Vårt behov for studiesenteraktører

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Rekruttering til utdanning
Advertisements

Veien til læreryrket…….. Differensiering i de nye grunnskolelærerutdanningene Liv Reidun Grimstvedt dekan Avdeling for lærerutdanning og kulturfag.
Universitetet i Nordland
s. 1 Forum Nordlandsløftet Stokmarknes 11. juni 2013.
Kunnskapsparken Helgeland AS Studiesenterrollen - vår erfaring Gjennom samspill skal vi skape vekst på Helgeland!
Toppskolering AOFs tilbud.
1 Seminar om samarbeid mellom høgre utdanning og arbeidslivet Norgesuniversitetet, NUV, Tromsø Prosjekt: Integrert kunnskapsutvikling mellom.
s. 1 Møte Nordlandsløftet Narvik, den
Stjernø – Karlsen - fagskolene Dekan Kathrine Skretting, NTNU NOKUT-konferansen 2009.
Nærmere samarbeid eller fusjon mellom Høgskolen i Telemark og Universitetet i Agder? Fylkesutvalgene Telemark, Aust-Agder og Vest-Agder 24. januar 2013.
Høgskolen i Bergen Over 70 ulike studietilbud Yrkesrettede utdanninger til og med masternivå Utdanninger som er etterspurt i samfunnet.
Forkurs og Tresemesterordning (TRES) Fakultet for teknologiske fag Høgskolen i Telemark Høgskolelektor Jens Harald Aarnes Førstekonsulent Anne M. Blichfeldt.
Nærmere samarbeid eller fusjon mellom Høgskolen i Telemark og Universitetet i Agder? Politisk samordningsgruppe
Trondheim – NTNU – HiST – St.Olavs – SINTEF – SiT – studentene
Aldri før har det vært så nærliggende å ta høyere utdanning.
Storskala utbredelse av elektronisk meldingsutveksling i helsetjenesten Prosjekt FUNNKe region nord Gerd Ersdal, medisinsk.
Presentasjon av Høgskolen i Østfold
Hvordan stimulere og fasilitere næringer med utviklingspotensial?
Storskala utbredelse av elektronisk meldingsutveksling i helsetjenesten Prosjekt FUNNKe region nord Gerd Ersdal, medisinsk.
Høgskolen i Østfold Avdeling for informasjonsteknologi: Status, søkertall… og litt til Dekan Jan Høiberg Advisory Board for IT-studiene
Studietilbudet til Høgskolen i Østfold
Presentasjon av Høgskolen i Østfold
1 Veien videre for Høgskolen i Østfold Hans Blom Rektor HiØ.
Fylkeskommunal boligpolitikk?
Videreutdanning i PPT Videreutdanning for ansatte Lederutdanning.
Grunnskolelærerutdanning Struktur, mulig løsning og noen utfordringer.
Campus Helgeland og eCampus Nord UNINETT-konferansen 1. – 3. oktober 2013 Geir Hareide Hansen leder KOLT.
Skarv PUD og BP I Nordland
Regionale partnerskap en vei å gå for helhetlig kompetanse Regional kompetanseutvikling desember 2009 Kjell Magne Johansen.
Rådgivernettverk fylkesnivå Fauske, 18 – 19. mars 2013 Foto: Peter Hamlin.
Aktuelt om rådgivertjenesten
Erfaringer og veien videre Studiesentre i Nordland
Universitetsturne 2013 i Nordland
Regional kompetanseutvikling i tilknytning til DMS – erfaringer fra Midt-Troms og planer for videreutvikling.
Statsbudsjettet 2010 Avdelingsdirektør Joar Nybo 19. oktober 2009.
Storskala utbredelse av elektronisk meldingsutveksling i helsetjenesten Prosjekt FUNNKe region nord Hilde Gaard, prosjektleder.
Storskala utbredelse av elektronisk meldingsutveksling i helsetjenesten Prosjekt FUNNKe region nord Hilde Gaard, prosjektleder, Harstad.
Storskala utbredelse av elektronisk meldingsutveksling i helsetjenesten Prosjekt FUNNKe region nord Gerd Ersdal, medisinsk.
