Fra lederprat til utbetalt lønn… Fra forventning til anerkjennelse Troverdig C og Z I kroner….
Bygger på vedtatt arbeidsgiverpolitikk per 1999! Målsettning: Å dyktiggjøre oss, i virkemidler, som gjør Z og Z mer troverdig
Prosess: MAS Forventninger MAS Forventninger Åpenhet + Lojalitet + Støtte + Dialog = C og i hver dag en Åpenhet + Lojalitet + Støtte + Dialog = C og i hver dag en Lønnsamtale: Anerkjente forventninger Lønnsønsker Ledervurdering Prioritet nr. Forhandlingsdagen kap. 4 Reelle forhandlinger: TL er arbeidsgiver og møter tillitsv. Tma & Oll er meglere og delegasjonsledere Forhandlingsdagen kap. 4 Reelle forhandlinger: TL er arbeidsgiver og møter tillitsv. Tma & Oll er meglere og delegasjonsledere
Mas
C og Z Hverdagspraksis Viktig for alt og alle En valgt vilje Hva har du gjort siden mai?
Lønnsamtale Anerkjennelse av forventningene Du må ha vært tydelig på forventningene Kan være praktisk å ta utgangspunkt i ”Ledervudering”s skjema. Bør sikre at vedkommende ikke blir overrasket over det lokale lønnsoppgjøret. Tenk gjennom dine prioriteringer og din sammenheng med arbeidsgiverprofilen
Forhandlingsdagen Du får all den hjelp den dagen du trenger Vi bruker den tiden du trenger for å være fortrolig med reslutatet Ledere skal bli enige, det er tma og Oll oppgave å megle frem løsningen Du drøfter med tillitsvalgte, megler med andre TL og så forhandler vi samlet med tillitsvalgte. Du må ha prioritert dine lønnsønsker.