Grete Zetterdal og Per Olav Nyborg Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten IKT-Strateg Grete Zetterdal og Per Olav Nyborg Informasjonsforum Oslo kommunes interaktive tjenester Fjernarbeid Portal
Temaer Oslo kommunes interaktive tjenester Fjernarbeid Portal Prosjektet Fremgangsmåte Planer Fjernarbeid Løsningen Portal Hva legger man i begrepet? MinSide
Oslo kommunes interaktive tjenester Prosjektet Fremgangsmåte Rammeavtale Planer Utvikle flere elektroniske tjenester for Oslo kommune Mer om prosjektet under UKE / IKT på intranettet
Fjernarbeid Vedtatt som mulig arbeidsform Utviklings- og kompetanseetaten vil lage retningslinjer Vil være en offisiell løsning til høsten
Portal – hva legger man i begrepet? Identifisering (PKI / PRK) Individtilpasset informasjon
Portal (forts.) Tjenester Informasjon Statiske websider Dynamiske websider Personifiserte webtjenester
Informasjon fra offentlige registre Transaksjonsbaserte tjenester Informasjonen samles inn online Individualisering Åpner for at den enkelte kan velge hva de ønsker vist Kalender Påminnelser fra virksomheter i offentlig sektor om tidsfrister etc. Transaksjonsbaserte tjenester Innbyggere blir overført fra portalen til tjenesteleverandør via sikkert URL-hopp Elektronisk dialog Meldingsboks for elektronisk dialog til og fra forvaltningen Transaksjonstjenester: Fullautomatiserte tjenester som produseres hos den ansvarlige virksomhet. Visning av informasjon som er registrert om den enkelte i offentlige registre Elektronisk dialogboks. En mail-boks som gir den enkelte en unik elektronisk adresse som kan benyttes til å sende søknader, henvendelser etc. fra og som offentlige virksomheter kan benytte til å sende vedtak etc. til enkeltpersoner Individualisering. Gi den enkelte bruker anledning til å samtykke om elektronisk kommunikasjon, samt tilpasse siden slik at den viser de elementer som den enkelte er interessert i. Kalender Påminnelser fra offentlige virksomheter om frister etc.
?