Storskala utbredelse av elektronisk meldingsutveksling i helsetjenesten Prosjekt FUNNKe region nord Gerd Ersdal, medisinsk.
Storskala utbredelse av elektronisk meldingsutveksling i helsetjenesten Prosjekt FUNNKe region nord Gerd Ersdal, medisinsk.
Storskala utbredelse av elektronisk meldingsutveksling i helsetjenesten Prosjekt FUNNKe region nord Gerd Ersdal, medisinsk.
Student i ”moden” alder
Noen «nyheter» NAV Nordland/Jack Inge. NAV, Side 2 Arbeidsmarkedet i Nordland  Fortsatt stort behov for kvalifisert arbeidskraft ( jfr
Fagmøte – Alternative opptaksveier Undervisningsopplegg og vurderingsordninger ved Høgskolen i Ålesund.
Høgskolen i Bodø – nær, nord og nyttig Høgskolen i Bodø - nær, nord og nyttig.
Samspill skaper vekst Et samarbeid mellom Næringsliv og kultur på Helgeland.
Nord-Norges teknologiske høgskole Jon-Are Lunde Studiesjef
 Dialogmøte i Molde Innledning fra HiST Kari Kjenndalen, styreleder >> HiST >> Veivalg, alternativer >> Innmeldte spørsmål fra HiST.
DRI 1001 Digital forvaltning Introduksjon Arild Jansen 1 DRI 1001 Digital forvaltning Hva skal dere få vite i dag Litt om avdeling for forvaltningsinformatikk.
SAK Samarbeid – Arbeidsdeling- Konsentrasjon. SAK Mitt utgangspunkt Lærerutdanning. Fra allmennlærerutdanning til grunnskolelærerutdanninger Virkninger.
Teknologiutdanning – Høgskolen i Gjøvik Høgskolen i Gjøvik Teknologiutdanning Institutt for ingeniør og allmennfag Institutt for informatikk og.
Hva skal dere få vite i dag ? Litt om avdeling for forvaltningsinformatikk og vi som er her : Om studieprogrammet.
Oversikt over oppdeling: Klikk på et område for å forstørre Avslutt fremvisning.
PRESENTASJON UT AV TÅKA 2015 NASJONALT CANNABISNETTVERK NORGE (NCNN)
Xx Høgskolen i Gjøvik. INNHOLD 2 1)Høgskolen i Gjøvik 2)Mål og strategier 3)Satsingsområder.
Utvikling av deltidsstudium for landbruk Studiet er støttet av Matmerk, KIL midler, Fylkesmannen i Troms Nordland og Troms fylkeskommune.
s. 1 Utdanning og forskning Bodø, 21. april 2015.
HELGELAND - et mangfold av muligheter…. Av Solveig A. Sverdrupsen Sentrum Næringshage.
Strategier og planer for å tilrettelegge for FoU- og utdanningstilbud i samsvar med behov i arbeids- og samfunnsliv Edel Storelvmo Viserektor, UiT Norges.
Driftsstudium i Oslo? 9. mars Driftsstudium i Oslo? HiST utfordres stadig av sin eier, Kunnskapsdepartementet, på en mulig økning av antall studieplasser.
Skulpturlandskap Nordland - Ballangen Foto: Vegar Moen Velkommen til erfaringssamling Prosjekt sammenslåing karrieresenter studieverksted/OPUS
LMU ved et nyfusjonert flercampusuniversitet Foto: Stig Brøndbo, UiT Wenche Jakobsen Prorektor for utdanning LMU-forum.
Hospitering aktuell samarbeidsform i nHS?
Orientering om sammenslåing karrieresenter og studieverksted
Aktuelt om rådgivertjenesten
Oppstart og oppfølging av øvrige regioner i Sammenslåing karrieresenter studieverksted -OPUS Skulpturlandskap.
Ressurssenter for undervisning, læring og teknologi (Result)
Høgskolen i Østfold tilbyr 60 studier i Halden, Sarpsborg og Fredrikstad
Lik kvalitet i studieprogram som gjennomføres på flere studiesteder
DeKomp Midtfylke/Ringeriksregionen
Utskrift av presentasjonen:

Vårt behov for studiesenteraktører Høgskolen i Nesna Vårt behov for studiesenteraktører Renee Waara Dekan for kultur og samfunn 13. oktober 2011 Invitasjon til samling om videre arbeid med studiesentre i Nordland Bodø, Nordland kultursenter

Regionale høgskolens rolle i endring ”The only thing that is constant is change.” Fra et bredt faglig ansvar i forhold til etter- og videreutdanning og portalfunksjon Til SAK- samarbeid, arbeidsdeling og konsentrasjon

Helgelands utfordringer Felles behov. Need for speed. Need for competanse right now! Kompetanse heving Kompetanse miljø, ekspertise, kunnskapsbaserte bedrift

Helgelands utfordringer Felles utfordringer Antall studenter- lønnsomhet for å drive studier Helgelands modell- samlinger plassert rundt om på Helgeland Kobling kompetanse behov med tilbud (og finansiering)

Infrastruktur- studiesenter The framework is there, if you have the cash. Innhold/studier kan kjøpes fra hele nasjon ’and beyond’

Studiesenter tilbud på Helgeland Ytre Helgeland Studiesenter Logistikk 10 stp (Høgskolen i Harstad) Videreutdanning Kognitiv terapi 30 stp (HSF og Kognitiv forening) Prosjekt ledelse 7,5 stp (BI Trondheim) Organisasjon og ledelsen helsefag, videreutdanning 60 stp (HiNe) Engelsk 15 stp, videreutdanning (HiNe).vår 2012 Bedriftspedagogikk 15 stp (HiNe) Mosjøen Studiesenter Vernepleieutdanning (Harstad) HMS 7,5 stp (NTNU) (pris kr 250 000) Engelsk i arbeidslivet 6 stp (HiNe) Flerkulturell forståelse 1, 30 stp (HiNe) Flerkulturell forståelse 2, 30 stp (HiNe) Brønnøysund Studiesenter Førskolelærerutdanning (UiN) • Informatikk ved Universitetet i Nordland. • Mastergradutdanning i logopedi ved Universitetet i Tromsø. Arbeidsrett, 10 stp, fra høsten 2011 (UiN)

Studier 2011 Kunnskapsparken Helgeland (fra møte 11. 10 Studier 2011 Kunnskapsparken Helgeland (fra møte 11.10.11, Bjørn Audun Risøy) o Transport og logistikkøkonomi (10 stp), UiN o Bedriftsøkonomi Helgeland (60 stp over to år), UiN o Forvaltningsrett (10 stp), UiT o Bibliotekstudie - Digitalisering og digitale dok. (10 stp), UiT o Engelsk i arbeidslivet (6 stp), Mo i Rana høst, HiNe o Forkurs for ingeniørutdanning, HiN o Bachelor ingeniør, nettbasert HiN – veiledning i Rana o Praktisk ledelse (10 stp), Norsk Industri/Høgskolen i Sør-Tr. o Reiselivsmarkedsføring (10 stp), Høgskolen i Finnmark o 1. avd jus, FU/UiO o Gjeldsrådgivning (10 stp), Universitetet i Agder 04.04.2017

Bygging opp av fagmiljø tar tid Sårbar, endring i søkertall, behov for rask endring Høgskolen i Nesna er en institusjon som bygger opp fagmiljøer over tid. Eks. Sykepleier utdanning og IT utdanning

Vårt behov for studiesenteraktører Møteplass for studieutvikling og samarbeid Eksempel: Kultur og mat studiet Eksempel: Engelsk ny modell (et samarbeid med RKK)

Vårt behov for studiesenteraktører Alle Helgelands sentrene: Mosjøen, Sandnessjøen, Mo og Brønnøysund Undervisnings lokaler Representasjon i alle sentrene, RKK som et godt eksempel Rekruttering og utviklingspartnere Samle nok studenter for å gjennomføre et studium ved å bruke alle regionens sentere sammen

Helgeland Kompetanse heving Felles behov. Felles utfordringer. Kompetanse heving Kompetanse miljø, ekspertise, kunnskapsbaserte bedrift