av blodgivere i Bergen 3. – 4
Rotary Youth Leadership Awards Lederseminar for ungdom fra 18/19 til 24 år. Distrikt – 21. mars 2010 Tyriheim ved Sundvollen Arrangør: KOLSÅS.
UL stølen og dansebutikken swing it I samarbeid med first hotel marin.
Polen tur 2007 Uke 39. Avreise Søndag 23/9 Oppmøte kl Skolen Vi pakker buss og lignende Setter opp liste med hvem som sitter hvor.
Alta turneringen til 15 august. Bakgrunn De siste sesongene har SIL deltatt på Altaturneringen. Turneringen har vært preget av gode opplevelser.
SAMLING PÅ BEITOSTØLEN DESEMBER 2013 Gruppe junior/senior Trener: Eirik Endelig på snø – fantastiske forhold.
SAMLING PÅ GOMOBU 20. – 22. NOVEMBER 2009 Gruppe år Trenere: Anette, Ole Kristian, Lars, Christopher, Caroline og Eirik Endelig kan vi bytte ut rulleskiene.
SAMLING PÅ BEITOSTØLEN DESEMBER 2013 Gruppe: 3. og 4. klasse / 9-10 år Trenere:Tore, Hege, Espen, Nina, Jostein, Per Harald, Henrik og Kyrre Endelig.
SAMLING PÅ BEITOSTØLEN 6. – 8. DESEMBER 2012 Gruppe år Trenere: Arne, Svein, Harald, Mia, og Thor Ingvar.
SAMLING PÅ BEITOSTØLEN 6. – 8. DESEMBER 2013 Gruppe år Trenere: Joakim Fredrik.
SAMLING PÅ BEITOSTØLEN DESEMBER 2013 Gruppe: 1. og 2. klasse / 7-8 år Trenere: Ola, Pål Christian, Aslak, Jill Endelig på snø – fantastiske forhold.
SAMLING PÅ NORDSETER 25. – 27. NOVEMBER 2011 Gruppe år Dessverre lite snø – men vi skal ha det moro likevel.
SAMLING PÅ NORDSETER 25. – 27. NOVEMBER 2011 Gruppe år Trenere: Eirik Dessverre lite snø – men vi skal ha det moro likevel.
Velkommen til Nittedal Youth Camp 19. – 21. mars 2010.
HØSTSAMLING FOR HELE ALLSPORTGRUPPEN
Foreldremøte 10. trinn 24. april 2013.
Informasjonsmøte SIF J-14 Dato: 3. mars 2009 Svein T. Høiland.
Notodden FK Jenter 12 år Foreldremøte – VÅR 2013.
KATTEGATCUP 2015 Onsdag 29 juli-søndag 2 august STAG Gutter 2003.
Studietur Renholdsbransjen i NHO Service LISBOA Fredag 6. mai til mandag 9. mai.
FRISTER: 25. mai 2010 Påmelding med antall personer alle tropper med innbetaling av kr. 500,- pr. person, og ønske om type innkvartering. Ved påmelding.
SPILLER- OG FORELDREMØTE
Hovedlandsrennet 2005 Meråker Kretsstyremøte 1.des 2004.
V E L K O M M E N til Foreldremøte på SFO
NÅR: FRA FREDAG 24. APRIL KL TIL SØNDAG 26. APRIL KL. 14. STED: GULSRUD LEIRSTED VED TYRIFJORDEN HVEM: ALLE SOM HAR LYST PRIS: BARN: 0-1 ÅR: GRATIS.
SAMLING PÅ BEITOSTØLEN 5-7. DESEMBER 2014 Gruppe: 1. og 2. klasse / 7-8 år Trenere: Per, Lars Eivind, Hans Jørgen, Per Kristian, Jill og Ola Endelig på.
SAMLING PÅ BEITOSTØLEN DESEMBER 2014 Gruppe år Trenere: Henrik, Harald, Einar, Thor Ingvar, Tore og Espen.
SAMLING PÅ BEITOSTØLEN DESEMBER 2014 Gruppe: 3. / 9 år Trenere: Elias, Pål Christian og Jostein Endelig på snø – fantastiske forhold.
Landevei 2015 Soon CK Agenda  Velkommen til møte  Klubbinfo  Son BikeDays  Landevei 2015 men Soon CK og treninger  Enebakk Rundt.
Hva skal vi gå gjennom Trenere, grupper, hvor skal de ulik gruppene trene og når. Handlekveld og smørekurs. Skisamling på Gomobu. Terminliste og regler.
SAMLING PÅ BEITOSTØLEN DESEMBER 2014 Gruppe Trenere: Joakim Martin Endelig på snø – fantastiske forhold.
BARNEFOTBALLKVELDEN BARNEFOTBALLKVELDEN Norges Fotballforbund | Barnefotballkvelden - NFFs nysatsing for 2010 Barnefotballkvelden.
Velkommen til fagmøte i Stavanger mai 2010! Første firmaadresse Adresselinje 2 Adresselinje 3 Adresselinje 4 Telefon: Telefaks:
SAMLING PÅ BEITOSTØLEN DESEMBER 2013 Gruppe: år Trenere: Elin, Cecilie, Christian, John og Kyrre Endelig på snø – fantastiske forhold.
Polen-tur 2015.
JUBILEUMSTUR til ORKNØYENE 2. – 9. juli Agenda Reiseledere Reiseruten Turens pris Foreldre/søsken Påmeldingsfrist Viktig å huske på før avreise.
Til foreldre/foresatte for jenter/gutter i alderen 6-12 år Konsum Gruppen Norge AS og Gresvik IF arrangerer for tredje år fotballskole for barn i alderen.
Informasjon om leir Reiserute Avreise 10. juli kl med buss fra busstoppet på Slettebø (natt til søndag) Ankommer Slettebø 18. juli ca
«Let`s dream together»
DANA CUP 2017 SØNDAG 23. – LØRDAG 29. JULI
Velkommen til informasjonsmøte om konfirmantåret 2017/2018
29. juli – 5. august 2017 Informasjonsmøte 6. april 2017 Rolfshallen
Klepp IL – Turngruppa Inviterer til turntreff 5-7 trinn 2017
DANA CUP 2018 SØNDAG 22. – LØRDAG 28. JULI
2018 ALTATURNERINGEN 10 – 12 august Påmeldingsfrist 15 juni 2018
DANA CUP 2018 SØNDAG 22. – LØRDAG 28. JULI
Nordisk skoleidrettsstevne
Utskrift av presentasjonen:

14. – 20. juli

Norges Delegasjon GruppeAntKontaktperson 1Sola21Anita Brede 2Lista og Egersund45Olaug Søyland / Irene Andreassen 3Bodø gym og turn64Margrete Vinje 4Eidsvold12Stine Stenersen 5Bodø og Omegn IF turn31Hilde Pedersen 6Klepp12Linn Skretting Garborg 7Sandved21Pt. Anne Kristin Sollid 8Bamble19Anette Prestvik 9Malvik21Hanne Ledang Eriksen 10Sørreisa14May Tove Grytnes 11Sarpsborg30Hanne Rossfjord / Elisabeth Langsholt 12Svalbard13Helle Jakobsen 13Mandal39Reidun Noddeland 14Tønsberg23Lise Mandal 15Sogn og Fjordane42Grete Aud Totland 16Sør-Trøndelag37Line Strømøy 17Ski12Margrethe Stabell 18Fredrikstad42Vivi Ann Evensen 19Horten10Solveig Kjøraas 20Finnsnes16Cecilie Bye

Delegasjonsledelse Delegasjonsledelse: Marianne N. Eikeland (adm) Reidun Skretting (forbundsstyret) Ida Sandholtbråten (breddekom) Elena Andreassen (breddekom) Sissel Haugstad (skolevakt) Astrid Rust(skolevakt) Ragnhild Mauseth(skolevakt) Terje Mauseth(skolevakt)

Presentasjon Navn Gruppe Er du trener eller leder Hvor stor er gruppa annet

Åpningsseremoni Søndag 15. juli Tre ulike oppmøtesteder Alle må ha på rød singlet, shorts, sekk og joggesko (husk vann og solkrem) Seremonien er på Estádio Cidade de Coimbra Middagen vil bli utdelt i esker

Workshops Hver gruppe skal ha 4-6 workshops. Man velger 10 workshops i prioritert rekkefølge, og arrangøren garanterer at man får minst ett ønske oppfylt (?) Man velger felles for hele gruppa, og gruppa er sammen på alle workshops. Alle må delta på de workshopsene de blir tildelt.

Workshops 1.Gymnastikkaktiviteter: akrobatikk, aerobic, turn, RG, teamgym, trampoline, tumbling, fitball, alternative gym, gym games, hoppetau, step, 2.Tradisjonelle idretter og leker: friidrett, fekting, baseball, fotball, judo, kajak, roing, rugby, seiling, tennis, volleyball, 3.”Expression workshops” : aerocombat, aerodance, african dance, ballroom dance, dancefusion, hip-hop 4.Alternative activities: tradisjonelle leker/spill, body building, capoeira, sirkus, klatring, sykling, orientering, boot camp, parkour, skating, tai-chi 5.Vannaktiviteter: undervannshockey, vann aerobic, vannpolo

Koreografi workshop -Bare din tropp -Dobbel tid -Jobbe med oppvisningsprogrammet deres sammen med en erfaren koreograf.

