Kitron ASA Resultatpresentasjon 3. kvartal 2003. Hovedpunkter Q3 2003 Økt effektivitet og høyere bruttomarginer bidrar til positivt resultat i 3. kvartal.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Litt mer om PRIMTALL.
1 REGNSKAP 1. HALVÅR 2000 PRESENTERT AV ADM.DIR. ARE SKINDLO 16. August 2000.
Grunnfondsseminar Oslo, 21. september Gode og stabile rammebetingelser •Sterk økonomisk vekst •Høy befolkningsvekst –Stavanger-regionen Norges tredje.
4Q00 / År  Driftsinntekter MNOK 67,4 (64,7)  Driftsresultat MNOK 0,4 (2,7)  Årsresultat MNOK 0,2 (1,9) Resultat 2000 (99 i parentes)
Trender i europeisk bilindustri. Vil dette skje i Norge?
PAGE 1 - Presentasjon 1. halvår august 2002.
Rådmannens forslag til Handlingsprogram 2012– 2015 Ragnar Sand Fuglum Direktør for kultur og teknikk AIRs høstkonferanse
Resultatpresentasjon pr 4. kvartal 2010
Resultat Q Pressekonferanse Bergen 5. mai 2004.
Copyright Mercell AS 1 Oslo,24. Oktober 2006 Bergen,25. Oktober 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Kitron ASA Resultatpresentasjon 2. kvartal Hovedpunkter 2. kvartal 2003 Reduserte kostnader styrker forventninger om lønnsomhet i andre halvår 2003.
Regnskapsanalyse Utgiftsbehov, ressursbruk og produksjon
1: Markedsleie for hybler og leiligheter i Oslo tredje kvartal 2006.
Fiskeri- og havbruksnæringens betydning for Norge
Produksjon - status og utsikter for Midt-Norge
Budsjett 2004 Krav om balanse innen utgangen av 2004 Forbedre nettoresultatet med mellom millioner Kan bli nødvendig å nedbemanne med.
The Torvald Klaveness Group
Norges Bank 1 Pengepolitikken og utsiktene for norsk økonomi Sentralbanksjef Svein Gjedrem Hammerfest 10. oktober 2005.
Kjell Stamnes Konsernsjef Glamox ASA
Hands ASA Delårsrapport - 1. kvartal april, 2004 Arild Lund Adm. dir.
NTS-KONSERNET Resultatpresentasjon pr 3. kvartal november 2011 kl 0800.
Kvartalsrapport per 3. kvartal 2004
Byggevarestatistikk - import / eksport Pr. 1. kvartal –2014.
Byggevarestatistikk - import / eksport Pr. 3. kvartal 2013.
Resultat 3. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 311,0 (+ 18,4 %) –Direktesalg MNOK 101,4 (+ 23,5 %) –Forhandlersalg MNOK 208,7 (+ 17,6.
Resultat 3. kvartal 2007.
Resultat 2. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 358,3 (+ 43,2 %) –Direktesalg MNOK 114,4 (+ 32,7 %) –Forhandlersalg MNOK 241,8 (+ 53,8.
Resultat 1. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 375,4 (+ 23,1 %) –Direktesalg MNOK 124,6 (+ 32,7 %) –Forhandlersalg MNOK 249,6 (+ 18,9.
Resultat 2. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 250 (+ 7,4 %) –Direktesalg MNOK 92,1 (+ 49,6 %) –Forhandlersalg MNOK 157,2 ( - 8,3 %)
Resultat 4. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 446,0 (+ 21,7 %) –Direktesalg MNOK 141,2 (+ 41,0 %) –Forhandlersalg MNOK 303,1 (+ 14,5.
Oslo Børs Holding ASA Resultat 1. kvartal 2002 Presentasjon 25. april.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
PAGE 1 - Presentasjon 1. kvartal april 2003.
PAGE 1 - Presentasjon 2. kvartal august 2003.
Presentasjon 3. kvartal oktober 2002
Regnskap 1. kvartal Ved adm.dir. Are Skindlo.
