TEKNISKE SPESIFIKASJONER For innlevering av 16:9 digitale videobånd med TV-reklameinnslag 1. Innleveringsfrist Alle reklamefilmer skal leveres 4 (fire)

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Kvinner og politikk Kvinnelig valgmobilisering i Nord-Norge: Glasstak eller etterslep? Marcus Buck.
Trykk på mus eller tastatur for neste bilde…
Helgekurs Spill Bridge 1 på en helg Opplegg utviklet av: Sven-Olai Høyland.
2 Leseferdigheter og lesevaner
Ferieloven Turid Hatland.
Litt mer om PRIMTALL.
Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
Velkommen til Fagforbundet og F E R I E
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
Lag film. Lag video •Videoteknologien har utviklet seg raskt de siste årene. Digital video er i ferd med å avløse analoge systemer. Med digital video.
KM Antall daglige lyttere Kilde: TNS Gallup PPM Det er aldri målt så mange daglige lyttere på radio som i 2011 etter overgangen til PPM-målingen.
Erstatter i sin helhet skriv 1 (tidligere publisert på nettet)
PRISLISTEN Budsjettfordeling gjennom døgnet: 11% Plasseres fra 06:00-12:00 16 % Plasseres fra 12:00-18:00 70 % Plasseres fra 18:00-23:30 3 % Plasseres.
#Ratecard Prisliste Daypart: Sesong 1:CPT 136,-CPT 169,- GRP 5.484,-GRP 6.814,- Sesong 2:CPT 179,-CPT 235,- GRP 7.217,-GRP.
Navn, Tittel, LEDELSE Workshop. Hva hvis ledelse ikke fantes? Må vi ledes? Hvorfor må vi ledes? Hva er forskjellen med og uten ledelse?
Et menneskeligere internett Susanna Laurin
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Plan- og bygningskontoret Plan- og bygningskontoret Innbyggerundersøkelsen.
Møre og Romsdal. 2 Ligger det et bedehus eller et kristelig forsamlingshus (ikke kirke) i nærheten av der du bor? (n=502) i prosent.
Hvorfor nasjonal vervekamspanje av blodgivere?
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
Seksjon psykoser, sykehuset Levanger
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tollvesenet Tollvesenet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Grunnkurs gesisPLAN - Del 8
Resultater Kundesenter
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
Økonomisk kriminalitet: mediabildet og klipp fra nyere undersøkelser
:58 Brukerundersøkelse Haug barnehage Filter på tid : :00 Filter: Utsikten SpørsmålAlternativ.
Gjenfinningssystemer og verktøy II
Kapittel 14 Simulering.
Foreløpige tall pr Randi Sæther
Personalseminar Avdeling for IT Høgskolen i Østfold 18.mars 2005
Hovedtariffavtalens bestemmelser om arbeidstid
P-MP modeller. LOG530 Distribusjonsplanlegging 2 2 Det skal opprettes p fasiliteter (lager) for å betjene en gitt mengde kunder. Kundenodene er også potensielle.
UFLP modeller. LOG530 Distribusjonsplanlegging 2 2 Det skal opprettes p fasiliteter (lager) for å betjene en gitt mengde kunder. Kundenodene er også potensielle.
ØSTENSJØ ROTARY KLUBB inviterer til RYLA – 13. april 2008 Sørmarka Kurs og Konferansesenter, Enebakkveien Siggerud Tittel på seminaret:
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
Lagledertreff Jardar fotball april 2008 Velkommen til Lagledertreff Jardar klubbhus Tirsdag 1. april kl
Informasjonsmøte for 10. trinn 10. mars 2009 kl:18.30 – 19.30
Opplysninger: Deltakelse: Kurset er åpent for alle prester, kateketer og menighetspedagoger i Nidaros. Biskopen forutsetter at det skal særskilte grunner.
Oppland Arbeiderblad Kjønn i kildebruk - Utviklingstrekk over en to års periode.
Kontrollregler Z- tabell Kontrollregler Tillatt totalfeil
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
1 BM-dagen 29.okt BM1 Fysisk miljøplanlegging Studieprogram for Bygg- og miljøteknikk Meny Prosjektoppgaven Arealbruk og befolkning Transport og.
De 100 mest brukte ordene i bøker i klasse..
Program Karrieresenteret i Vesterålen Arbeidsmarkedet Nettsteder til bruk i karriereveiledninga Muligheter i ungdomsskole og vgo til helt eller delvis.
TEKNISKE SPESIFIKASJONER For innlevering av digitale videobånd med TV-reklameinnslag 1. Innleveringsfrist Alle reklamefilmer skal leveres 4 (fire) dager.
2 Daypart: B sesong:CPT 136,- CPT 169,- GRP 5.331,- GRP 6.625,- A sesong:CPT 172,- CPT 226,- GRP 6.742,-GRP 8.859,- A+ sesong:CPT.
OPPSUMMERING – STATUS - FREMDRIFT VÅREN KAMPER (8 h,11 b. Inkl cup) Hjemme: Mål: Snitt: 1,8 – 0,8 Borte: Mål: Snitt:
26. Juni -2. juli Kroatia - Porec
Medlemsutvikling PETS/Distriktssamling Langesund 28. mars – 29 mars D 2290 E. Omdal.
PRINTER NORGE AS -Tillegg pris per kopi driftsavtale color, mono og multifunksjonsskrivere.
Li skole INFORMASJONSMØTE 10.Trinn VELKOMMEN!
O F S kole ritids rdningen Vikingen Vikingen Hårek Gyda.
Evaluering etter brann ved Tverlandet mottak, avd. Mørkved 17
Bakterievækst - fordobling hver 20. minut Hver bakterie i petriskålen deler sig i løbet af 20 mi- nutter, så antallet af bakterier for- dobles hvert 20.
