AT WORK 1 Lærebok ● Arbeidshefte ● Cd-er ● Elevnettsted ● Lærernettsted.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Endgame - Lessons from Afghanistan Torbjørn L. Knutsen.
Advertisements

Everyone Print Kalle Snarheim.
MedieTrender – med fokus på sosiale medier EnergiNorges Markedskonferanse Knut-Arne Futsæter
OTH ord til handling Arbeidsplaner med konkrete mål og vurderingskriterier.
Régis Laurent Director of Operations, Global Knowledge Competencies include: Gold Learning Silver System Management Touch, flip and fold Håvard Haukeberg.
Gruppemedlemmer Gruppa består av: Magnus Strand Nekstad – s156159
Ledelsesinformasjonsystem
Key takes from the CXPA breakfast meeting 19th of march 2013 Summarized by KOBRA – Full text from Post It notes available in notes 1.
Gitte Holten Ingerslev - DPU Tekst Forskerens og didaktikerens blik på mødet mellem tekst og læser.
Det er ganske underlig med disse sentrale salmene. Selv om du ikke er religiøs burde du lese dette.
Plan for uka i 7A. Timeplan MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag Eng/IKT/norskKrøKHVEng/IKTNorsk """"" """Matte (Delt)Fremføring "EngelskNorsk"" Eng/IKT/norskNaturfagMatte.
Library 10 Kari Lämsä Helsinki City Library
Men hva mener de som har klart det? Børge Haugset (NTNU&SINTEF)
1 Information search for the research protocol in IIC/IID Medical Library, 2013.
M U N D O S N U E V O S – nye veier i spanskopplæringen.
MATEMATIKK 1T Lærebok ● Oppgavesamling ● Elevnettsted ● Lærernettsted
Council of Europe Common European Framework of Reference: learning, Teaching, Assessment Inger Langseth
Web Accessibility Initative (WAI) Flere akronymer.
WAI 2.0 Flere akronymer.. WCAG 2.0 Working Draft: Fire prinsipper Content must be perceivable Innholdet skal presenteres slik at det kan bli oppfattet.
Ytre miljø Q4 CAKE. Information for OIM/section leaders; The presentation is to be presented in the General safety meeting together with the film on the.
Skriverammer FORSLAG TIL SKRIVERAMME ENGLISH AS A WORLD LANGUAGE
Lesing Inger Langseth Program for Lærerutdanning NTNU
Et samarbeidsprosjekt mellom Åfjord og Rissa videregående skole.
EU-program Gjennom EØS-avtalen, bilaterale avtaler og nasjonale tiltak er Norge en aktiv partner i flere samarbeids- og utvekslingsprogrammer innen EU-området.
”UV-viser” for sydligere breddegrader. Radius på sirklene for hver UV-indeks, for 350 DU (normalt tykt for sommer i Norge) og 5% overflate refleks.
Netværksbaserede indsatser som integreret tilgang The grass is always greener on the other side …
RISKS AND PITFALLS IN COMMUNICATION WITH THE MEDIA Ole Didrik Laerum The Gade Institute University of Bergen EUPRIO Conference Stavanger
Planning and controlling a project Content: Results from Reflection for action The project settings and objectives Project Management Project Planning.
Gilbert Engelsk 5. – 7. trinn, spesialundervisning ungdomstrinnet.
A PROJECT WEEK 45: INTRO+ RESEARCH AND PLANNING WEEK 46: RESEARCH AND WIKI WRITING WEEK 47: NO ENGLISH WEEK 48: FINISHING TOUCHES WEEK 49: ORAL PRESENTATIONS.
EST4001: Metode og prosjektbeskrivelse Introduksjon onsdag Ragnhild Tronstad.
Section 5.4 Sum and Difference Formulas These formulas will be given to you on the test.
In Use Engelsk for unge og voksne
Using To Teach English?. Background The value of authentic communication Practice, 2013: – Exchange – Present themselves – Get information about.
The Thompson Schools Improvement Project Process Improvement Training Slides (Current State Slides Only) October 2009.
Primary French Presentation 10 Colours L.I. C’est de quelle couleur?
On your smartphone, please either locate and bookmark in your browser orhttp://kahoot.it download the Kahoot-app from your app shop (Google.
On your smartphone, please either download the Kahoot-app from your app shop (Google play, App-store,...) or locate and bookmark in your.
Resilient group Alexandra Solheim, Phuoc Vien Ngo, Sabahud-Din Chughtai Stakeholder: Alma Leora Culén.
Title: «How to use different tools and/or machines in the workshop»
Audio exercises – lytteøvelser Oppgave 1.
Relevant questions for the Reference Group
Visning 2) Sett inn 3) Sett inn BILDE Bruk verktøylinja og gå til:
e-learning Find documents about and the use of multimedia systems and
CAMPAIGNING From vision to action.
Cake q4 SIKKERHETS-LEDELSE
Using nursery rhymes and songs
Welcome to an ALLIN (ALLEMED) workshop!
Godt grep – presentasjon
Metodikk og praktiske tips Godt Grep bolk
MEDLEMSKAP OG KLUBBUTVIKLING
Assignment 2 P3, P5, M1, M2, D1 TEAM SPORT
LO2 – Understand Computer Software
Burned – The End Vocabulary.
English /22/18 What kind of relationship to the children have with Miss Maudie? What does she say about the Boo Radley stories? Why did the banker.
Marking Rubric for Work Presentation
Getting to Genuine Collaboration
What are the Chances CSCOPE Unit 08 Lesson 02.
Gravity and Tides Response ISN P. 113
What is the diagram to the left? Explain to the best of your ability!
Be Joyful Keep the Faith Do the Little Things
A sentence is a complete thought.
ACCG Project Development & Approval Process
Your Name MKT 113 Marketing Channels Analysis
Developing an Educational Web Application for Student Training in Geographical Information Systems (GIS) Derek Morris Jr. , Edsel Norwood , Disaiah Bennett.
(You can delete these instructions before sharing with students.)
Jakub Kocvara, Dr. Martin Hlosta, Prof. Zdenek Zdrahal
LCM API Evolution – El Alto ARCHCOM, April 9, 2019
Lerner and Keltner 2001, Fear, Anger, and Risk
Prompt: Do you believe that culture contributes or detracts from an individual’s success? Write five sentences in which you state your opinion. Support.
Utskrift av presentasjonen:

AT WORK 1 Lærebok ● Arbeidshefte ● Cd-er ● Elevnettsted ● Lærernettsted

Det yrkesrelaterte stoffet utgjør tre av seks kapitler Er plassert mellom felleskapitlene for å gi avveksling og progresjon i arbeidet Læreplanens hovedområde dekkes gjennom ulike teksttyper L æ r e b o k 9 l æ r e b ø k e r

Fagvokabular Grunnleggende språktrening Enkle skriveoppgaver Utfyllingsoppgaver Kryssord Ordleksoppgaver V o c a b u l a r y Fill in words ● Crossword ● Wordsearch ● Risk assessment L a n g u a g e w o r k Write a grammar poem ● Concord C o n t e n t S t u d i e s Numeric competence ● True or false 9 a r b e i d s b ø k e r

Lydstoff – på cd og nett All skjønnlitteratur innlest – cd, fellesstoff (1) + cd, programspesifikt stoff (9) Noe fagstoff innlest Lydstoff også på nettstedet Ressurspermen Praktiske råd og tips til undervisningsbruk Forslag til årsplan Fasit/løsningsforslag Tekstmanus til lyttetekstene fra cd-ene Anbefalte romaner og dvd-er (filmer)

Nettstedet Mange oppgaver med hint og løsningsforslag Interaktive oppgaver Kryssord Forenklede tekster – med lyd, uttale og gloser Lydstoff Eksamenstips Lenker til aviser Nyttige råd og tips om IKT og Internett

Hva er nytt i lærebøkene? Nytt utseende – forside, bilder og illustrasjoner Nye tekster og oppgaver Møter kravene i den nye læreplanen Inkluderer læringsstiler – ”How do you learn best?” Bruker det europeiske rammeverket som utgangspunkt for egenvurdering

Skills and Strategies Speaking Reading Listening and Watching Writing Digital Competence Numeric Competence Language Work

Speaking – oppgavetyper Being polite Expressing opinions Practising vocabulary Talking about it Giving information Describing a person Interaction Giving a description Role play Giving instructions Telling a story

Reading – oppgavetyper Reading for overview Reading for detail Reading for specific information Reading aloud Reading cartoons Understanding literature

Listening and Watching – oppgavetyper Listening for detail Listening for specific information Understanding a film

Language Work Spread throughout the textbook

Writing – oppgavetyper Writing an – s. 15, 20, 58, 115 Writing a presentation – s. 31, 78, 81 Writing factual prose – s. 41 Writing a description – s. 61, 170 Writing about a film – s. 70 Writing a dialogue – s. 72, 165, 179 Writing a story – s. 77, 165, 179 Writing a character description – s. 99 Writing a film review – s. 115 Writing a letter – s. 125 Writing instructions – s. 138 Writing an explanation – s. 142 Writing a summary – s. 149, 155 Writing a reader’s letter – s. 170, 173 Writing a diary – s. 179 Writing a blog – s. 184 Expressing opinions – s. 191

Digital Competence Finding information on the Internet Can you trust the Internet? Evaluating Internet sources Making an electronic presentation Questionnaire Numeric Competence Temperature conversions Understanding figures Converting American measurements to metric equivalents Understanding charts