Noen nye tall om søkemotorer 2008/2009 Kilde: iProspect,
Merkevarebygging 39 % av brukerne tror nå at de aktørene som har best organisk oppføring er de sterkeste merkevarene innen sine områder Bare 19 % mener at det ikke er noen sammenheng mellom organisk rangering og merkevarestyrke
Klikker på første side 68 % av brukerne som har søkt klikker på et treff på første side 91 % av søkerne klikker på et treff på første, annen eller tredje side Brukerne blir mer og mer utålmodige: Tallet for de som klikket på første side var 60 % i 2004 og 48% i 2002.
Forandrer søk 49 % av brukerne som ikke finner relevante treff på første søketreffside forandrer søket, eller skifter søkemotor før de søker på nytt Dette er også en tiltagende trend. Samme tall var 40 % i 2006, 42 % i 2004 og 28 % i 2002.
Se hele studien dy_apr2008_blendedsearchresults.pdfhttp:// dy_apr2008_blendedsearchresults.pdf