Oppvisninger Hver gruppe skal ha to oppvisninger (+ evt en frivillig) En gruppe må bestå av minst 6 gymnaster Max tid er 10 min inkludert rigging av utstyr før og etter 2 arenaer for tropper uten mye utstyr; Igreja de Sta Cruz og Dolce Vita (inni et kjøpesenter). Teppe 14 x 14 meter på tregulv. 2 arenaer for tropper med mye utstyr; Praca da República og Parque Verde. Teppe 14 x 14 meter på tregulv 20x 30m

Oppvisninger Det vil være skifterom og område for oppvarming på alle arenaene Tilgjengelig utstyr for oppvisningene er benker, matter 1mx2mx10cm, 1 trampett, 1 hest (vaulting board), 1 kasse (vaulting box). På Prada da República er det i tillegg en ”inflated tumbling track” (=airfloor?) (Øvrig) utstyr man trenger må skrives på påmeldingen Evt spesialutstyr må dere ha med selv Husk musikk…!!

Oppfølging oppvisning Alle tropper skal få mulighet til å få tilbakemelding på sin oppvisning. Send DVD innen 1. februar til: Norges Gymnastikk- og Turnforbund v /Karen Tronstad 0840 Oslo. Legg ved navn, mail og mobnr til treneren. Tilbakemelding pågår fra d.d. t.o.m.31.mai på mail, eller ved besøk på trening: Besøk er frivillig og er for de som ønsker det, og for de som ikke har fått besøk før. Ønsker du besøk: Send tre alternative datoer (dag, tidspunkt og sted for trening)til

Galla Onsdag kl på Estádio Cidade de Coimbra Tema: Let’s Share EMOTIONS En gruppe fra Norge Blir plukket ut etter at vi har sett programmene deres Foreldre og andre som vil se kan kjøpe billetter på nett. Max 3 min oppvisning, publikum på 3 sider

Avslutningsseremoni Alle som vil kan melde seg på, første mann til mølla. Trening på torsdag. Øvrige kan være tilskuere.

Forum Mandag 16. juli og tirsdag 17. juli kl. 14 – I auditoriet og gymsalen på Coimbra University Stadium Temaer: 1. Koreografi 2. Hvordan få med gutter på turn/gymnastikk Motivasjon Passende øvelser Passende oppvisningsprogrammer Begge temaene har tre deler: teori, praktisk, diskusjon Åpent for både gymnaster og trenere

Overnatting Alle skal bo på skoler i enkle klasserom (eller militær/student) NB! Alle må ha med sovepose og liggeunderlag/madrass (enkel!) Man kan leie madrass (1,9x0,8x0,08) for 26,5 euro. Må bestilles ved endelig påmelding Vi blir antagelig fordelt på to skoler i nærheten av hverandre NGTF har med egne skolevakter Fra lørdag 14. til fredag 20. juli Mulig med ekstra en ekstra natt før og en ekstra natt etter, koster 20 euro pr pers pr natt. Må kanskje bytte skole.

Overnatting Skolene har : -Internettilgang -24t vakthold -Oppslagstavle (følg med!) -De fleste skolene har gymsal dere kan bruke til trening REGLER… Klasserom (ca per rom) Separate gutte -og jenterom Kun adgang med deltakerbevis Alle bruker en inngang, de andre er stengt Ro mellom og Skolene har egne evakuerings/kriseplaner

Mat Frokost hver dag på skolen kl – Frokosten består av brød, croissanter, ost/skinke/smør/ syltetøy, korn, youghurt, melk/kaffe/te/juice Lunsj serveres – i eget mattelt i sentrum. Middag serveres – i det samme teltet. (nb! Ved åpnings og avslutningsseremoni serveres ”middag” på arrangementet – sandwich og frukt) Lunsj og middag består av suppe, enkle måltider, salat og vann/juice. Enkle måltider er f.ex lasagna. Det vil være mulig å bestille spesielle dietter; glutenfri, soya, tofu, seitan mv.. Kort med stemplingssystem

Transport Transport fra flyplassen til Coimbra: Arrangøren tilbyr busstrasnport fra flyplassene i Lisboa og Porto og direkte til skolen mot avgift (max ventetid 2t i Porto og 3t i Lisboa). Fra Porto: - Exclusive bus up to 50 places – 450 euro hver vei - Shared bus up to 25 places – 380 euro hver vei Fra Lisboa: - Exclusive bus up to 50 places – 700 euro hver vei - Shared bus up to 25 places – 500 euro hver vei Arrangøren tilbyr gratis buss fra togstasjonen i Coimbra og til skolen.

