2 SIU Profilering og spredning av resultat Bergen 28.09.11 Tore Kjærgård.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
SAVNER du en AVIS som når LOKALT NÆRINGSLIV DIREKTE? Hva med en egen næringslivsavis på rosa papir - med lokalt næringsliv i fokus - med lokalt næringsliv.
Advertisements

Det handler om byen vår Bergen har et problem • Luftforurensingen i Bergen er helseskadelig. Det er påvist at folk blir syke • Hver dag står folk i lange.
Nye nettsider for VS-alpin En liten introduksjon.
Organisasjoner for en grønnere fremtid !
KOMMUNIKASJONS- STRATEGI
SIU Leonardo videreutviklingsprosjekter
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Hva betyr SSP for partene?
LO - NHO - staten «Gevinsten ligger i åpenheten» 1.
SIU SIUs rolle og ansvarsområde Toulouse,
NHO og partnerskap for karriereveiledning
Nasjonal Aksjon Lærebedrift Fellesprosjekt LO - NHO
VEIEN TIL FAG- OG SVENNEBREV
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
VEIEN TIL FAG- OG SVENNEBREV Yrkesorientering for ungdomsskolen
Innovasjon Norge Fauske 20. november 2008 Inger Teigstad Avdelingsleder.
Karrieresenterets studietur til Nederland 6. – 12. april 2014.
Institutt for Journalistikk
Velkommen til temadag i Bærum 25. april : ”Primus Line”
Presentasjon av forskningsprosjektet Styring mot gevinst -
1 Pilotsamling, Oslo november 2009 Formidlingsplan: BIT Reiseliv generelt og Nasjonal Booking spesielt.
St.meld.nr. 28 ( ) Samepolitikken Karasjok, fredag 30. mai 2008.
Senter for omsorgsforskning ved Høgskolen på Gjøvik Prosjektbasert fra 2005 Offisielt åpnet høsten 2006 Viktigste oppgaver –Et større forskningsprosjekt.
Jenter i Bil og Elektro Et bedriftsutviklingsprosjekt 1.
Velkommen til Nettverkssamling Hurdalsjøen Hotel mai 2012 Informasjon fra landsforeningen.
Nettverk for karriereveiledning Rektormøte, Jægtvolden og nettverksmøte Lisbeth Pedersen.
Norsk Hydros konsekvensutredning (KU) –forutsetter aktivt engasjement fra næringslivet Gass-ROR (6 kommuner i Romsdal) –vedtatt strategiplan for Ormen.
Markedsføring og pressearbeid
Markedsføring og pressearbeid Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 5.
Ågoth Ydstie, Utdanningsetaten
1 Mobility Tool Bergen, Tore Kjærgård.
1 Leonardo da Vinci Mobilitetsprosjekter Bergen, Tore Kjærgård og Siv Andersen.
Vekststrategi for Norges Diabetesforbund
Fiskeriministeren Fiskeriministeren ønsker
Kari Aarnes sin presentasjon på FFF Mediehandtering.
Bransjegruppesamling i Kom vekst Samspill kommune og næringsliv – styrke og utfordring Kristiansund, Pål Farstad.
Insentivperiode 1, 2012 Startet 26. mars Avsluttes 15. juni Krav for å delta: Fra hver bedrift skal 10 brukere samkjøre 4 ganger.
FREDRIKSTAD MUSIKKRÅDS MÅL OG HANDLINGSPLAN
FN-by prosjektet Samarbeid mellom UNEP/GRID-Arendal, Arendal kommune, Aust-Agder fylkeskommune og Ungdommens bystyre Bygger på ideer og initiativer for.
1 Interkodex forhandler MARS Del 1 Nyheter, praktiskinfo, trender.
PRESENTASJON KARRIERESTART -en del av Nye StudentTorget.no.
Norges ressurssnettverk innen informasjonssikkerhet – NISNet Kick-off-møte Universitetet i Bergen 10. oktober 2007.
Jørn Tore Persen Agenda Nøkkeltall Hva er nytt på web i 2009? Hva gjør VisitOSLO for å bygge trafikk til sine sider? Hvorfor annonsere.
Rotary lys langs kanalen. Hva skal til for å lykkes?
Mediehåndtering Kommunikasjon og media i Europeisk mobilitetsuke 2009 Kommunikasjonsrådgiver Bente Tovik.
God kommunikasjon – vær trygg
Høring om Vestlandet Hordaland fylkeskommune 23 mars 2007 Olav Bergo, BA-redaktør.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
- det blå nettverket på sørvest landet
QUIZ- (AS) BJØRNS KIWANISQUIZ Du treffer en person som ser du bærer Kiwanisnåla, og som spør hva det er. Du svarer: ”Jeg er medlem av Kiwanis! ” 1.Hva.
Tilrettelegging med TG som virkemiddel gir mennesker muligheter!
EU kommisjonenlytter til Sørum Hvorfor?. Hva er Caic? -creative approaches to intercultural competence zGruntvig mobilitetsprosjekt 2008 – 2010 zInstitusjoner.
Innovasjon Norge – hvem er det ? Innovasjon - hva er det ?
Bakgrunn for prosjektet og forankring til konferansen.
Kort om Bysiden Norges største byguide på nett (52 byer) ‏ Aktuell informasjon om arrangementer. Hva skjer, hvor og når? Brukeren kan selv legge ut informasjon.
Styrer og mangfold Styreakademiet 15. september 2005 Elisabeth Grieg.
(atg-nettverk nov-2011) –Årsmøte i Utdanningsforbundet Bergen mars Det deltar 111 delegater. –Årsmøtet er den viktigste arenaen for å være.
Senter for yrkesrettleiing i Hordaland
Gruppeundervisning /
11 Nettverksmøte for LP – Agenda – 10.10: Informasjon om EU-tjenesten ved NTNU v/ Per Inge Andresen og Øyvind Throndsen – 10.25:
Avgrensning og definisjon av formidling Resultatbasert finansiering av forskingskomponenten i UH- budsjettet En forskingskomponent – Vitenskapelig Publisering.
And Together. Free your energies Tormod Fjeldberg/Nina Borgersen 11 th February 2011 ”Jentekveld” ved VGS.
1 Bruk av mobilt medieinnhold 3Q 2006 Knut-Arne Futsæter og Katja Møglestue TNS Gallup
5.4 Markedsstrategi- del 2 Velge markedsføringstiltak Velge tiltak som øker salget. Vi bruker de fem P’ene – Pris – Produkt – Plass (distribusjon) – Påvirkning.
Internasjonalisering i grunnopplæringen Stig Helge Pedersen.
Læringsarena - kommunikasjon VRI og RFF. Tradisjonell forskningskommunikasjon.
Hvilke plattformer bruker dere?
(Selskapsnavn) Forretningsplan
Kollektivtrafikkforeningen
Avislesing 2018: Tilbakegang for papiravisene fortsetter
Utskrift av presentasjonen:

2 SIU Profilering og spredning av resultat Bergen Tore Kjærgård

3 Profilering og spredning Viktig oppgave for prosjektene Pålagt av EU – må dokumenteres Nødvendig for å markedsføre prosjektet SIU bistår med noe, men det viktigste er det prosjekteier gjør selv

4 Markedsføre - faget/skolen - virksomheten - lokalsamfunnet Oppblomstring og vekst til små fag - Opplæringskontoret for små og vernverdige fag - Verdal vgs og byggfag m.flere Komme i kontakt med nye nettverk og partnere Hensikt - mobilitetsprosjekter

5 Målgrupper og kanaler Hvem vil du nå? Hvordan når du dem? Aktuelle kanaler: Lokal –aviser, -TV, - radio Fagblader Egne og andres nettsider Lokale politikere, NHO/LO Konferanser og utstillinger Aktiviteter ved egen skole Målgrupper: Bedrifter, Leonardos utvalg, bevilgende og påvirkende myndigheter, opplæringsinstitusjoner Målgrupper og kanaler: Kommuner Fylker Opplæringskontorer Bransjeorganisasjoner Nettverksmøter

6 SIUs bidrag Omtale i SIUs magasiner: - Europavegen - Itinera - Global Knowledge Web Nettverksmøter Faktaark Nyhetsbrev hver måned: nyheter, frister, muligheter og resultater

7