kvartal Regnskap 1. Kvartal 2003 Presentasjon 28. april 2003.
Copyright Mercell AS 1 Oslo,30. August 2006 Bergen,31. August 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Boligbyggs markedsleie- statistikk for Oslo - 4. kvartal 2007 Markedsleien i Oslo steg med 4,2 % fra 3. til 4. kvartal 2007 I hele 2007 steg markedsleien.
1: Gjengs leie for hybler og leiligheter i Oslo tredje kvartal 2006.
Telemarksforsking-Bø Figur 1: Utvikling av folketallet i Innherred. Data fra SSB.
Presentasjon Regnskap for 4. kvartal 2006 av adm. direktør Olav Line Oslo, 13. februar 2007.
Bedriftsøkonomi Bedrifter kan ikke overleve uten at de skaper verdier for markedet og kundene Verdiene må skapes til lavere kostnader enn konkurrentene.
Status inkubasjon Ledersamling inkubasjon Verdal Randi Torvik.
Virksomhetsrapport August Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
For Sør- og Vestlandet Konjunkturbarometer Publisert 06. januar 2016 Kyrre M. Knudsen, sjeføkonom.
Delårsresultat 1. Kvartal 2003 Onsdag 15.mai 2003 Hotel Continental.
P4 Radio Hele Norge ASA Presentasjon av 1. kvartal 2005 Ansv.red. / adm.dir. Kalle Lisberg Økonomidir. Pål Falck-Pedersen.
Presentasjon 3. kvartal 31. oktober 2001 Konsernsjef Fredd Causevic.
1 Regnskap Nordea Bank Norge ASA 3. kvartal Nordea Bank Norge Finansuroen har hatt begrenset effekt for resultatregnskapet så langt i år Totale inntekter.
Nordea i Norge Q Gunn Wærsted Nordea Bank Norge i 1. kvartal 2008 Totale inntekter økt med 9 % til NOK millioner (1 914 mill sammenlignet.
Nordea Bank Norge Nordea Bank Norge 3. kvartal 2009.
1 Styreformann Erik Gjellestad Adm. Dir. Thorbjørn Graarud Økonomisjef Lars H. Enger Synnøve Finden ASA 4Q06 presentasjon Sterk vekst og skuffende resultater.
1 Posten Norge Halvårsrapport – 1. halvår
AKTIV KAPITAL 1. kv Hovedtrekk 1. kvartal 2002  Fortsatt vekst i alle tre virksomhetsområder  Kjøp av tre porteføljer:  Arsenal:
Presentasjon 1. halvår Hovedtrekk - driftsresultater n n Dobling av driftsresultat i norsk virksomhet fra MNOK 13,1 til MNOK 27,7 n n Driftsresultat.
Nordea Bank Norge 1 Nordea Bank Norge Resultat 1. kvartal 2011.
Y o u r T e c h n o l o g y P a r t n e r...arb\desktop\finans\kva-4-99.ppt\1\ Ver. 05\ Velkommen til presentasjon av TTS Technology ASA 4. kvartal.
Q Choice Hotels Scandinavia Sterk forbedring fra foregående år Fra negativ til positiv kontantstrøm De dårlige tidene ligger bak oss Oppgangen.
halvår Regnskap 1. Halvår 2003 Presentasjon 14. august 2003.
Konsernsjef Dag Swanstrøm Finansdirektør Øystein Selen Synnøve Finden ASA 1Q06 presentasjon Folket vil ha Synnøve!
- vi vil mer ØKONOMI/REGNSKAP HOVEDFOKUS Meget god bankdrift Nesten ikke tap God vekst i utlån og innskudd.
Resultat 1. kvartal 2007.
Resultat 3. kvartal Eiermøte 4. november 2016 Pernille Kring Gulowsen.
Digital bestillingsprosess for Armering, direkte fra modell
HELGELAND SPAREBANK STATUS PR. 3. KVARTAL 2005 Oslo, oktober 2005
Synnøve Finden ASA 3Q06 presentasjon
Nordea Bank Norge Q april 2012.
Det globale makrobildet høsten 2017
Utskrift av presentasjonen:

