Anne Fængsrud og Tone Sunde Nye møteplasser tilbake tilbake På skolene Profesjonsrådgiver er på skolene en halv dag pr uke i praksisperiodene. På hve –

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kilde: Yes!! Gruppe: Julie Veronica Frank Gruppe: Veruska Øystein DL Anita Gruppe: Espen Geir Irmelin Gruppe: Ann-Magritt Øystein LK Susana.
Advertisements

Utdanningsleder Svenning Bjørke • Med utdanning forstår vi virksomheter som har studentenes danning og kvalifisering som sikte. • De nasjonale.
Arbeidsplassbasert barnehagelærerutdanning ablu
Veien til læreryrket…….. Differensiering i de nye grunnskolelærerutdanningene Liv Reidun Grimstvedt dekan Avdeling for lærerutdanning og kulturfag.
UTDANNINGSTILBUD VED IMT 2010/2011
Plan for praksis Studieåret FU – 2 Gro Lise Syversen – HIØ, Praksisseminar FU og
OMJ-98 Avdeling for samfunnsfag Kompetansemøter mellom praksis og utdanning P 10/2005.
FAGTOS (tidligere TOS) – hvor er vi og veien videre?
Samarbeidsmøte for GLSM
Samarbeidsmøte for TOS-fag Informasjon for praksissteder Pilestredet/Informasjon-for-praksissteder.
 Praksisopplæring er en obligatorisk del av studiet, og det er egne fraværsregler.  Reglementert fravær: ◦ Sykdom (egen eller barns) dokumentert.
PRAKSIS for GLU Studieåret
Informasjon om undervisningsopplegg om «språk og læring»
MAPO ( MATEMATIKK I PRAKSISOPPLÆRINGEN ) Samarbeidsmøte GLU Januar 2013.
N YE GRUNNSKOLELÆRERUTDANNINGER Laholmen 12. november.
Fagrettet praksis i allmennlærerutdanningen 8. september 2009
Grunnskolelærerutdanning Struktur, mulig løsning og noen utfordringer.
Praksis i studieåret 2009/2010: Trinn 2-AU
Student ved UiAs lærerutdanninger 14. november 2013 Rådgiver Connie Goul.
Karriereveiledning - utfordringene sett fra elevenes ståsted Cathrine Karlson Politisk nestleder i Elevorganisasjonen.
Foreldremøte 26.september 2012
Flatåsen skole Foreldremøte 19.september Stryringsdokumenter  Opplæringsloven  Kunnskapsløftet  Virksomhetsplan  Årsplaner  Periodeplaner 
Evaluering av allmennlærerutdanninga på oppdrag fra Kunnskapsdepartementet Jon Haakstad, NOKUT Levanger, 3. februar 2006.
Anne Fængsrud og Tone Sunde Profesjonsportal og basisferdigheter barnetrinn (LUB)LUBungdomstrinn (LUT)LUT 2.år2.år 4.sem4.sem prof-ped/ etikk 15 stp matematikk.
Kompetanse for kvalitet
Efl/Institutt for lærerutdanningsfag
F ORELDREMØTE 5A/B A RBEIDSPLANEN
Zippys venner og Kunnskapsløftet (06), sammenfallende mål
Bruk av IKT i undervisningen Innlegg på fakultetets undervisningsdag Stein Dankert Kolstø, IPP.
Lærerutdanning ved Universitetet i Agder
Høgskolen i Oslo Bruk av blogg og wiki i arbeid med bokbaser – et komparativt studium Vibeke Bjarnø (IKT) og Eva Michaelsen (norsk) Avdeling for lærerutdanning.
Vurdering for og av læring i yrkesopplæringen
Kurs nye praksislærere 28. oktober 2014 Toril Hanssen 1.
Rekruttering til lærerutdanningene Akademisk kvalitet Profesjonskvalitet.
Prosjekt - studenttett post av Kirsten Halse. Hensikten med presentasjonen... å informere om hvordan prosjektet er utviklet og spesielt å gi en forståelse.
Småbarnspedagogikk Fordypningsenhet vår 2007 Pedagogisk arbeid med barn fra null til tre år.
Lærerutdanning for ungdomstrinnet LUT Mattias Øhra 2008.
Anne Fængsrud Profesjonsportal og basisferdigheter barnetrinn (LUB)LUBungdomstrinn (LUT)LUT 2.år2.år 4.sem4.sem prof-ped/ etikk 15 stp matematikk.
Høgskolen i Vestfold Avdeling for lærerutdanning 1400 heltidsstudenter 140 ansatte Nasjonalt: 7. størst 19. mars 18. Juni 10. august.
Lærerutdanning for ungdomstrinnet – en lærerutdanning for fremtiden!
Lærerutdanning på ungdomstrinnet ( LUT ). Hensikten med Ny Lærerutdanning på Ungdomstrinnet ( LUT ) Utvikle den faglig kompetente læreren. Utvikle den.
Eksamen i Pel. GLU Mattias Øhra og Camilla Wiig.
Kartlegging og observasjon 2008 Tone Sunde. OBSERVASJON er et bindeledd som kobler teoretisk innsikt til praktisk erfaring (Gunnestad s 77)
Fagintegreringsdag GLU Camilla Wiig. Agenda – 11.30Informasjon og status Refleksjoner fra praksis Praksisbesøk Eksamen i pel –
Otus 31. mai Rustå for livet.  «Rustå for livet» fokusområder  Hvem er vi?  Forventinger til hverandre?  Forsterket skole – særskilt tilrettelagt.
GLU 1-7 deltid, desentralisert og nettstøttet i samarbeid med UiR GLU 1-7 deltid, desentralisert og nettstøttet i samarbeid med UiR GLU 1-7 deltid, desentralisert.
Praksisforum F1d 6 september 2006 Presentasjon av Natur og friluftslinjen 2006/2007.
Kommentar til Rapport nr. 2 fra Følgegruppa for barnehagelærerutdanning «Meir samanheng, betre heilskap, klarare profesjonsretting NRLU oktober.
FOU-BASERT UNDERVISNING ved ALT – et eksempel Studiekvalitetsdagen på HiST 22. mars 2007 Jon Smidt, ALT.
Om praksis - praksisplan og vurderingsrapport Samarbeids- og vurderingsmøte TOSBA/TOS Studieleder Vibeke Bjarnø 11. JANUAR 2016.
Forelesningsfri undervisning – økt læringsutbytte? Førsteamanuensis Kjersti Mordal Moen Høgskolelektor Vidar Hammer Brattli.
1 SAMFUNNSØKONOMI Hildegunn E. Stokke Førsteamanuensis, Institutt for samfunnsøkonomi.
Ragnar Martin Joakimsen. Vurderingsformer Summativ Formativ.
Den energiske læreren Vil du bli noe stort? En lærer har stor påvirkning på andres liv. Som lærer kan du gi barn og unge de beste forutsetninger for å.
Idrettsfag Musikk, dans, drama. VALG AV MATEMATIKKVARIANT  matematikk 1T  matematikk 1P.
Lærerutdanning for ungdomstrinnet LUT Status 3 LUT klasser  Lut1 Lut1  Lut2 Lut2  Lut3 Lut3 Nye LUT praksisskoler  Teigar  Borgheim  Hof.
Lærerutdanning for ungdomstrinnet ( LUT ) Mattias Øhra 2009.
Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning
Studiebarometeret
Lærerutdanning på ungdomstrinnet ( LUT )
20.august 2015 Praksismøte Grunnskolelærerutdanningen 1-7
Velkommen til infomøte om desentralisert lærerutdanning i Nord-Troms
Bruk av digitale verktøy ved vurdering av praktisk veiledning
Hva skal du gjøre? Du skal velge mellom 3 fordypninger i bachelorprogrammet Fordypningene er en del av bachelorprogrammet.
Vurdering Praksislærer gir veiledning og vurderer
Tone Milde Seniorrådgiver
Studiespesialisering
Internasjonalisering ved Avdeling for informasjonsteknologi
Praksisseminar for 19MAGLU5-10 Velkommen!
Utskrift av presentasjonen:

Anne Fængsrud og Tone Sunde Nye møteplasser tilbake tilbake På skolene Profesjonsrådgiver er på skolene en halv dag pr uke i praksisperiodene. På hve – Tollboden Lærerutdannere i praksis deltar i undervisningen på Tollboden en dag pr uke. undervisningen Digital arena – rom for lærerutdannererom

Anne Fængsrud og Tone Sunde Nye roller Profesjonsrådgiver Lærerutdanner i praksis

Anne Fængsrud og Tone Sunde Profesjonsrådgivers oppgaver være bindeledd mellom undervisning på studiestedet og i praksis gi studenten mulighet til å utvikle evnene til å se helhet og sammenheng mellom læringsarenaene gjennom observasjon og samtaler legge til rette for faglig refleksjon slik at studentene utvikler sin profesjonskompetanse / handlingskompetanse. ha ansvar for studentoppfølging gjennom hele studiet både i praksis og på studiestedet.

Anne Fængsrud og Tone Sunde Kalender Høstsemesteret Fagene; norsk (15 stp), pedagogikk (10 stp) og fagdidaktikk/samfunnsfag (5 stp) Vårsemesteret Fagene; matematikk (15 stp), pedagogikk (10 stp), fagdidaktikk/RLE og naturfag (5 stp) Kalender Vårsemesteret