100 lure ord å lære.
To accompany Quantitative Analysis for Management, 8e by Render/Stair/Hanna 15-1 © 2003 by Prentice Hall, Inc. Upper Saddle River, NJ Kapittel 15.
Hvordan føre kilder?.
Elevundersøkelsen ( ) UtvalgGjennomføringInviterteBesvarteSvarprosentPrikketData oppdatert 7. trinnVår , Symbolet (-) betyr.
Hørselvern Always a Safe Step ahead!.
Kort om departementets arbeid mot 2015
Veivalgsanalyse etter Sørlandsmesterskapet i lang (klassisk) distanse 2004.
Velkommen til Newtonrommet!
Presentasjon av data: deskriptiv statistikk
Fagartikkelen Arbeidskrav for å få gå opp til muntlig eksamen våren 2009.
Status TV-kamper – og framtidige muligheter Knut Kristvang, Direktør TV & Media NFF 10. Mars 2007.
FRM 2021 – våren 2007 Prosjektoppgaver i samfunnsfarmasi Veiledere: Helle Håkonsen Rolf Johansen.
Utskrift av presentasjonen:

TEKNISKE SPESIFIKASJONER For innlevering av 16:9 digitale videobånd med TV-reklameinnslag 1. Innleveringsfrist Alle reklamefilmer skal leveres 4 (fire) dager før første visning. Filmen må være TV 2 AS (Oslo) i hende på virkedager før kl for at den skal regnes som levert den aktuelle dag. Dette betyr at film som er levert TV 2 AS mandag før kl , kommer på påfølgende fredag. Det er svært viktig at innleveringsfristen overholdes dersom reklamefilmen skal komme på til rett tid! 2. Kvalitet Reklameinnslagene på TV 2 skal ha samme kvalitet som de øvrige programmene, og det kreves derfor tilsvarende teknisk kvalitetsstandard. Reklameinnslag som etter TV 2s oppfatning ikke imøtekommer disse krav, kan bli nektet utsendt. Årsakene til avvisning av et reklameinnslag kan blant annet være:  Dårlig lyd og/eller billedkvalitet.  Mangelfull synkronisering mellom lyd og bilde.  Brå avslutning av lyd og/eller bilde.  Vanskelig forståelig tale, vanskelig lest tekst.  Spesifikasjonene ikke er overholdt (f.eks. video- eller lydnivåer). 3. Lengde TV-reklameinnslagene på 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50, 55 og 60 sek-under er standard. Andre lengder, samt split-spots, forutsetter aksept fra TV 2. Dersom en film går utover standardlengden (f.eks. 31 sek.), vil den bli fakturert opp mot nærmeste standardlengde (35 sek.). 5. Referansesignal Båndet skal innledes med 90 sekunder colourbar 100% hvit, 75% chroma, med tilhørende testtone på 1 kHz, = 0 dBu = -18 dBFS = 6 dB under full utstyring. Utgangsnivået må ikke overstige +6 dBu (-12 dBFS). Hvis dynamikkområdet er vesentlig innskrenket, for eksempel ved bruk av kompressor, må nivået ikke overstige + 3 dBu (-15 dBFS). 6. Oppstartsignal Minimum 10 sekunder svart (uten lyd) gjerne med 7 sekunder klokke og uten tidskodebrudd ved overgang til selve reklamen. De siste 3 sekundene skal være svarte (uten klokke). 7. Lydregistrering Lyd skal ligge på spor 1 og 2. Lyden på disse to sporene skal være mono- og stereokompatibel. TV 2 vil om mulig kontrollere reklameinnslagenes tekniske kvalitet og underrette annonsøren om eventuelle mangler. Produksjonsselskapet er selv ansvarlig for å rette eventuelle tekniske feil som TV 2 påpeker. TV 2 er ikke ansvarlig dersom eventuelle mangler ikke blir oppdaget i teknisk kvalitetskontroll. 8. Tidskode Tidskodesporene (LTC og VITC) skal forsynes med den samme uavbrutte fortløpende tidskode i henhold til EBU- standard. Reklameinnslaget skal starte på hele minutt (f.eks. TC 00:02:00:00). Etter reklameslutt skal det være 1 minutt svart uten lyd. Lengden skal være eksakt, og det skal være svart og stumt etter den nøyaktig oppgitte slutt-tid :9 format Reklameinnslag avvikles som 16:9. Alle filmkoder på reklamefilmer skal ha som kode N8 som kjennetegn i koden fra Levering Det skal leveres en Digital Betacam med reklameinnslaget/ene. Alle kassetter skal leveres med opptakssperre aktiv. 11. Merking Ved levering av bånd til TV 2 skal det vedlegges en opptaksrapport. Denne skal inneholde alle tekniske spesifikasjoner vedrørende innholdet på tapen. og bokser skal være forsynt med en etikett med følgende opplysninger: *Løpenummer som er oppgitt av Nielsen Norge A/S tlf  Reklameinnslagets tittel.  Nettolengde i sekunder og rammer.  Tidskode inn.  Tidskode ut.  Navn på produkt/ytelse som det annonseres for.  Navn på kontaktperson dersom det er feil og mangler på reklamefilmen.  Ved levering av flere spotter på samme tape, skal egen seddel med opplysninger om spottene og tc inn på hver enkelt legges ved. 12. Nyttige telefonnummer Teknisk kvalitetskontroll, Reklame: tlf Sentralproduksjonsjef Tlf: Båndformat Innslagene skal leveres på Digital Betacam på små kassetter. Aspect Ratio 16:9. Det er mulig å levere flere innslag på samme kassett. Hvert innslag skal da begynne på neste hele minutt (f.eks. TC 00:03:00:00).