Kitron ASA Resultatpresentasjon 3. kvartal 2003

Hovedpunkter Q Økt effektivitet og høyere bruttomarginer bidrar til positivt resultat i 3. kvartal. Driftsinntekter i tredje kvartal NOK 392 mill (396m) Bruttomargin 39,1% (38,2%) Justert bruttomargin 40,1% Resultat før skatt NOK 0,2 mill (-14,3m) Driftsresultat NOK 7,3 mill (-4,5 mill) Antall årsverk i Norge og Sverige er redusert med 319 i 2003 Ordrereserve NOK 955 mill (815m) Egenkapitalandel 33,4% (29,1%)

Resultatutvikling Q – Q Endring: NOK 1,5 mill. Årsak: Forbedret bruttomargin Endring: NOK – 10,3 mill. Årsak: 1) Reduksjon lønnskost. NOK 12,0 mill 2) Økning andre dr. kost NOK 3,8 mill 3) Reduksjon avskrivninger NOK 2,1 mill

Utvikling lønnskostnader

Endring: NOK – 2,7 mill. Årsak: Redusert kapitalbinding, og redusrt rentenivå Resultatendring: NOK 14,5 mill. Resultatutvikling Q – Q3 2003

Resultatregnskap Q3 2003

Balanse pr. 30. september 2003 Endring: NOK -46,6 mill. Endring: NOK -51,4 mill.

Balanse pr. 30. september 2003 Endring: NOK -59,2 mill. Endring: NOK -47,9 mill.

Balanse pr. 30. september 2003

Kontantstrømsoppstilling og egenkapital pr. 30. september 2003

Top 20 aksjonærer pr. 30. september 2003

Utvikling markedssegmenter

Data/Telecom 32 % Første kvartal med økning i omsetning Største enkeltsegmnet i perioden Økning i forespørsler og vurdering av mulige nye prosjekter Inngåtte kontrakter basert på kompetanse innen trådløse applikasjoner (høyfrekvent mikrobølgeteknologi) vil gi vekst i Kitron Microelectronics i 2004 Godt posisjonert med kompetanse midt i ”Microwave Road” Nytt prosjekt med Alcatel Space(S) – ca. 10m/år Første kvartal med økning i omsetning Største enkeltsegmnet i perioden Økning i forespørsler og vurdering av mulige nye prosjekter Inngåtte kontrakter basert på kompetanse innen trådløse applikasjoner (høyfrekvent mikrobølgeteknologi) vil gi vekst i Kitron Microelectronics i 2004 Godt posisjonert med kompetanse midt i ”Microwave Road” Nytt prosjekt med Alcatel Space(S) – ca. 10m/år

Defence/Marine 29 % Aktivitetsnivå på samme nivå som foregående år Som forventet nedgang innen marinesegmentet, økning i forsvarsleveranser Bedret marked for olje/gassletings- tjenester kan gi økt aktivitet i marinesegmnetet i løpet av 2004 Fortsatt gode fremtidsutsikter i forsvarssegmentet Eksisterende prosjektplaner indikerer vekst i produksjonsaktiviteter på 10%+ fra 2003 til 2004 Aktivitetsnivå på samme nivå som foregående år Som forventet nedgang innen marinesegmentet, økning i forsvarsleveranser Bedret marked for olje/gassletings- tjenester kan gi økt aktivitet i marinesegmnetet i løpet av 2004 Fortsatt gode fremtidsutsikter i forsvarssegmentet Eksisterende prosjektplaner indikerer vekst i produksjonsaktiviteter på 10%+ fra 2003 til 2004

Medical 18 % Noe økning i forhold til samme kvartal 2002 med bra aktivitet mot eksisterende kunder: GE(Int), Siemens(S), Lærdal(N), Ortivus(S) Nye kunder og prosjekter vunnet i 3 kvartal: Hemocue(S) – ca. 10m/år Radi Medical(S) – ca. 10m/år Forventer fortsatt 5-8% markedsvekst/år Noe økning i forhold til samme kvartal 2002 med bra aktivitet mot eksisterende kunder: GE(Int), Siemens(S), Lærdal(N), Ortivus(S) Nye kunder og prosjekter vunnet i 3 kvartal: Hemocue(S) – ca. 10m/år Radi Medical(S) – ca. 10m/år Forventer fortsatt 5-8% markedsvekst/år

Industry / Other 21 % Lavere omsetning enn samme periode foregående år Positiv utvikling hos enkeltkunder Totalvolum redusert av lagernedbygging hos ett av selskapets større kunder innen segmentet Kitron er i stor grad avhengig av utvikling hos enkeltkunder innen segmentet Danaher(S), Tomra(N), ABB Power(S), ABB Robotics(S/N) Nye kunder og prosjekter vunnet i 3 kvartal: Aimpoint(S) – ca. 10m/år Dometic(S) – ca. 15/år Lavere omsetning enn samme periode foregående år Positiv utvikling hos enkeltkunder Totalvolum redusert av lagernedbygging hos ett av selskapets større kunder innen segmentet Kitron er i stor grad avhengig av utvikling hos enkeltkunder innen segmentet Danaher(S), Tomra(N), ABB Power(S), ABB Robotics(S/N) Nye kunder og prosjekter vunnet i 3 kvartal: Aimpoint(S) – ca. 10m/år Dometic(S) – ca. 15/år

