Vi startet med å spørre dem: Hva er bra med kaninboys?”

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Den vesle gutten og julenissetoget
Advertisements

Fader Thomas - -Og de gode hjelperne. Det vil si St. Paul skole. Dere hjelper fader Thomas med nødsarbeid i India.
I.
Fra tegning til fortelling


EN LITEN JULE HILSEN FRA LAR-NETT NORGE
Noen tema for samtaler om vennskap (Barnetrinnet)
Hva slags spørsmål skal man stille på hvilke nivåer?
Bli en bedre fisker ! Av Ulf Skauli
Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
Verdens 7 underverk.
Bokanmeldelser..
På besøk hos endene på Nidarø «titt tei – er det noen der?» Nystua, aug 12.
Lilandspeiderne Informasjon.
FLYTÅRN Vi fikk ei stor eske inn på avdelinga, som Rainer foreslo
M ÅNEDSEVALUERING JUNI Da er sommerferien her. Håper dere har det fint! I juni har vi feiret Sakada 5 år, Simen 4 år og Sebastian 5 år. HURRA! Det var.
Månedsevaluering november 2011
Vi hører stadig om “reglene" fra kvinnesiden. Her er endelig reglene sett fra mannens ståsted.
Etter jobb på fredag var jeg ganske trøtt…
Kapittel 28 Norgeskartet

En måte å lese Bibelen på
Aggression Replacement Training
NASJONAL KONFERANSE NAFO
MÅNEDSEVALUERING NOVEMBER Vi har hatt fokus på helse og prata om at det er viktig med god håndhygiene. Vi vil ikke bli syke! Barna vasker hendene før måltid.
LEDDSETNINGER Vedlejší věty.
KARIUS OG BAKTUS PÅ PIRATEN
Den autentiske læringsdialogen
Gruppe 5!! Anne Pernille Fagerdal Ane Hilde Gilberg Brit Eva Eidsmo
Lorax. Det var en gang et vakkert sted med fargerike planter og lekne dyr. Lorax passet på dette stedet og snakket for trærne, dyrene og andre som ikke.
ONSDAG  1.økt fra  Vi var i klasserommet og sang sanger med bevegelse og rytmer. Konsentrerte oss veldig om puls-slag. Pulsen i.
Oppgave i nettkommunikasjon Samarbeid mellom HiHm og HVe.
Tekst, språk og kommunikasjon
Kapittel 39 Samlivsformer.
Kapittel 47 Å gjøre lekser.
Kapittel 19 Hva er klokka? Vet du hvor mye klokka er? Har du klokke?
Månedsevaluering november rød avd
De 100 mest brukte ordene i bøker i klasse..
Kim er en jente som er fem år gammel. Hun bor i et land som heter Vietnam sammen med familien sin. Kim har tre storesøstre og en lillebror. I huset til.
RUS OG UNGDOM Jobbet på av: Sarem,Sander,Joakim,Johannes,
RUBEN ELIASSEN >.
ELEFANTKLUBBEN (De eldste barna)
10 regler for å skrive for web
Telefonmanus når du ringer fra din egen liste nr 1
Er uglen smart? Vi har forsket litt og her er svarene.
Litterære virkemidler
Og.
Kapittel 2 oppgave c Preteritum eller perfektum?
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Besøk på Beracah barnehjem som ligger i Kerala i India
ONSDAG  1.økt fra  Vi var i klasserommet og sang sanger med bevegelse og rytmer. Konsentrerte oss veldig om puls-slag. Pulsen i.
Sammensatte tekster ?.
«Sammen om læring» - Finstad skoles visjon
Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
God morgen! Tanker etter i går?
Samarbeid…! Velge grupper. Gode venner. Lærte av hverandre. Hyggelig sammen. Lettere å samarbeide på data. Bedre kjent med hverandre på fritiden. Vi diskuterte.
Eventyr.
Samtale rundt bruken av MI til barn ved hjelp av noen kasus
Problemløsning.
Er det godt for barn å vokse opp i Sigdal? Hva kan kommunen bidra med for at det skal bli enda bedre?
Kapittel 4: En normal ettermiddag og kveld
O PPGAVE 40 Side 172 – 173 Sett inn riktig form av ordet i parentes.
Kapittel 35 Hans forteller om jobben som sosionom Hans ønsker å hjelpe andre mennesker.
GOD SKOLE FOR BARN I KAMBODSJA
Venner & valg Avslutning.
GOD SKOLE FOR BARN I KAMBODSJA
Fest & følelser Velkommen
Vennskap for 1. og 2. klasse.
Kapittel 16 På fotballtrening.
Utskrift av presentasjonen:

Vi startet med å spørre dem: Hva er bra med kaninboys?” MØTE MED KANINBOYS Vi startet med å spørre dem: Hva er bra med kaninboys?” Vi brukte flipover og skrev opp det guttene sa: Vi er gode venner Vi er snille mot hverandre Vi slår ikke hverandre Vi tar med hverandre i leken Vi sparker ikke hverandre Vi tar ikke ”kråkert” på hverandre (kråkert: spenne fot for) Vi sklitakler ikke hverandre Vi bygger lego sammen Vi finner på artige leker sammen Vi har det artig sammen Vi stenger ingen ute fra leken

Så spurte vi: ”Hva er en god venn?” En god venn leker med andre Gode venner har det morsomt sammen Gode venner ber hverandre på besøk Gode venner sier unnskyld hvis man har sagt/gjort noe dumt. En god venn er snill Gode venner ber hverandre på bursdag Gode venner ber hverandre på hytta Gode venner går sammen til og fra skolen Gode venner gjør ting sammen

Til slutt spurte vi: ”Hva kan du gjøre for at de andre skal ha det bra Her satt svarene litt lenger inne. Det var ikke så lett å sette ord på. Men vi fikk etter hvert noen fine punkter: Si ja hvis noen vil være med i leken Leke med andre Lese bøker sammen Si noe fint til hverandre: ”Det var bra gjort!” Fortelle en vits Være snille mot hverandre Hvis noen står alene, be dem med på leken Spørre andre om hvordan de har det

På dette tidspunktet merket vi at vi hadde tøyd konsentrasjonstrikken langt. Det var på tide å presentere oppgaven: ”I de neste tre dagene skal dere gjøre hva dere kan for at de andre guttene på kaningruppa skal ha det bra.” Guttene var enige i oppgaven

”Hvis dere ser at noen glemmer seg, og gjør noe som er dumt mot noen andre skal dere si i fra ved å bruke et hemmelig tegn som dere nå skal finne på.” Det kom mange fine forslag om hemmelig tegn: blunke til hverandre, klappe to ganger, holde tommel og pekefinger sammen til en ring, si ”naken ost” og knipse. Guttene hadde avstemming og det hemmelige tegnet ble at de skulle si ”naken ost” til hverandre når noen glemte seg.