Ansvarsfordeling side 1

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
MIF Toppfotball Elitelag 2014
Advertisements

GJELDENDE RETNINGSLINJER SESONGEN  En ny sesong nærmer seg. For å unngå ev. misforståelser og klager skal gjeldende retningslinjer følges.  Skulle.
DAMEKAMPER SPILLES F.O.M. DENNE SESONGEN OGSÅ SOM 9`ER SPILLES PÅ 11`ER BANE VANTENE LEGGES INN 5 METER PÅ HVER LANGSIDE 2 X 35 MINUTTER 3 – 6 MINUTTER.
Stavanger basket ønsker å inviterer alle klubbene i Region Vest (Sør) til årets All-Star kamp. Kampen spilles på ISS (International School in Stavanger)
GRANE VÅRTURNERING GÅR AV STABELEN APRIL ÈR, 7ÈR OG 11ÈR FOTBALL FOR GUTTER OG JENTER 7-16 ÅR.
Klikk for å redigere tittelstil Klikk for å redigere undertittelstil i malen Klikk for å redigere tittelstil Spillmeny NHF Region Vest sesongen 2008/09.
Rekruttering og utvikling av klubben som nettverksarena.
Velkommen til BM Wulfsberg Cup
Foreldre og trenermøte
Klubbintern utdanning av dommere til barne- og ungdomsavdeling Hinna Fotball har i dag: Sportslig Utvalg uten interesse for dommere. Spillerutvikler og.
LAGLEDER- OG TRENERMØTE
Klubbledermøte BRMN 8. juni Agenda  Styrets mål og strategier - Nora  Hvordan bidrar klubbene?  Neste års serie og avvikling (2M, 3M og dameserier)
FIKS - ELEKTRONISKE KAMPRAPPORTER
Dommerens oppgaver ved barnefotball
 Fair Play Emblem. Hva gjør Emblem I.L  Foreldrevett regler deles ut på alle hjemmekamper.  Fair Play hilsen før og etter kamp.  Mot Klubb fra Våren.
MIF Toppfotball Elitelag 2013 Presentasjon. Grupper og lag • Lag: G16 elite, G19 elite og rekrutt(3 divisjon) • Treningsgrupper: G16 og G19\rekrutt.
Fotball for ungdommen Høyreklikk for “full screen”. Bruk entertasten for å komme videre.
1 • Informasjonsmøte Lyngdal cup LYNGDAL CUP
Arrangement sesongen 2006/2007 Nettsiden Arrangementsmal Tidtaker/sekretær Viktig informasjon.
Postbank Cup Hisøy August 2007 Arrangør: Hisøy IL, Arendal Påmeldingsfrist Vi tilbyr: Mange kamper på alle lag 5-7 er lag Ferdighetskonkurranser.
Elektronisk kamprapport
Samarbeidsprosjekt Svømmeaksjonen..  GjensidigeStiftelsen er en uavhengig stiftelse, som har som formål å tildele midler som gagner Trygghet og Helse.
Agenda 14 år Valg av referent Info om klubben 14 åringer Valg av foreldrekontakt Andre foreldreoppgaver Sportslig.
Mini- og småbasket arrangement Nora Hindar
Mikro, mini- og småbasket cup
Alta turneringen til 15 august. Bakgrunn De siste sesongene har SIL deltatt på Altaturneringen. Turneringen har vært preget av gode opplevelser.
Velkommen til til Kick Off 2013 Jardarhuset mandag 22. april kl. 19:00.
Mini (U12)og småbasket (U14) cup i BRMN sesongen
Notodden FK Jenter 12 år Foreldremøte – VÅR 2013.
Elektroniske kamprapporter
KATTEGATCUP 2015 Onsdag 29 juli-søndag 2 august STAG Gutter 2003.
FRISTER: 25. mai 2010 Påmelding med antall personer alle tropper med innbetaling av kr. 500,- pr. person, og ønske om type innkvartering. Ved påmelding.
