Grete Zetterdal og Per Olav Nyborg

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Astrid Øksenvåg Rådgiver EKOR AS
Advertisements

FEIDE,  autorisasjon og informasjonstilgang Seniorrådgiver IKT-arkitektur Carl-Fredrik Sørensen Bruk av en tjenesteorientert arkitektur for å etablere.
Utnytt flere muligheter på web Fokuser på det kreative
Tid: fredag Vi holder dørene åpne fra Sted: Making Waves, Kristian IVs gate 13, Oslo Påmelding:
Gode velferdstjenester i fremtiden NHO, 28. november 2013 Kristin Vinje.
Digitalisering av tekniske arkiver
Sentralisering av oppdrag – hva med SMB?
Den sømløse kommune – fra visjon til virkelighet Christer Gundersen - KS Emnekart 2006.
Tilskuddsordning for støtte til innovative anskaffelser av miljøteknologi i Framtidens byer for 2013.
Brukerforum SSP, 28. mai Status Test & godkjenningsordningen 2008 Av Magnus Alsaker.
Gerica på ny plattform Oppdatert
Tromsø MinJournal Samarbeidsprosjekt mellom flere helseforetak, ledet av RRHF Første skisse til løsningsbeskrivelse i 2002.
Selvbetjeningsportaler E-serviceprosjektet til Vest-Finnmark Regionråd.
Semantisk interoperabilitet i det offentlige
Informasjonsforum CP Grete Zetterdal. TILTAK PÅ KORT SIKT Fase 1: Stabilisering av kalenderservere er gjennomført. Tiltak er iverksatt for å.
Service kan ikke vedtas
ALEPH brukermøte 2007 Status fra ALEPH Plus Team.
Tema D: Aktuelle omstillingsprosjekter, erfaringsdeling og informasjon: Ny IKT-organisering Elektronisk bestillings- og fakturasystem Oslo kommune Utviklings-
Elektronisk faktura i offentlig sektor - slik det ser ut akkurat nå e2b Forum Ole Willy Sandbekk Avdeling for IKT og fornying, FAD.
Hvordan kan vi best overføre denne hendelsen til våre to andre nødetater?
Informasjonsforum Stilling ledig Oslo kommunes interaktive tjenester Fjernarbeid Portal CP Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten.
Norwegian Ministry of Modernisation Fornyelse av velferdssamfunnet Morten Andreas Meyer Moderniseringsminister YS-konferansen oktober, 2004.
Samordning, arkitektur, PKI Hva skjer? Endre Grøtnes, Statskonsult
IT-konferanse på Hell, april, 2014
Governmental Social Responsibility Fafo Østforum 3.mars 2005 Regelverket for offentlige anskaffelser Status, erfaringer, utfordringer.
Endring av skjermoppløsning på tynnklient
FINF 4001 forelesning Arild Jansen, AFIN 1 Digital forvaltning Introduksjon Hva er digital forvaltning Nasjonale og internasjonale perspektiver.
Strategi for Puls-programmet Denne presentasjonen støtter kortversjonen av programmets strategi publisert på programmets nettside i juli 2003.
Bruk av IKT i ulike beslutningsprosesser og arbeidsoppgaver i offentlig sektor (I) -Spesielt om elektronisk saksbehandling Hovedpunkter til Dag Wiese Schartums.
PKI – Norge Gruppe 3  Thorstein  Rune  Kjersti  Rasmus.
6. des “Trussel- og risikoanalyse av IKT- systemer med mobile brukere” Prosjekt - TTM4705, ITEM, NTNU Sept. – Nov John H. Embretsen
© Olav Torvund - SENTER FOR RETTSINFORMATIKK UNIVERSITETET I OSLO Ulike former for ytring.
Politikk for åpne standarder og fri programvare Linuxdagen - Oslo, 1. juni 2006 Jørund Leknes, politisk rådgiver.
Tjenesteeier IKT / høst 2015 Velkommen til informasjon fra HiOA’s IKT avdeling.
Oppdatert web-løsning Kongsberg o-lag
Velkommen til strategimøte
KS-prosjekt: Kravspesifikasjon for eServicetorg i kommunene
Elektronisk kommunikasjon i tannhelsesektoren - Hvordan og hvorfor?
Orientering om strategiarbeidet for Norge
Offentlig sikkerhetsportal- status og veien videre
DRI Regjeringens digitaliseringsprogram Hvorfor, hva og hvordan
Brønnøysundregistrene
Statpeds digitaliseringsprosjekt
25. desember 2018.
Hovedprosjekt E49 Student: Terje Valla Oppdragsgiver: Straumen skole
Digital styringsmodell og prioriteringsprosess for prosjekter
Utskrift av presentasjonen:

Grete Zetterdal og Per Olav Nyborg Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten IKT-Strateg Grete Zetterdal og Per Olav Nyborg Informasjonsforum Oslo kommunes interaktive tjenester Fjernarbeid Portal

Temaer Oslo kommunes interaktive tjenester Fjernarbeid Portal Prosjektet Fremgangsmåte Planer Fjernarbeid Løsningen Portal Hva legger man i begrepet? MinSide

Oslo kommunes interaktive tjenester Prosjektet Fremgangsmåte Rammeavtale Planer Utvikle flere elektroniske tjenester for Oslo kommune Mer om prosjektet under UKE / IKT på intranettet

Fjernarbeid Vedtatt som mulig arbeidsform Utviklings- og kompetanseetaten vil lage retningslinjer Vil være en offisiell løsning til høsten

Portal – hva legger man i begrepet? Identifisering (PKI / PRK) Individtilpasset informasjon

Portal (forts.) Tjenester Informasjon Statiske websider Dynamiske websider Personifiserte webtjenester

Informasjon fra offentlige registre Transaksjonsbaserte tjenester Informasjonen samles inn online Individualisering Åpner for at den enkelte kan velge hva de ønsker vist Kalender Påminnelser fra virksomheter i offentlig sektor om tidsfrister etc. Transaksjonsbaserte tjenester Innbyggere blir overført fra portalen til tjenesteleverandør via sikkert URL-hopp Elektronisk dialog Meldingsboks for elektronisk dialog til og fra forvaltningen Transaksjonstjenester: Fullautomatiserte tjenester som produseres hos den ansvarlige virksomhet. Visning av informasjon som er registrert om den enkelte i offentlige registre Elektronisk dialogboks. En mail-boks som gir den enkelte en unik elektronisk adresse som kan benyttes til å sende søknader, henvendelser etc. fra og som offentlige virksomheter kan benytte til å sende vedtak etc. til enkeltpersoner Individualisering. Gi den enkelte bruker anledning til å samtykke om elektronisk kommunikasjon, samt tilpasse siden slik at den viser de elementer som den enkelte er interessert i. Kalender Påminnelser fra offentlige virksomheter om frister etc.

?