Nytt kursadministrasjonsverktøy. Internettsidene for potensiell deltager.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Blogg En blogg kan sammenlignes med en nettbasert dagbok. Her kan du publisere tekst, bilder, videoer. Leserne kan kommentere det du har skrevet i din.
Advertisements

Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Slik bruker du vår nettbutikk!
GoOnline XP publisering Hvordan komme i gang med GoOnline XP. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline.
Personlig pålogging – samme Bruker og Passord som på internett
Bygg web på Opplæring Presentasjon Idium AS Bygg web på Opplæring.
Ebus Management Center En liten bruksanvisning for de enkleste funksjonene.
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
Logg inn med ditt brukernavn og passord. Glemt passord?
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
Brukerveiledning for gruppeledere
SkrivBIB - et verktøy for forskere, studenter og bibliotekarer.
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
1 Brukerveiledning for løpssøknad på internett. 2 Hvem skal søke via elektronisk løpssøknadsskjema ? Alle o-grupper som skal arrangere kretsløp, skal.
Hvordan melde seg på skyteaktiviteter 1.For å kunne melde deg på skyteaktiviteter må du være godkjent av avdelingen som aktiv skytter. Før dette må du.
Slide 1 Web Portal – Godkjenn timer som kontaktperson 1.Når du har logget deg inn på Web portalen som en kontaktperson, klikk på Godkjenn timer i det venstre.
En fantastisk reise gjennom turnerings-administrasjon
TIBE EDIT brukerveiledning Etter gjennomgang av denne presentasjonen skal du være i stand til å opprette nye sider, sette.
Brukerveiledning Basware
Enkel brukerhåndbok for NFUs redaktører Versjon 1, 3. februar 2013.
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet nov Verktøyene Disse verktøyene blir brukt på Diakonhjemmet •Epost •PPS •Studentweb •Its learning.
Klikk Aktiver redigering i meldingsfeltet,
Online Påmelding via ”Klubben Online” Dette er en påmeldingsløsning som kun kan brukes av administratorer av ”Klubben Online” som skal melde på utøvere.
eFakturaportal Brukerveiledning Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på
Kontakter i Gmail •De første e-postadresser som elevene skal bruke på kurset, bør legges inn i kontaktlisten i Gmail før kurset starter. •Da slipper eleven.
eFakturaportal Brukerveiledning Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
Åpne prinsippskissen for å se sammenhengen i avviksbehandlingen. Som fellesbruker har du kun mulighet til å registrere (ikke behandle) avviksmeldinger.
Søknad om utstyrsmidler for grupper. Finn ”verktøykassa til gruppa Klikk på ”søknad om midler” Du får opp bilde for innlegging av brukernavn og passord.
Gerica på ny plattform Oppdatert
Gå til ditt dokument som ligger under arbeid (dokumentet har da status R for reservert) og klikk på fanen Rettigheter. Velg deretter Ny rettighet.
Kursopplegg for KlubbenOnline Kursmateriellet er laget av Runar Sveen, Akershus IK November 2000.
Elektronisk kamprapport
Opplæring: PC-er DMF DatoVersjonForfatterGodkjent avEndringer utført André S. MathiesenTore Jo NilsenOpprettet Jan Inge S. OhrenOppdatert.
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet nov 2008 (Klikk for å komme til neste side)
Tittel på presentasjonenSide Portal for leder En leder vil finne sine oppgaver fordelt på 2 mappekort Mappekortet Leder selvbetjening tilsvarer.
Blogging med Google Blogger
Opprette Gmail-konto Lage iGoogle-side
1 Brukerveiledning for Klubben onlines medlemsarkiv – en enkel innføring.
Basware Purchase Management
eSøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler. Kort presentasjon av endinger i forbindelse med søknad.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Reservasjonen er fullført
Informasjon om bestilling av rom til avtalepris hos
Beskrivelse av kulturkontaktens oppgaver i informasjons- og logistikksystemet KSYS
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Online Påmelding via Dette er en påmeldingsløsning som kan brukes av enkeltpersoner som skal melde seg på renn.
Online løpssøknad via ”Klubben Online” For O-sesongen 2006 skal alle orienteringsgrupper søke om sine arrangementer via elektronisk søknadsskjema i ”Klubben.
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
Vibeke IT-seksjonen LU - LUVIT brukere våren PUS Luvit undervisning våren 2002 Hvordan lære opp studentene i LUVIT?
Vibeke IT-seksjonen LU - LUVIT brukere våren PUS Luvit undervisning våren 2001 Hvordan lære opp studentene i LUVIT?
Klasse: 2HKI Student: Bertil Gjerstad Oppgnr: 25E
Otra Web-Shop - Quick Guide
23. Spillere For spillere i Postenligaen og 1.div.
ArrangeIT Webbasert system for å håndtere påmelding og fakturering ved ulike typer arrangementer.
Klubbjournalister Haslum IL, Håndball. Hva kan du gjøre? Artikkler Du kan lage og publisere artikler på de områder du har tilgang til. Artiklene vil komme.
Registrering av testresultater fra mobiltelefon
Registrering av testresultater Trinnene i prosessen Logg deg inn på Admin-sidene Opprett en ny test Legg til testresultater Registrer.
Veileder i Extranet for brukere, kontaktpersoner og resultatrapportører Extranet - en felles plass for målinger av forbedringsarbeid i pasientsikkerhetskampanjen.
Brukerveiledning for Agenter i Doffin
Opprette arrangementer Oslo
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Brukerhåndbok versj. 1, 3. februar 2013
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Opplæring SAP Portalen
Slik setter du inn lysbildet i presentasjonen
Brukermanual Min Idrett
Utskrift av presentasjonen:

Nytt kursadministrasjonsverktøy

Internettsidene for potensiell deltager

Følgende søkemotor kommer frem i hovedrammen når man klikker på en kurskategori. Tilsvarende søkemotor kommer frem i hovedrammen når man går via link fra andre org.ledds hjemmesider.

I statusfeltet velger man om man ønsker å se alle registrerte kurs og moduler som finnes i verktøyet, eller kun de kursavholdelsene som er planlagt (vi har her valgt alle registrerte kurs/moduler)

Ved å klikke på kurstittelen får man nærmere detaljert beskrivelse om kurset

Tilvarende for modul

Og tilsvarende for emne og evt. litteratur

Det er også mulig å søke direkte fra oversikten etter planlagte kursavholdelser innenfor bestemte kurs og moduler

Deretter vises alle planlagte kursavholdelser som inneholder det aktuelle kurset/modulen. Ved å klikke på tittel vises det mer detaljert informasjon om kursavholdelsen

”Påmelding” er ikke i funsjon ennå, før NAIS- integrasjonen er på plass. Dette skal være på plass i begynnelsen av neste uke. På samme måte som tidligere vises det mer detaljert info om innhold i modulen ved å klikke på modultittel

Etter å ha registert navn, adresse m.m. ved påmeliding, sjekkes dette opp mot NAIS, og det gis tilbakemelding hvis personen finnes i NAIS fra før. Deretter velger deltageren hvilke moduler han/hun ønsker å delta på og bekrefter dette. Deltageren er nå automatisk registrert i kursavholdelsens deltagerliste.

Kursadministrasjonsverktøy for arrangør

Ansatte i ISF og SK får utdelt eget brukernavn og passord fra Idrettens kurssupport. Brukere som logger seg på via ”Klubben online” vil ha direkte tilgang til verktøyet derfra Når man har logget seg på klikker man på ”Kursadministrasjon”

Her vises først kursavholdelsene som er registrert av eget org.ledd.

Deretter er det mulig å se andre sine kursavholdelser ved å utvide søket via søkemotoren til ”Søk i Alle” Ønsker man å registrere en ny kursavholdelse klikker man her

Mangler: -Det vil komme et felt øverst hvor det automatisk genereres et prosjektnummer som skal benyttes ved sentral avregning -Feltene ”gjennomført i” og ”arrangør” fungerer ikke (dette henger også sammen med NAIS integrasjon) -Bekreftelsesbrev og kursbevis vil kunne hentes inn så snart dette er registrert i databasen -Felt for minimums deltagere kommer

-Når man har klikket på ok vil man komme tilbake til oversikten over egne kursavholdelser, med mulighet for å gjøre endringer i innhold, legge til kurslærer, og deltagerbehandling under ”handlinger”. Men siden det meste av dette også er avhengig av NAIS integrasjon vil det ikke være på plass før neste uke, bortsett fra å redigere innhold.

Her kan det gjøres endringer på de forskjellige punktene i kursavholdelsen

-Under arkfanen ”kursstruktur” er det mulig å legge til eller slette moduler og emner. Og i tillegg kan det legges inn start- og sluttdato, samt påmeldingsdato pr. modul Søk etter modul Slett modul

Ved å klikke på søk etter modul vil man få opp standard søkemotor, slik at man kan søke frem aktuelle moduler, krysse av og lagre

Søk etter kurslærer: Her vil man få frem en søkemotor som har søkekriterier: navn, idrett, kategori og fylke. Søket gjøres mot NAIS Påmeldinger: Her vil man kunne se hvem som er påmeldt og evt legge til nye deltagere. Det vil være en sjekk mot NAIS for å unngå dubletter Godkjenning: Her vil man kunne godkjenne deltagerne for gjennomførte moduler eller hele kurs. Den registrerte deltagelsen blir ført tilbake til NAIS, slik at deltagelsen blir registrert på personen