”To be online, or not to be online: That is the question!”

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hva sier de offentlige styringsdokumentene?
Advertisements

Bruk av nettstøtte i kreftsykepleierutdanningen
Konsekvenser av ny teknologi Over the course of a few years a new communications technology annihilated distance and shrank the world faster and further.
Forside/oversikt Fag / tema Passer i språkfag Trinn Alle alderstrinn
Velkommen som nettstudent!
Kva konsekvensar har Kunnskapsløftet for norskfaget i lærarutdanninga ved HSF? Utgangspunkt i nye emne i Kunnskapsløftet.
Hvorfor studere kommunikasjon?
PhD on Track – testmetodikk når målgruppen involveres Andrea Gasparini, Universitetsbiblioteket i Oslo Ingrid Cutler, Universitetsbiblioteket i Bergen.
E-Training.… utforsking av nye fronter Dr. Ing. Bassam Hussein NTNU.
Om praktisk tilrettelegging av fjernundervisningen Eksempel fra Praktisk Pedagogisk utdanning ved UMB Nasjonalt studieveilederseminar 2007 Hans Erik Lefdal.
Av oss kan du forvente service og kvalitet Morgendagens løsning i nettskyen.
Digital kompetanse – nettbasert Tonje H. Giæver Louise Mifsud.
Velkommen til Lean Ledelse
Lærerkonferansen Lærerkonferansen april Nettstøttet læring Lærerkonferansen Vidar Lillehaug Anne Rørvik.
NVU-seminar 2002: Workshop A: Nybegynner Hvordan komme i gang med e-læring? Line Kolås, HiNT
E Morteza Amari, 2006 ”To be online, or not to be online: That is the question!”
Strategi og politikk for utvikling av det digitale fag- og forskningsbibliotek ved egen institusjon av Lars Egeland, Høgskolen i Vestfold Innledning på.
Distansundervisning i Interreg – kan denna teknologi och informationshantering även användas inom forskningssamarbete och forskarutbildning? Erik Mönness,
Kunnskapsløftet og sammensatte tekster
OMJ-98 Avdeling for samfunnsfag Kompetansemøter mellom praksis og utdanning P 10/2005.
Digital kompetanse i studiet og praksisopplæringen •Produksjon av sammensatte tekster inkludert digitale presentasjoner (tekst, bilde, lyd, video, animasjon)
Pedagogikk og veiledning for bibliotekansatte NFK / Høgskolen i Bodø Merete Hassel, Bodin vgs.
2006 Finn frem på Internett Susanne Koch Gruppe for digitale medier i læring Fagpedagogisk dag 3. Januar 2007.
ODIN MEDIA Ledende kommunikasjonsbyrå i Østfold-regionen 15 ansatte, solide kunder Gruppe med 60 ansatte Strategi og rådgivning PR og innhold Design Web.
Internettløsning for språkstudier Carsten Jopp UiB, prosjekt LINGO,
Internettløsning for fjernundervisning Carsten Jopp UiB, prosjekt LINGO,
Hva er viktig i Emnebeskrivelsen? BYG 1271 F – Materiallære
Programvare som stimulerer barn til lek, og kreativ og skapende bruk
Samfunnsfaget Hva digitale verktøy tilfører faget Digitale verktøy innen samfunnsfaget er glimrende til å anskueliggjøre, illustrere og aktualisere fenomener.
Kvalitet i nettbaserte studier Muligheter med HD og 4K konferanse
En beskrivelse av IKT i skolen Sett fra en lærers ståsted
Kim Orlin Kantardjiev Studie- og forskningsansvarlig Studentparlamentet ved UiO.
Bruk av muntlig sensor i norsk høyere utdanning - High Stakes eller Low Stakes Prof. Stephen Dobson.
Pedagogiske utfordringer og fremtidige utviklingstrekk
Om Luthersk dåpsteologi og dåpens betydning for trosopplæring
Velkommen til IKT og læring!
Masterstudium IKT og læring Arbeidsseminar PUS 12/2 03.
Mjøs-utvalget om IKTs betydning Oppsummering til LUs fagdag 2000 Leikny Øgrim og Monica Johannesen.
E-læring: Erfaringer med kompleksitet og grenseoverganger Vibeke Bjarnø, Avdeling for lærerutdanning Helge Høivik, Pedagogisk utviklingssenter Høgskolen.
ECAR Study of Undergraduate Students and Information Technology, 2013 Educause Center for Analysis and Research.
Blogg og publisering på nett
Bruk av digitale multimedier i norskfaget Nettsamtaler og samtaletekster i og utenfor skolen.
Muntlig nettundervisning André Avias / HiØ Språkkonferanse F21 – 12.mars 2011.
Læring med IKT i skole og bibliotek Multifunksjonelle læringsressurser og interaksjon, læring og læringsmåter En presentasjon.
EPost Pensum: Olsen, kap. 7 ” ”. Egenskaper ved ePost Asynkron Tekstlig Enkel Effektivt Universell adressering (IP adresser) Universell bruk Vedlegg.
EPost Pensum: Olsen, kap. 7 ” ”. Egenskaper ved ePost Asynkron Tekstlig Enkel Effektivt Universell adressering (IP adresser) Universell bruk Vedlegg.
MUSEUM OG MOBIL INF5261 – Utvikling av Mobile Infomasjonssystemer.
Jump to first page Lava Læring En introduksjon. Til første foil Læring 8. september 1999 Oppstartmøte 1. Partnere - Innhold InnholdSkoler Aschehoug Del.
Media og kommunikasjon. Media og kommunikasjon? Mulighet for generell studiekompetanse Etter to år kan en gå ut i lære –Mediegrafiker –Fotograf Mer enn.
Online symbolske tjenester Pensum: Olsen, kap. 19 og 20 ”Case studier”
Høgskolen i Oslo IKT-revolusjonen i mitt lærerliv! Digitale presentasjoner i eget arbeid Forelesning for A05 Hanne Christensen Monica Johannesen.
En politikk for Kunnskaps-Norge Statssekretær Åge R. Rosnes LOs utdanningskonferanse 2. november 2005 Sørmarka.
Knut. H. Sørensen: Ungdoms bruk av dataspill, 10. jan Ungdoms bruk av online dataspill Knut H. Sørensen
Nettsider som sjanger Vibeke Bjarnø, IT-seksjonenIT-seksjonen Avdeling for lærerutdanning, Høgskolen i Oslo A03 – våren 2004.
Nettsider som sjanger Vibeke Bjarnø, IT-seksjonenIT-seksjonen Avdeling for lærerutdanning, Høgskolen i Oslo Norsk-seksjonen vil.
Hva er IKT? n Om begrepet IKT n Hvilke tilbydere er i markedet –nettilbydere og tjenestetilbydere n Om nett og infrastruktur –tjenestenett, stamnett, aksessnett.
Digital Historiefortelling Hva ønsker du å fortelle?
Smart digital samhandling Ingunn Bremnes Stubdal Utdanningsdirektoratet.
The Relationship of Social Presence and Interaction in Online Classes Chih-Hsiung Tu; Marina McIsaac Gjermund Eikli.
Om Globalskolen Nettskole Startet i 1998 med 15 elever Forsøk i fem år 2011: 1210 elever i 100 land trinn + grunnleggende norsk 22 lærere Læringsverktøyet.
Hvor går utviklingen? Håvard Grjotheim. Et skifte.…
Digital læring for publikum og bibliotekansatte
Title: «How to use different tools and/or machines in the workshop»
Prioriteringer 2016 – Webseksjonen Even Halvorsen
Thorleif Hjeltnes, HiST
Nettmaster og industrimaster i Industrial IT and Automation
Informasjonsmøte for italiensk (bachelor og årsenhet)
Resultater for Rettsvitenskap &
Silurveien.
Utskrift av presentasjonen:

”To be online, or not to be online: That is the question!”

Nettbaserte læringsmiljøer i visuelle kunstfag Bruk av multimedier i undervisning innen visuelle kunstfag i et nettbasert læringsmiljø Morteza Amari PhD kandidat ved Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo

Tilgang i verden: ca. 1 milliard Internet Tilgang i verden: ca. 1 milliard Tilgang i Norge: 12 år+ ca. 3.3 mil (TSN Gallup, 2007) Tilgang til bredbånd i Norge: ca. 1 mil (SSB, 2006)

Populære programmer: Yahoo, MSN, Skype Kommunikasjon Audio-video Synkron/asynkron Populære programmer: Yahoo, MSN, Skype Videomediert kommunikasjon: utdanning, telemedisin, telesykiateri, handel

Mediers synkronisitet - Media Synchronicity (Dennis, 1999) Conveyance (overføring) og convergence (sammenfall) Feedback Symbol variety Parallelism Rehearsability Reprocessability Face-to-face High Low-high Low Video conference Medium-high Telephone Medium Written mail Low-medium Voice mail Electronic mail Electronic phone (”chat”) Asynchronous groupware Synchronous groupware Fig. 1: Sammenligning av media på tvers av mediers egenskaper

Fig. 2: Teknologiske variabler som påvirker Telepresence (Stuere1992)

Nettbasert studie Kunnskapsløftet Visuell kommunikasjon Digital kompetanse visuell kompetanse Digital bildebehandling (15 sp) Digital grafisk design Web og informasjonsdesign Mediedesign

Utstyr og programvare

Framgangsmåte Campus samling Nett samling Classfronter Link til e/pop Teori stoff praktiske oppgaver Digital innhold Tekst Lyd Video

Nettsamling

Nettsamling

Nettsamling

Videomediert veiledning

Lyd Problemer Støy Ekko ”Push to Talk” Frustrerende Headset og mikrofon med god kvalitet

Rimelige maskin og programvare Bildebehandlingsprogram Bredbånd Oppsummering Tilstedeværelse Rimelige maskin og programvare Bildebehandlingsprogram Bredbånd Utfordringer Teknologiske muligheter