56-tonn for tømmervogntog Even Gulli Tømmerseminaret 2005 24/9 Oslo.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Nærmiljøet under fingrene: Om talende, taktile kart
Kvinner og politikk Kvinnelig valgmobilisering i Nord-Norge: Glasstak eller etterslep? Marcus Buck.
Viktige transportutfordringer i Ringeriksregionen
Havreforedling på Bjørke. Havre sin andel av kornarealet i Norge % % % % % % % % 2010.
Litt mer om PRIMTALL.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk August 2010 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
Sjikane, trusler og vold Oslo Trond Idås
Bibeltime onsdag 8.januar Anne Birgitta L.K.. Luk.1, Men da Elisabet var i sjette måned, ble engelen Gabriel sendt fra Gud til en by i Galilea.
PERSONALET PÅ PÅ DEICHMAN I 2012 Mark Twain (1835 – 1910): «Det er tre typer løgner; løgn, forbannet løgn, og statistikk.»
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
Møre og Romsdal. 2 Ligger det et bedehus eller et kristelig forsamlingshus (ikke kirke) i nærheten av der du bor? (n=502) i prosent.
Jara NetBusiness Endringer og nyheter
1 Ny struktur i høyere utdanning? Studieveiledersamling UMB Steinar Stjernø.
60 tonn – Økonomiske konsekvenser & utfordringer Virkestransport Øst AS1.
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
Mulighetsstudier fv33 og fv34
Flaskehals eller døråpner ? Trond Helleland 13/1-2009
Felles leverandør- og bransjemøte veg og bane Terje Moe Gustavsen 28. april 2010.
Mandat: •Planen skal gi grunnlag for videre arbeid i Frostatingssammenheng og som grunnlag for innspill til de enkelte fylkeskommuner, Trøndelagsrådet.
2. Planter. Del 1 (1–4). Nivå 2. Side 19–24
Innføring av 24 m og 60 tonn Når er vi i mål? Honne 7. november 2013 Dag Skjølaas, rådgiver.
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
Kapittel 14 Simulering.
Bredbånd og modernisering av offentlig sektor Karasjok 02. november 2004 statssekretær Eirik Lae Solberg 2005.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Leverandør.
Fylkes- og kommunale veger
NTP: Sør-Trøndelags posisjon og viktigste saker. Samle kreftene Gjennomslag sentralt oppnås ved Klare og forståelige prioriteringer Enhetlig og samlet.
Oppland Arbeiderblad Kjønn i kildebruk - Utviklingstrekk over en to års periode.
1 Kommunal selskapsstatistikk Kilde Brønnøysund, september 2009 Bedriftsstyret Marianne B. Skou.
Vokabular barneoppdragelse (m) bleie (f/m) blikk (n) bortskjemt (adj.)
Drikkevannsforsyningen i Troms - basert på Vannverksregisteret Tilbakeblikk - status - utfordringer Jens Erik Pettersen Finnsnes, Oktober 2005.
Arbeidstillatelser i Norge Noen utviklingstrekk 1998 til 2004 Alf Erik Svensbraaten Avdeling for faglig strategi og koordinering, Enheten for statistikk.
SINTEF Teknologi og samfunn PUS-prosjektet Jan Alexander Langlo og Linda C. Hald 1 Foreløpig oppsummering – underlag for diskusjon på PUS-forum
GRØNNALGER BRUNALGER RØDALGER
1 BM-dagen 29.okt BM1 Fysisk miljøplanlegging Studieprogram for Bygg- og miljøteknikk Meny Prosjektoppgaven Arealbruk og befolkning Transport og.
De 100 mest brukte ordene i bøker i klasse..
Veien videre med Ung:leder prosjektet? Hva Hva skjer i 2012 sentralt? - Søknad inne hos Gjensidigestiftelsen om 3 nye år med støtte - Vi ønsker å starte.
Valgkampen RØDGRØNT 2009 Blå byer blir røde Oslo 31. mars 2009.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Oktober 2010
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Juni 2010 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk September 2010 Eiendomsmeglerforetakenes Forening og Norges Eiendomsmeglerforbund ECON Poyry og FINN.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk August 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Kommende prosjekt i Region sør
HP 2010 – 2013 (2019) HP for Statens vegvesen gjelder for perioden 2010 – 2019 med hovedfokus på 2010 – Programmet er etatens gjennomføringsplan.
Nye ishaller - status. Ishockey er en regional idrett i Norge..og anleggsmangel er vår fremste begrensning INNLEDNING  Vi må ha mer istid  Vi må ha.
Kostratall for tjenester Overhalla kommune Av seniorrådgiver Helge Holthe Kristiansund
NM i prototyping - Yggdrasil 2014
Virksomhetsrapport Oktober Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
Sannheter og myter om tømmervogntog
Tromsø 1.juli 2014 Regiondirektør Marit Helene Pedersen
100 lure ord å lære.
Foreldreansvarets innhold bl. § 30
Fri flyt av 60 tonn Dag Skjølaas næringspolitisk rådgiver.
Oppklassifisering av fylkes- og kommunale veger
Norges Skogeierforbund
Bærekraftig bompengeregime Erfaringer fra Oslopakke 3 Fylkesordfører Anette Solli.
Eli Sogn Iversen Hanne Mensner Lerstang
Hva er riktig utvikling av kollektivtrafikken i Oppland. Historikk
Granstangen 40 Granstangen 36 Granstangen 32 Granstangen 38 Granstangen 34 Skisseutkast del 1 – Granstangen NORD Markert med blått: Veier i borettslaget.
Virksomhetsrapport August Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
E 16 / Rv. 2 Kongevegen – Tjernsbergs veg v/ prosjektleder Amund Sjøvik Norsenga bru.
1 Trivsel Utvalg Trives svært godt Trives godt Trives litt Trives ikke noe særlig Trives ikke i det hele tatt Snitt Trivsel Brannfjell skole (Høst 2014)
Velkommen til samling for Kompetansemegling! Tirsdag 7. desember 2004 i Forskningsrådet.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Skredsikring fra 2010 til nå
Tettsteder i Norge Tegnforklaring Europaveg Riksveg m
Utskrift av presentasjonen:

56-tonn for tømmervogntog Even Gulli Tømmerseminaret /9 Oslo

56 tonn på vei Idag 50 tonn. En prosess mot 60 tonn, 2002 sa samferdselsministeren, nei bad TF Vegdirektoratet om å se på 56 tonn for tømmertransporter. Vegdirektoratet sendte en liste til TF, over riks- og fylkesveier der broer kan være for svake, ba om prioritering. TF utarbeidet en prioriteringsliste i desember Broene på prioriteringslisten ble beregnet under 2004 og begynnelsen av august Samferdselsministeren har gitt klarsignal om mulighet for å søke om 56 tonn for 22-m tømmervogntog for utvalgte strekninger.

Utbredelse av 56 tonn Det er uttalt at man må søke om dispensasjon for å kjøre utvalgte strekninger fra A til B. –Enkeltebileier –Bedrift Uvisst hvordan myndighetene vil håndtere en søknad Norske Skog ønsker å søke om dispensasjon for utvalgte strekninger - står myndighetene ved sine uttalelser

Grov status vedrørende bruer Østfold få problemer –E18 Fossum ikke mulig med 56 tonn Akershus få problemer –Rv2 Vormsund bru ikke mulig med 56 tonn

Grov status vedrørende bruer Følgene vegruter er hittil ferdig gjennomregnet og kan klareres for 56 tonn totalvekt : Kornsjø – Halden Romerike - Sarpsborg danner et sammenhengende veinett som kan tillates for 56 tonn totalvekt. Unntak: - E18Fossum bru (Glomma) tåler ikke 56 t - Rv 123 Kroksund bru tåler ikke 56 t Klar for Bk10-56 tonn er: -Rv. 4 Raufoss – Lunner (x rv. 35) -Rv. 35 Lunner – Jevnaker – Hønefoss nord v/Hov -Rv. 35 arm Hov – Nymoen (x E16) -E16 Nymoen – Follum - og omkjøringsveger: -Rv. 241 Jevnaker – Hønen (x E16) -E16 Hønen – Follum

Grov status vedrørende bruer, forts Sverige (riksgr. v/Åbo) – Verdal – Skogn (Rv 72 og E6) ikke 56 tonn pga : -Stene bru og Vaterholmen bru, Rv 72 E39 Orkanger – Klett (x E6) kan tillates for 56 t E6 Støren - Skogn Rv. 30 Osøy bru vest – Støren

Grov status vedrørende bruer, fortsatt Følgende vegnett kan åpnes for Bk10-56 tonn: - E134 Drammen – Kongsberg – Notodden - Rv. 37 Gransherad – Ormemyr – Stengelsrud xRv 40 - Rv40 Kongsberg – Stengelsrud – Djupdal - Rv. 364 Ormemyr – Høymyr Da Nes bru er for svak for 56 tonn, kan bare strekning E16 Nes bru øst – Hønefoss (Follum) tillates for 56 t Rv. 7 Gol – Ve (Hønefoss) x E16,ok E16 Ve (x rv. 7) – Follum, ok

Grov status vedrørende bruer, forts Følgende strekninger kan tillates for Bk10-56 tonn: Rv. 32 Buskerud gr. – Steinsholt – Skien Rv. 36 Skien (x rv. 32) – Moflata Fv. 31 Borgestad (x rv. 36) – Gjerpen (x rv. 32) – Luksefjell ) Rv. 33 Høljerast bru (x rv. 251) – Dokka – Svingvoll Rv. 34 Svingvoll – Brandbu – Jaren (x rv. 4)

Grov status vedrørende bruer, fortsatt Tvedestrand – Drangedal – Larvik (Berører riksvegene: E18, rv. 38, rv. 414, rv. 415 og fylkesveg: Fv. 302) Følgende bruer tåler ikke Bk10-56 tonn: Svarthøla bru, E18, Aust-A. Bakkevann bru, E18, Telemark Heldøla bru, rv. 38, Telemark Hov bru, rv. 414, Aust-A. Stornes bru, rv. 415, Aust-A. Storbrua, rv. 415, Aust-A. Stemmen bru, fv. 302, Telemark Solberg bru, fv. 302, Telemark Bare E18 Dørdal – Larvik er ok

Grov status vedrørende bruer, fortsatt Tvedestrand – Åmli (Berører riksvegene: Rv. 410, E18 og rv. 415) –Grunnet svake bruer i rv. 415 kan kun åpnes for Bk10-56 tonn: –Rv. 410 Tvedestrand – Rømyr (x E18) –E18 Rømyr – Fiane Bygland – Mandal, så er følgende ok: Rv. 9 Kjetså (x rv. 42) – Kristiansand E39 Kristiansand – Mandal