Visualiseringsdelen - Oppsummering. INF2340 / V042 Del 1: Del 1: Introduksjon til VTK Numerisk datasett 1.23E-08 2.59E-10 3.04E-08 3.87E-09... 7.33E-06.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kvinner og politikk Kvinnelig valgmobilisering i Nord-Norge: Glasstak eller etterslep? Marcus Buck.
Advertisements

Bygg møter Terreng Kjetil Gjesdal 3. September 2008.
Lys, syn og farge.
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
Kap 02, 03 Posisjon – Hastighet – Akselerasjon
Knight, Kap.23 Refleksjonsloven: qi qr Brytningsindeks, definisjon:
Brukerveiledning til NHOs PowerPoint-mal
POWER POINT INNFØRING I BRUK AV SOM ET PRESENTASJONS VERKTØY
1 Goran Rajkovic Født: Posisjon: Målvakt Høyde: 186.
IT For medisinsk sekretær Fredrikstad Kai Hagali
Finansregnskap m/IKT Bedriftsøkonomi 1 m/IKT
SOSI grunnkurs UML-modellering - SOSI-sekretariatet UML-modeller Lese og forstå UML-modeller.
Gjenfinningssystemer og verktøy II
Kapittel 14 Simulering.
Forelesningsnotater SIF8039/ Grafisk databehandling
Forelesningsnotater SIF8039/ Grafisk databehandling
Forelesningsnotater SIF8039/ Grafisk databehandling
Kapittel 3 Deformasjon.
Enkel kryptering Mål: Kode et dokument slik at det blir uleselig for de som ikke har kodenøkkelen.
LocMoc : Avatar 3D – Visualisering av menneskelige bevegelser ved bruk av Java og Coin3D. En presentasjon av: Øivind Hoff Johansen og Jon Kåre Sørensen.
1 ProsjektProsjekt Våren OppgaverOppgaver Matematisk behandling av medisinsk bilde-informasjon. Oppgavene vil i hovedtrekk omhandle ulike matematiske.
MA-209 Formelhefte Per Henrik Hogstad Universitetet i Agder.
1 Helse / IT Databaser
1 ProsjektProsjekt Våren Digital bildebehandling -Utvikle generelle bildebehandlingsrutiner i Java -Bruk av Wavelets i digital bildebehandling.
MA-159 Formelhefte Tilvalgsdel Per Henrik Hogstad
Gauss’ divergensteorem Alternative former Archimedes lov
Del- operator Egenskaper. Del-operator Definisjon Notasjon Del-operator.
Laplace Tranformasjon av en konstant
IN229 – Våren 2003 Oversikt over innhold IN229/ V03 / Dag 12 Simulering i IN229 Simulatorkode –Proseduralt (FORTRAN / C) –Objekt-orientert (C++)
Forelesningsnotater SIF8039/ Grafisk databehandling
Kap 15 Superposisjon og normale moder
Flash og ActionScript - Nye muligheter Jostein Nordengen.
Teksbehandling -Word Skrivemakin vs. Teksbehandling
Høgskolen i Oslo Webprogrammering Ajax og PHP. I dag l Hvordan få en bedre brukeropplevelse via Ajax- script l Gjennomgang av kode l Oppgaveløsning på.
SVG Scalable Vector Graphics When pixels no longer does it for ya.
1 Sissi Karlson Født: Posisjon: Målvakt.
2 Simen K. Kroken Født: Posisjon: Bakspiller Høyde: 194.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Oktober 2010
RGB •The RGB fargemodell er en additiv fargemodell der rødt, grønt og blått lys er lagt sammen på ulike måter å gjenskape et bredt spekter av farger.
RGB •RGB fargemodellen er en fargemodell, der rødt, grønt og blått lys er lagt sammen på ulike måter og gjenskaper et bredt spekter av farger. Navnet på.
Mønsterkonstruksjon i GIMP.
INF 1500; introduksjon til design, bruk og interaksjon
Powerpoint v/ Terje Høiland
Del 3 "Visualization Pipeline"
Del 7 Volumavbildning. INF2340 / V042 Klassifikasjon Volumvisualisering FlateavbildningVolumavbildning Isoflater Snittplan visualisering av volumetrisk.
Del 3 "Visualization Pipeline"
Del 5 Visualisering av skalarfelt
Mer om Grafisk Databehandling. INF2340 / V042 Teksturering Øker detaljgraden uten å øke antall grafiske primitiver. Grafiske primitiver brukes som “bærere”
Del 5 Visualisering av skalarfelt. INF2340/ V042 Skalar-til-farge korrespondanse Skalar-intervallet i datasettet korresponderer med en fargeskala s min.
1. Guro Rundbråten Født: Posisjon: Målvakt.
Jonny Nersveen Førsteamanuensis HIG
1. Født: Posisjon.
1 Mathias Kolstad Holm Født: Posisjon: Målvakt Høyde: 191.
Objektorientert utforming In 140 Sommerville kap. 12.
BUS240 1 Typer av prosessteknologi Teknologi (maskiner og utstyr) for å produsere og levere varer og tjenester Prosessteknologi for transformasjonen 
Veivalgsanalyse etter Sørlandsmesterskapet i lang (klassisk) distanse 2004.
1 Forelesningsnotater SIF8039/ Grafisk databehandling Notater til forelesninger over: Kapittel 1: ”Graphics Systems and Models” i: Edward Angel: ”Interactive.
Visualiseringsdelen - Oppsummering. 9/5-01IN229 (Vis.) / V01 / Dag 152 Del 1: Del 1: Introduksjon til VTK Numerisk datasett 1.23E E E-08.
Del 2 Grafisk databehandling forts.
1. Håvard Åsheim Født: Posisjon: Målvakt 1.
Objektorientert utforming In 140 Forelesning Nr 11 Sommerville kap 12 – del 1.
Del 1 Introduksjon til VTK
Objektorientert design In 140 Sommerville kap 12 – del 1.
kurs i Powerpoint.
Bruk og brukere Kapittel 3 i læreboka
Sist....
Del- operator Ulike koordinatsystemer
MA-209 Formelhefte Per Henrik Hogstad Universitetet i Agder.
Velkommen til PowerPoint
Etablering av Bibliometriforum
Utskrift av presentasjonen:

Visualiseringsdelen - Oppsummering

INF2340 / V042 Del 1: Del 1: Introduksjon til VTK Numerisk datasett 1.23E E E E E E E E "Visualization Pipeline" Grafiske primitiver "Rendering Pipeline" Bilde

INF2340 / V043 vtkRenderWindow vtkRenderer vtkActor vtkMapper vtkActor vtkMapper vtkActor vtkMapper vtkActor vtkMapper

INF2340 / V044 Del 2: Del 2: Grafisk databehandling Numerisk datasett 1.23E E E E E E E E "Visualization Pipeline" Grafiske primitiver "Rendering Pipeline" Bilde

INF2340 / V045 Lys og farge –Øyets oppfattelse av lys og farge –Fargemodeller (RGB, HSV) Rastergrafikk –“Frame buffer” og “Pixel” –Skjermoppløsning vs. pixeldybde Grafiske primitiver Rasterisering Antialiasing Objekt- og bilderom Objekt- og bilderekkefølge Transformasjoner i 2D og 3D –Translasjon –Skalering –Rotasjon Projeksjon –Parallell –Perspektiv

INF2340 / V046 3D syn –Transformer grafisk primitiv fra 3D verdenskoordinater til 3D synskoordinater –Klipp mot synsvolum –Transformer fra 3D synskoordinater til 2D synskoordinater –Rasteriser Skjulte flater –“Painter’s algorithm” –Z-buffer Belysning –Omgivelselys –Diffus refleksjon –Speilende refleksjon Sjattering –Flat/konstant –Gouraud –Phong “Rendering pipeline”

INF2340 / V047 Teksturering Transparens/opasitet –Blanding av farger “Ray tracing” Animasjon –Dobbeltbuffer

INF2340 / V048 Del 3: Del 3: "Visualization Pipeline" Numerisk datasett 1.23E E E E E E E E "Visualization Pipeline" Grafiske primitiver "Rendering Pipeline" Bilde

INF2340 / V049 Prosessobjekter –vtkSource –vtkFilter –vtkMapper Dataobjekter –vtkDataSet Dataflyt og sammenkobling av objekter Type-matching Eksekvering og implisitt synkronisering –Update –Execute –Tidsstempling

INF2340 / V0410 Del 4: Del 4: Datarepresentasjon Numerisk datasett 1.23E E E E E E E E "Visualization Pipeline" Grafiske primitiver "Rendering Pipeline" Bilde

INF2340 / V0411 Diskrete data og interpolasjon Punkt og celle Geometri og topologi Data-attributter –Skalarer –Vektorer –Normaler Typer datasett –Structured Points –Rectilinear Grid –Structured Grid –Unstructured Grid –Polygonal Data vtkDataSet vtkPolyData vtkPointSet vtkStructuredPoints vtkRectilinearGrid vtkStructuredGridvtkUnstructuredGrid Eksplisittpunkt-geometri Implisittpunkt-geometri

INF2340 / V0412 Del 5: Del 5: Visualisering av skalarfelt Numerisk datasett 1.23E E E E E E E E "Visualization Pipeline" Grafiske primitiver "Rendering Pipeline" Bilde

INF2340 / V0413 Skalar-til-farge korrespondanse Fargelegging Forskyvning av geometri som funksjon av skalarverdi Konturering –Isokurver Marching Squares –Isoflater Marching Cubes –Tvetydighet Snittflater Volumavbildning...

INF2340 / V0414 Del 6: Del 6: Visualisering av vektorfelt Numerisk datasett 1.23E E E E E E E E "Visualization Pipeline" Grafiske primitiver "Rendering Pipeline" Bilde

INF2340 / V0415 Forskyvning av geometri som funksjon av vektorverdi Piler (“hedgehog”) Trajektorier –Euler –Runge-Kutta

INF2340 / V0416 Del 7: Del 7: Volumavbildning Numerisk datasett 1.23E E E E E E E E "Visualization Pipeline" Grafiske primitiver "Rendering Pipeline" Bilde

INF2340 / V0417 S  RGBA funksjoner Blandingsrekkefølge –“Back to front” (BTF) –“Front to back” (FTB) “Ray casting” –Bilde-rekkefølge –FTB –Belysning vha. “limb darkening” eller tradisjonell belysningsmodell basert på gradienten i feltet Teksturering –Objekt-rekkefølge –FTB eller BTF –Belysning vha. “limb darkening” –2D eller 3D tekstur

INF2340 / V0418 Del 8: Del 8: ”Computational Steering” Numerisk datasett 1.23E E E E E E E E "Visualization Pipeline" Grafiske primitiver "Rendering Pipeline" Bilde Simulering

INF2340 / V0419 Interaksjon med tunge simuleringsberegninger –Spare plass/tid –Få bedre innsikt i problem/kode Styringsoperasjon –Aksess av lokale data –Kall av lokale prosedyrer Toveis informasjonsflyt mellom simulator og bruker –Ulike kommunikasjonskanaler Direkte fra GUI Via fil Via Standard I/O Via TCP socket –Blokkering vs. ikke-blokkering –Tett vs. løs kobling mellom SIM og GUI Samme prosess Ulike prosesser, samme maskin Ulike maskiner