Transport Lokal transport: Deltakerbeviset gir gratis adgang på lokale busser og på arrangørens Eurogym shuttle busser. Beregn GOD TID Ha med gode sko – det kan gå fortere å gå

Ankomst og avreise - Ankomst lørdag 14. eller søndag 15. juli. - Første post på programmet er gruppeledermøte (for alle gruppeledere fra alle land) kl søndag 15. juli. Da må alle være ankommet. - Avreise fredag 20. juli -Siste post på programmet er avslutningsseremoni og fest torsdag kveld

Antrekk Til defileringen skal alle ha: 1.Singlet, alle må kjøpe 2.Sekk, de som ikke har må kjøpe 3.Sort shorts (ikke hotpant) 4.Hvite/lyse joggesko med god såle 5.Hvite ankelsokker 6.Flagg I tillegg blir det mulig å kjøpe collegejakker for de som vil til lageret er tomt.

Deltakeravgiften Deltakeravgiften er 220 euro (dvs ca kr) Dette dekker: Skoleovernatting og frokost Lunsj og middag Lokal transport under arrangementet Adgang til åpningsseremoni, gala og avslutningsseremoni Deltakelse i 4-6 workshops 2 oppvisninger Parties

Betaling NGTF sender faktura til lagene/gruppene i henhold til faktura fra arrangøren etter endelig påmelding. Fakturaen vil ha betalingsfrist ca. 1. april I tillegg kommer faktura på delegasjonsantrekket. Foreldre/enkeltgymnaster skal ikke sette inn penger på NGTFs konto! Frem til 31. mai refunderer arrangøren 50% av deltakeravgiften ved avmelding.

Forsikringer NGTF har kollektiv ulykkesskadeforsikring som dekker behandlingsutgifter i forbindelse med skader og ulykker på reisen. Forsikringen gjelder alle i delegasjonen så lenge de er medlem av foreningen/turngruppen. Alle må ha med Europeisk helsetrygdekort Alle må ha egen reiseforsikring som dekker bagasje +++ Sykerom

Diverse Portugal i juli er veldig varmt. Husk å be alle gymnaster om å: - Ha med vannflaske til enhver tid og drikke mye - vannet fra krana er trygt å drikke - Bruke caps eller annet på hodet - Smøre seg med solkrem Husk å pakke følgende i håndbagasjen: - Defileringsantrekk - Oppvisningsantrekk - Medisiner (og resept på medisiner) - Skift til en dag

Førstehjelp Det skal være førstehjelpspersonell til stede på alle arenaer. Her skal det også være utstyr til hjelp ved akutte skader. Gruppene må imidlertid selv ha med isposer, tape mv til videre behandling.

Noen regler.. Alle ungdommene som skal delta må signere reglement. Kopi av alle skjemaene skal sendes til NGTF innen 15. februar. Deltakerne må være født i 1999 eller tidligere. En gruppeleder fra hver gruppe må være hovedansvarlig for gruppa og NGTFs kontaktperson. Deltakende grupper må ha en voksen gruppeleder pr 12 ungdommer, dog minst to gruppeledere (dvs grupper under ti personer må også ha to ledere). Voksne som ikke har formelt gruppelederansvar skal ikke være del av delegasjonen. De må reise som privatpersoner og kan ikke bo på skolene eller akkrediteres til arenaene. Alle gruppeledere må bo sammen med sin gruppe på skolene.

Roller og ansvar Hver gruppeleder er reiseleder for sine ungdommer. Delegasjonsledelsen hjelper hvis det er nødvendig. Delegasjonsledelsen er bindeleddet mellom gruppene og arrangør. Delegasjonsledelsen tar avgjørelser som gjelder alle gruppene, og evt enkeltpersoner i gruppene hvis nødvendig. Alle gymnaster og ledere er en del av Norges delegasjon og er representanter for NGTF og Norge. Beskjeder fra skolevaktene er å anse som en beskjed fra delegasjonsledelsen. Ved sykdom, ulykker, skader eller andre alvorlige hendelser skal delegasjonsleder ha beskjed pr sms så snart som mulig. Felles gruppeledermøte hver kveld kl på skolene.

Reglement Ordensreglement: -Gjelder fra man reiser hjemmefra til man er hjemme igjen. -En liten gjennomgang.. - Hvordan skal vi sammen sørge for at det blir et hyggelig opphold?

Til andre påmelding - FRIST 15. FEBRUAR! - Navn og detaljer på gruppeleder - Navn på alle øvrige (fullt navn og riktig stavet!!) - passnummer til alle - Velge workshop’s, forum og ekskursjoner - Opplysninger om ankomst og avreise (dato, tid, flightnr) - Opplysninger om oppvisningen (tid, utstyr mv) - Evt bestilling av madrasser, ekstra netter, transport til og fra flyplass - Info om dietter og andre nødvendige helseopplysninger -

Til andre påmelding - NB! Alle må ha gyldig pass - Alle må ha levert signert reglement