Utdanningsvalg 10.klasse

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kurs for kulturvertene
Advertisements

Undervisnings ressurs i «Form og volum gjennom bretteteknikker i papir
«Strykebrettcover og stativ»
MySaemienSijte- en lek med arkitekturformer i SketchUp
ELEKTRONISKE KOMMUNIKASJONSSYSTEMER
Tilbudsstrukturen på VG2 nivå
Studie forberedende formgivingsfag
Yrkesforberedende utdanningsprogram
GAMMEL OG NY Sofaen er årets modell. Stolen, Oxchair,
Implementering av nye læreplaner på VG2
Slåtthaug videregående skole
VIDEREGÅENDE SKOLE Du er elev i videregående opplæring i 3 eller 4 år, avhengig av om du velger et STUDIEFORBEREDENDE eller YRKESFAGLIG UTDANNINGSPROGRAM.
For deg som tenner på tenner –
DAK Design og innovasjon
Arbeidskrav 5. A.C. Fuglesang
Kreativitet og ideutvikling – Kunnskapsløftet
«LYSE IDEER» Maske med refleks og lysdioder
TEKSTIL TEKSTIL DESIGN & HÅNDVERK.
Praktisk eksamen Vg2 - yrkesfag
EN SKAPENDE PROSESS Fra idé til ferdig produkt
Kunst i grunnskolens barnetrinn
Kompetansemål Mål for opplæringen er at elevene skal kunne - bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser - samtale.
Formings oppgave i forbindelse med operaprosjektet:
YRKESFAG Yrkesfaglig opplæring fører frem til et yrke og gir yrkeskompetanse med eller uten fag- eller svennebrev Hovedmodellen er år i skole 2.
Bygg en by. Tverrfaglig 4 ukers oppgave i matematikk og kunst og håndverk beregnet for 8. Klasse.
Randi Irene Tone Olav Duun videregående skole
Struktur Oversikt over programfagene: Årstrinn Vg2 Programfag
Vurdering Vg2 Design og trearbeid
Studiespesialisering med formgivingsfag
Design og Håndverk Haugaland videregående skole
Time vidaregåande skole
Tommelteknkikk Steingodsleire.
Utdanningsvalg 10.klasse
Utdanningsvalg 10.klasse
Fagdag på DH: Stilhistorie – vg1
Utdanningsvalg 10.klasse
UTDANNINGSVALG 10.KLASSE
Studiespesialisering med formgivingsfag
UTDANNING. » Hva er DU flink til/ ikke fullt så flink til? » Hva liker DU/ liker DU ikke å holde på med? » Trives DU best ute eller inne? » Liker DU best.
Dobbel kompetanse 4 årig løp
YRKESFAG Yrkesfaglig opplæring fører frem til et yrke og gir yrkeskompetanse med eller uten fag- eller svennebrev Hovedmodellen er år i skole 2.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
Oppgaven: Lage 3D modell av temasted.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn
Ressursutvikling NORSK - OLYMPIA. Mål Lærere i fellesfag og programfag skal få møte hverandre og presentere og videreutvikle ideer til tverrfaglige undervisningsopplegg.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
Fremtiden min.
Polarsirkelen videregående skole. Utdanningsprogram Studieforberedende Idrettsfag Musikk, dans og drama Studiespesialisering Medier og kommunikasjon Kunst,
Helhetlig yrkesfaglig kompetanse gjennom fagintegrering relatert til elevenes yrkesvalg. KIP - Konferansen 27 okt.2010 Anne-Catrine Wolden.
GET PAID TO THINK UP STUFF LIKE THIS Reklamekampanje for ArtCenter College of Design, Pasadena (Canada) VISUELL KOMMUNIKASJON.
Skål i leire Kunst og håndverk 6.trinn uke Kompetansemål: Eleven skal kunne bruke ulike sammenføyningsteknikker i harde og myke materialer.
Kunst og Håndverk Gautesete Skole Skoleåret Trinn.
SERVICE OG SAMFERDSEL UTDANNINGSVALG 10. KLASSE. På Lier videregående skole gis det opplæring i ordinært løp: ›1 gruppe Vg1 Service og samferdsel ›1 gruppe.
ELEKTRO PRAKSISDAGER HØST Dine mål og muligheter ›Alle løpene i programområdet fører fram til yrkeskompetanse. Det er mulig å oppnå yrkeskompetanse.
HELSE OG OPPVEKSTFAG UTDANNINGSVALG 10.KLASSE November 2016.
TREÅRIG GJENNOMGÅENDE LØP, FORDYPNING BARN OG UNGE PRAKSISDAGER HØSTEN 2016.
VELKOMMEN til informasjonsmøte om videregående opplæring
ELEKTRO Praksisdager HØST 2017.
Design og håndverk VG1 Praksisdager HØST 2016.
Utdanningsvalg 10.klasse
TREÅRIG GJENNOMGÅENDE LØP,
Engebråten tilbyr følgende valgfag på 10. trinn:
Digital kunst, kultur og kommunikasjon Arbeidskrav 2b, Hioa høst 2016 WORKSHOP: FOTOGRAFI I SOSIALE MEDIER Elisabeth og Anne Gro.
Utdanningsvalg 10.klasse
Design og håndverk VG1 Praksisdager HØST 2017.
UTDANNINGSVALG 10. KLASSE
FORELDREMØTE 8. TRINN Rådgiver –Thomas Kvalvik Siri Myhren Petersen
Val av språk Spansk Tysk Engelsk fordypning Arbeidslivsfag
Valgfaget design og redesign
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Utskrift av presentasjonen:

Utdanningsvalg 10.klasse Design og håndverk Utdanningsvalg 10.klasse Stikkord og dato

Dine mål og muligheter Alle løpene i programområdet fører fram til yrkeskompetanse. Det er mulig å oppnå yrkeskompetanse enten ved å ta allmennfaglig påbygging etter VG2, eller etter å ha tatt fagbrev. www.vil.bli.no

Utdanningsløpet Utdanningsløpet har stor faglig bredde med rike tradisjoner håndverksmessig, materialmessig og kulturhistorisk og det gir arbeidsmuligheter i en rekke design og håndverksyrker. http://mml.gyldendal.no/flytweb/default.ashx?folder=438&redirect_from_tibet=true http://ndla.no/nb/node/44 Som for eksempel: Aktivitør Blomsterdekoratør Interiørkonsulent Kjole og draktsyer Frisør Gullsmed Keramiker Maskør og parykkmaker Glassblåser Instrumentmaker

Oppgaver du skal jobbe med på praksisdagen Er du kreativ? Liker du å tegne, designe, sy eller innrede? Vil du utvikle ideene til ferdige produkter? Har du lyst til å prøve ut nye teknikker og materialer? På design og håndverk arbeider vi med form, farge og funksjon. Du kan velge to av tre verksteder Interiør- og utstillingsdesign Smykkedesigner Blomsterdekoratør 

Oppgaver du får jobbe med på praksisdagen Interiør og utstillingsdesign Her skal du jobbe med interiør i et lite rom Kompetansemål Eksperimentere målrettet med teknikker, form, farge og materialer Læringsmål Lage enkle modeller for å få forståelse av interiør- og utstillingsdesign

Oppgaver du får jobbe med på praksisdagen Smykkedesigner Her skal du lage deg et enkelt smykke eller nøkkelring Kompetansemål Eksperimentere målrettet med teknikker, form, farge og materialer Læringsmål Få kjennskap til smykkedesign ved å lage enkle smykker i ulike materialer

Oppgaver du får jobbe med på praksisdagen Blomsterdekoratør Kompetansemål Eksperimentere med levende materialer og stiler, uttrykk, teknikker og redskaper Lage faglige produkter i ulike stiler, uttrykk og teknikker relatert til ulike kulturer Læringsmål Få kjennskap til hvordan blomsterdekoratørene jobber med stiler, trender, teknikker og redskaper. I gjennom praktisk arbeid skal du få eksperimentere og lage en borddekorasjon av levende og tørre botaniske materialer Når du er ferdig med arbeidet skal du kunne hva som er viktig, når vi skal lage en borddekorasjon. Du skal ha prøvd ut en teknikk som er mye brukt

Oppgaver du får jobbe med på praksisdagen Blomsterdekoratør Du skal lage en rund eller en avlang borddekorasjon Faglærer vil demonstrere og vise deg grunnleggende teknikk for borddekorasjon før du begynner å arbeide. Materialer du kan bruke: Diverse grønne materialer, blader ol, kongler og kastanjer sammen med de blomstene du får utdelt.  

Oppgaver du får jobbe med på praksisdagen Hva er en dekorasjon/borddekorasjon ? Dekorasjon = et blomsterarbeid der stikkmasse brukes som et teknisk hjelpemiddel. Små og store dekorasjoner blir brukt til bord, rom og scene mm. Hensyn vi må ta når vi skal lage en borddekorasjon Form og størrelse på bordet Hvor mange personer som skal sitte ved bordet Hvilken farge det er på duk lys og servietter Hvilken anledning bordet skal brukes Dekorasjonen bør ikke være for høy, slik at man kan se hverandre over bordet