B-72 inviterer til MEGAVinterCup 6. og 7.desember 2014.
Fair Play Nytt i sesongen 2014: Fair play møte før kampen
Spilletider/klasser: G/ J122x10Sluttspill (semi-finale) 2x10 G/ J132x10Sluttspill (semi-finale) 2x10 G/ J142X15Sluttspill (semi-finale) 2x20 J15 2X15Sluttspill.
Hallfordeling DFI Nye rutiner og kriterier. Rutiner hallfordeling Hallfordelingsansvarlig skal innhente de ulike gruppenes treningsbehov i hall og gymsal.
SPILLER- OG FORELDREMØTE
Langhus håndball Leder Nestleder Økonomi KassererDugnader/loddUllmax Informasjon Sekretær WEB-ansvarlig Event/arrangement JulecupArrangementEvent SPTKMarkedInnkjøp’matrialforvalter.
Velkommen til Seriemøte U11,U12,U13. Agenda Informasjon om NIHF Hvordan henger ting sammen Reglement – hvor, hva, praksis Endringer, hva og hvorfor Holdninger.
HK Trøgstad 97 Strategiplan.
Informasjonsmøte for lagledere 2011-sesongen 14. april 2011.
KIL - UNGDOMSAVDELINGEN TURNERINGS CUPOVERSIKT U-styret innfører en styrt modell for hvilke turneringer/ cuper lag i den enkelte årsklasse skal/ bør delta.
BARNEFOTBALLKVELDEN BARNEFOTBALLKVELDEN Norges Fotballforbund | Barnefotballkvelden - NFFs nysatsing for 2010 Barnefotballkvelden.
GRANE VÅRTURNERING GÅR AV STABELEN APRIL ÈR OG 7ÈR FOTBALL FOR GUTTER OG JENTER 7-12 ÅR.
THON CUP 2015 VELKOMMEN TIL AUGUST
Agenda foreldremøte HJ98 – 26 november Sportslig status 2.Økonomisk status 3.Cuper våren Neste sesong 5.Eventuelt.
- Region Midt-Norge Aksla IL tilbyr håndball og fotball trening.
Fair play-møte med trenere og dommer før kamp.  Det skal ikke være høyt press ved igangsetting fra motstanders keeper (pressfri sone)  Når kampen er.
KLUBBKVELD 1. September 2014 Flest mulig – lengst mulig.
Stiftet 3. Mars 1920 En aktiv samfunnsdeltaker og samfunnsbygger i over 90 år Fana IL Fotball Holdnings kampanje 2013.
NTF U Fakta Gjennomføring –Søndag 06 – Lørdag 12 juli Kvalifisering –Mars (må koordineres blant klubbene) –Format Cup - Semifinaler og FINALE.
Invitasjon til Jæren Sparebank Cup 2016 (Klepp Cup) Turneringen spilles helgen april på Klepp Stadion.
SpareBank 1 cup i samarbeid med Buskerud Skikrets Sesongen 2016 / 2017.
Informasjonsmøte X.mai 201X
Endringer Retningslinjer
Laglederforum
Arrangement i Gressvikhallen
29. juli – 5. august 2017 Informasjonsmøte 6. april 2017 Rolfshallen
Arrangementansvarlig LYN Fotball
Snarøya Telenor Vinter Cup 2017 Praktisk informasjon
Velkommen til foreldremøte U8
HORDALAND RYTTERKRETS
Oppstartsmøte
Foreldremøte G2002/03.
Foreldremøte Vestbyen Jenter 2010
Barneleder Lede barneseksjonen med lag opp til og med 12 år
Spiller-/foreldremøte høst
SOSIALE AKTIVITETER UTENFOR BANEN:
Sesonginformasjon til alle lagledere og trenere – aldersbestemt fotball
Langhus IL Håndball inviterer til håndballfest i romjulen 26. – 30
Utskrift av presentasjonen:

Easy Basket Challenge (U10), Easy Basket (U11-13) og småbasket (U13) cup i NBBF Region Midt-Norge

Ansvarsfordeling side 1 • Regionen skal: Fordele arrangement etter søknader fra klubbene Sørge for halltid Fakturere deltagende lag Sørge for medaljer eller andre premier med mindre arrangøren selv ønsker å ordne dette (Dersom arrangør ordner med egne premier - som blir godkjent av NBBF Midt – skal verdien ikke overstige kr. 25 pr. premie) (Beløpet uklart 29.10.14. KRM) Refundere kostnader for kamplederne (dommerne) til arrangøren Betale arrangørklubb etter innkommet rapport (Evt. hjelpe til med å sette opp kampledere (dommere) til kampene)

Ansvarsfordeling side 2 • Arrangørklubb skal: Arrangere tildelt cup Sende ut invitasjon Sette opp og sende ut kampoppsettet Sette opp kampledere (dommere) til kampene Sørge for sekretariat til kampene (minimum 2, minst en med erfaring) Sekretariatutstyr: kampklokke, signal, «sekretariatinstruks» m/regler for EBC og EB Sikre premier eller medaljer – enten en premie til kr 25 pr stk. eller medalje fra regionen Betale kampledere (dommere) direkte Sørge for at alle EBC-lagledere leverer deltakerlister for sitt lag (inkl. laglederens vurdering av arrangementet) (egen blankett) Samle inn alle EB kampskjemaer og sende dem til regionen Sende inn rapport og regnskap senest uken etter gjennomføring Planlegge og gjennomføre 1 times skillstrening i EB-delen av arrangementet Gjennomføre felles premieutdeling i EB

Arrangement side 1 Invitasjon til cupen skal ut til klubbene minst tre uker før arrangementet. Kampoppsett skal ut til lagene SENEST søndag før kamphelg. Arrangørklubben forplikter seg til å henge opp reklame for regionens sponsorer under arrangementet. Listen over sponsorer sendes arrangørklubb seks uker før arrangement. Klubbene kan ikke ha sponsorer som konkurrerer med regionens sponsorer. Regionen har ansvar for at utstyr til regionens sponsorer er i hallen i god tid. Det må være tilgjengelig både jentegarderobe og guttegarderobe med god merking til hver cup. Det er viktig at all rigging er klar en halv time før første kamp, slik at vi får en profesjonell presentasjon av vår idrett for nye og gamle gjester. De første ‘gjestene’ kommer tidlig for oppvarming.

Arrangement side 2 Midt i EB (U11-U13) skal arrangøren sette av 1 time til skillstrening på tvers av alle lagene arrangører stiller med treningsopplegg på stasjoner (deltakende lags trenere kan delta som instruktører). Arrangøren bør dele ut brosjyre med spilleregler for basketball til foreldre/publikum Etter avsluttet helg skal arrangørklubben: Sende rapport (se egen mal) Sende regnskap (se egen mal) Rapportere mangler i cup-bag etter liste i bag Alt rapporteres til daglig-leder@brmn.no Cup bag skal leveres til neste arrangør umiddelbart etter avsluttet cup-helg.

Påmelding av lag Påmeldingsfrist for mini/småcup er fredag to uker før kamphelg. Etter fristen koster påmeldingen kr 500 ekstra pr lag. Påmeldingsavgift pr lag sesongen 2014-2015 er kr 750. Påmeldte lag som ikke stiller, må betale påmeldingsgebyr + kr 1000 i tillegg. Gebyr går tilbake til arrangørklubb.

Kampoppsett Ingen skal spille to kamper etter hverandre Det må være et mål å sette opp jevnbyrdes lag mot hverandre. Alle lag bør få tre kamper på en kampdag. Det må være gode grunner hvis dette ikke blir overholdt Langveisfarende lag bør unngås å settes opp for tidlig om morgenen hvis cupen arrangeres fra morgenen av. Det skal avsettes minimum 50 minutter mellom hvert kamptidspunkt i EB cupene Det skal avsettes minimum 1 time mellom hvert kamptidspunkt i småcupene

Kamplederoppsett (Dommeroppsett) Det skal være to kampledere (dommere) i hver kamp. En regionsdommer evt. erfaren aspirant, og en ny aspirant er ønskelig Det er ønskelig å bruke aspirantdommere som kampledere i EBC/EB/U13-cupene. Arrangørklubben kan selv stille med kampledere (dommere) gitt at de fyller kravene over. Klubben må selv finne kampledere (dommere) til kampene. Regionen skal ha en liste over aktuelle dommere. Om nødvendig, kan man søke hjelp av regionen. Regionen må ha melding om dette minst 10 dager før første kampdag.