Videre utsikter Ordrereserve NOK 955 mill (815m) Forventer omsetning i 4. kvartal på linje med samme periode i fjor (514m) Stabile bruttomarginer Noe ytterligere reduksjon i lønnsutgifter Ytterligere bedring i lønnsomhet Fortsatt fokus på effektivisering og videreutvikling av verdiøkende tjenester Ordrereserve NOK 955 mill (815m) Forventer omsetning i 4. kvartal på linje med samme periode i fjor (514m) Stabile bruttomarginer Noe ytterligere reduksjon i lønnsutgifter Ytterligere bedring i lønnsomhet Fortsatt fokus på effektivisering og videreutvikling av verdiøkende tjenester

Fokus på effektivisering

Forventer å fullføre implementering av Fokuserte Fabrikker i løpet av 2004 Ytterligere produktivitetsøkning Reduksjon i gjennomløpstid og kapitalbinding Lokal spesialisering og videreutvikling av spisskompetanse innen segment og prosess Fortsetter flytting av arbeidsintensiv produksjon til Litauen Gode økonomiske resultater og kvalitet Mulig dobling av virksomhet fra 2003 til 2004 Forventer å fullføre implementering av Fokuserte Fabrikker i løpet av 2004 Ytterligere produktivitetsøkning Reduksjon i gjennomløpstid og kapitalbinding Lokal spesialisering og videreutvikling av spisskompetanse innen segment og prosess Fortsetter flytting av arbeidsintensiv produksjon til Litauen Gode økonomiske resultater og kvalitet Mulig dobling av virksomhet fra 2003 til 2004

Fokus på utvikling av verdiøkende tjenester

Kitron Mission Statement Markedsegment strategi Opp i verdikjeden "Product Roadmap” Fokus applikasjoner Effektiv samhandling på tvers av konsernet Direkte samarbeid med komponent- produsenter Økt fokus på ekstern profilering i Sverige

Mission We want to achieve a preferred partner status with all our chosen customers, by offering service solutions that strengthen the customers own market position through Reduced product time to market Reduced total product lifecycle costs Superior end-customer satisfaction

Kitron Mission Statement Marked segment strategi Opp i verdikjeden "Product Roadmap” Fokus applikasjoner Effektiv samhandling på tvers av konsernet Direkte samarbeid med komponent- produsenter Økt fokus på ekstern profilering i Sverige

Kitron Mission Statement Marked segment strategi Opp i verdikjeden "Product Roadmap” Fokus applikasjoner Effektiv samhandling på tvers av konsernet Direkte samarbeid med komponent- produsenter Økt fokus på ekstern profilering i Sverige

Product Roadmap – påvirkning lønnsomhet ConceptPrototypeSpecificationIntroduction.MatureDesign EMS Market Profitability DeclineObsolence

Product Roadmap – påvirkning lønnsomhet ConceptPrototypeSpecificationIntroduction.MatureDesign EMS Market Profitability DeclineObsolence Kitron’s strategi

Kitron Mission Statement Marked segment strategi Opp i verdikjeden "Product Roadmap” Fokus applikasjoner Effektiv samhandling på tvers av konsernet Direkte samarbeid med komponent- produsenter Økt fokus på ekstern profilering i Sverige

Focus Applications

Kitron Mission Statement Marked segment strategi Opp i verdikjeden "Product Roadmap” Fokus applikasjoner Effektiv samhandling på tvers av konsernet Direkte samarbeid med komponent- produsenter Økt fokus på ekstern profilering i Sverige

Kitron Mission Statement Marked segment strategi Opp i verdikjeden "Product Roadmap” Fokus applikasjoner Effektiv samhandling på tvers av konsernet Direkte samarbeid med komponent- produsenter Økt fokus på ekstern profilering i Sverige

Kitron Mission Statement Marked segment strategi Opp i verdikjeden "Product Roadmap” Fokus applikasjoner Effektiv samhandling på tvers av konsernet Direkte samarbeid med komponent- produsenter Økt fokus på ekstern profilering i Sverige

Fokus på høyverdikunder Nærhet til kunde Kompetanse Utviklingstjenester Service Nærhet til kunde Kompetanse Utviklingstjenester Service