Elin –k :Gleder og frustrasjoner
Gleder: Hyggelig å bli spurt Flott å få være med i prosessen og forme spillereglene for elektronisk samhandling Å få være med å lage retningslinjer for bruk av pleie og omsorgsmeldinger ga stor læring og trygghet.
Gleder: Resultatet!!!!! Å treffe blink når en trenger det. Kjempeflott å få anledning til å nå rett kontakt i hjemmetjenesten og rett saksbehandler i helse og sosialkontor. Å få forespørsler en kan svare på umiddelbart er veldig greitt Samhandlingen går raskt og trygt, plo- meldinger forbedrer arbeidsflyten
Frustrasjoner: Ting har tatt lang tid. Det er gildt å sende men trasig å få. Det som til slutt havner i journalen min er helt ulikt det som sendes fra pleie og omsorgstjenesten. Det viktige innholdet drukner i tegn og koder. Adressering var en noe krevende øvelse Visningsfilene gir svært lite.
Spørsmål Hvorfor må motatte meldinger være så uoversiktlige i journalen. Hvorfor kan ikke medisinkort utveksles. Hvorfor er måten sending foregår på annerledes enn ved sending av henvisninger ellers. Hvorfor visningsfiler i innboks og ikke i journalbildet.