Sekretariat Sekretariatet må ha hatt opplæring og erfaring fra tidligere basketballkamper. Det anbefales at man bruker disse kampene som opplæring av sekretariat, slik at man minimum er to stk. på hver kamp Det skal sitte minst en erfaren sekretær ved hvert bord. Det skal ligge en liste over sekretærene til hver kamp på alle bordene. Arrangørklubb SKAL opprette et HOVEDSEKRETARIAT Arrangørklubb skal ha satt opp en sekretariatsplan som ligger tilgjengelig på hvert bord. Hvis klubben ønsker sekretariatkurs i forkant av arrangementet, kan dette avtales med regionen. NB! Dette behovet må meldes inn tidlig! Arrangørklubben står ansvarlig for å kvalitetssikre sine sekretærer.

Spilletid og regler EBC (B8-U10) EBC har egne spilleregler Du finner også en egen oversikt over UNNTAKENE fra de «Offisielle spillereglene for basketball» - lenke: http://www.basket.no/SiteCollectionDocuments/UNNTAKENE%20i%20%C3%A5rsklassene%208%20- %2015%20%C3%A5r%20-%20Ting%2014%20Ver.%204.pdf Den inneholder UNNTAKENE fra B8 til og med U10. (Den viser også unntakene i EB (U11-U13), U13, U14 og U15).

Spilletid og regler EB (U11-U13) EB har egne spilleregler – se lenke for et komplette regler: http://www.basket.no/SiteCollectionDocuments/Easybasket/Easybasketregler_oppdatert_01102013.pdf Du finner også en egen oversikt over UNNTAKENE fra de «Offisielle spillereglene for basketball» - lenke: http://www.basket.no/SiteCollectionDocuments/UNNTAKENE%20i%20%C3%A5rsklassene%208%20- %2015%20%C3%A5r%20-%20Ting%2014%20Ver.%204.pdf Den inneholder UNNTAKENE fra B8 til og med U13. (Den viser også unntakene i U14 og U15).

Spilletid og regler U13 I U13 benyttes det Easy Basket regler i sin helhet, men med følgende tilpasninger:  5 spillere på stor bane og høye (3,05 m) kurver. Spilletid settes til 6 perioder á 5 minutter effektiv tid. Utover dette er det viktig å presisere følgende viktige momenter fra Easy Basket: Ballstørrelse: 5 Ingen screen for ballfører. Bestrafning: Overtredelse. Forsvarende lag få ball fra siden. Ikke soneforsvar. Bestrafning: Teknisk foul på lagleder. (ETT poeng og bibeholdt ball). Ikke sonepress. Bestrafning: Teknisk foul på lagleder. (ETT poeng og bibeholdt ball). Det benyttes ikke 3-poenger. Det er ikke tillatt å ta ballen fra en angrepsspiller som holder ballen med to hender. Innbytteregler: Den spilleren som spiller mest får kun spille en periode mer enn den som spiller minst.

Økonomi Arrangørklubb får kr 200 kr pr deltakende lag (Beløpet uklart29.10.14 KRM) I tillegg får man kioskinntekter og evt. sponsorinntekter Dommerutgifter dekkes av regionen etter oppsatte satser og ifølge innmeldt skjema. Arrangøren betaler ut godtgjørelse direkte til dommerne og får dette refundert av regionen.

Fordeling av oppgaver Det kan være fornuftig å dele på oppgavene med å arrangere en cup for at jobben ikke skal bli for stor og for å bidra til ansvarliggjøring i klubben. Dette er ypperlige oppgaver for de som ikke kan så mye om basket. Arbeidsoppgaver: – Kiosk – kan deles opp i: Ansvar innkjøp Ansvar arbeidslister Ansvar lørdag Ansvar søndag Kampoppsett og kommunikasjon med lag og styre Ansvarlig for hovedsekretariat Ansvarlig for sekretariatene Baneansvarlig Ansvarlig for kamplederne (dommerne)/Dommeransvarlig (dommervert)