Elin –k :Gleder og frustrasjoner. Gleder: Hyggelig å bli spurt Flott å få være med i prosessen og forme spillereglene for elektronisk samhandling Å få.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Situasjonen sett fra Stavanger kommune
Advertisements

Status meldingsutbredelse i region Midt
Pilot for ELIN-k fase 2 Elektronisk meldingsutveksling mellom kommunal Pleie- og omsorg og sjukehus Mellom Tromsø kommune og UNN.
Samhandling med St. Olavs Hospital
Bruke Gmail 3a Gmail er et e-postprogram.
Elektronisk samhandling
Gardermoen, 24. september 2013 Ståle Tunang-Nybakk Utbredelse av pleie- og omsorgsmeldinger v1.6.
Meldingsutbredelse Midt-Norge Møte Utskrivingsrapport Hvordan får vi til en god melding for begge parter? • Hjemmetjenesten trenger info om.
Elektronisk henvisning og epikrise
FUNNKe Teknisk.
Arbeidsmøte Elin-k og KITH
Meldingsløftet i Hitra Kommune
E-meldinger Hva innebærer det ? Ulf K. Rønneberg 2011.
Brukerforum SSP, 28. mai Status Test & godkjenningsordningen 2008 Av Magnus Alsaker.
test- og godkjenningsordningen
Erfaringskonferanse Veien Videre: Erfaringsutveksling, utfordringer og muligheter knyttet til utbredelse av PLO-meldingene.
Praktiske erfaringer fra arbeidet med omsorgstjenester til innvandrere med etniske minoriteter. Grünerløkka Sykehjem 115September 2008.
Samhandling Mye av informasjonsoverføringen i helsevesenet har hittil foregått på papir eller via telefon. Det har tidligere ikke eksistert noen nasjonale.
Mona Pedersen, prosjektleder Meldingsløftet i Lenvik kommune
Nettverksmøte på Sortland
Erfaringskonferansen februar 2011, Oslo.
© 2011 Tieto Corporation Rom ble ikke bygget på èn dag... Tietos erfaringer med Elin-K prosjektet Anne Tveten Prosjektleder og produkteier for eLink Tieto,
Hvordan nå rett mottaker i kommunen
Adressering og standardisering SSP Brukerforum Innlegg ved Egil Rasmussen.
SSP møte 10. oktober 2006 Ståle Leitvoll.
PLO-meldingen er klar – hva nå? SSP Brukerforum Egil Rasmussen.
Synliggjøring og deling av kunnskap om elektronisk samhandling Rådgiver Kjersti Engeseth, avdeling IT-strategi.
Standardisering – hvorfor det?
Prosjektet Kommunal Utbredelse(KomUT) Norsk Helsenett SF
Hovedsamarbeidskommune Line Nordgård, rådgiver IKT helse og omsorg Meldingsløftet i kommunen Prosjektleder ELIN-k Tromsø kommune Prosjektleder Meldingsløftet.
Nettverksmøte FUNNKe 18.juni 2012 Elektronisk meldingsutveksling Forberedelser.
Legemiddelinformasjon - et skrikende behov -
Nettverksmøte i Midt-Troms Velkommen!. Sammen skaper vi tiltak og trivsel! Kort status for Lenvik kommune pr : Oppstart meldingsutveksling.
Hovedsamarbeidskommune
FUNNKe Tekniske forhold ved Lars-Andreas Wikbo
Elektronisk utveksling av helseopplysninger Drift og meldingsovervåking Storskala utbredelse Prosjekt FUNNKe region nord
Hvordan sikrer vi drift og hvordan organiserer vi meldingsovervåking?
UNG HUSFLID Barn gleder Barn B&U konsulent Elin Gilde Garvin
Nasjonalt meldingsløft – status pr november -08
Elektronisk samhandling – et prosjekt i Bergen kommune
Nøtterøy kommune ”Veien til elektronisk samhandling i pleie og omsorg, -fase 1” Erfaringer etter avsluttet forprosjekt Mål for videre fremdrift av prosjektet.
Elektroniske meldinger – Gevinst eller merarbeid - for hvem? Ove Nordstokke - SUS.
Prosjektsamarbeid eDialog24 og Telehuset. Telenor Telehuset AS 100% eid av Telenor i eget AS Mer enn 10 års erfaring i markedet Markedsleder på SMB og.
Samhandling med Pleie og omsorgssektoren med bruk av elektronisk informasjonsutveksling Pleie og omsorgsmeldinger GSU Gjøvik Nasjonalt standardiserte.
Regionale E-helseseminar 2008 Synliggjøring og deling av kunnskap om elektronisk samhandling Rådgiver Kjersti Engeseth, avdeling IT-strategi.
Meldingsløftet i Kongsbergregionen. MÅL 1 All dokumentasjon i helse- og omsorgstjenesten skal skje i elektronisk journalsystem. 2 Alle kommuner skal være.
Tidlig livsstilssamtale
Om KITH Kompetansesenter for IT i helse- og sosialsektoren
Nasjonalt meldingsløft Seniorrådgiver Ellen Strålberg.
Meldingsløftet i Kongsbergregionen regionalt prosjekt
Meldingsløftet i kommunene  Formålet med Meldingsløftet i kommunene er utbredelse av effektiv, helhetlig og fungerende informasjonsutveksling.
IKT Samhandlingsgruppe Rapport til Samhandlingsutvalget
Superbrukerforum 23.april 2013 Seksjon Samhandling Anne Fiskaa Spes.rådgiver, stab samhandling.
- Tryggere for meg!- Enklere for oss! Forberedelse til forandring.
Innkomne meldinger: Lese og kvittere innkomne meldinger: Innleggelsesrapport og Forespørsel/Svar på forespørsel. Følges opp fortløpende, det vil si minst.
Her kommer litt om det vi har gjort på i august, og hva vi skal gjøre i september.
Elektroniske pleie- og omsorgsmeldinger (PLO) Avdeling for kliniske systemer.
Samarbeid om utskriving av pasienter til kommunene Avd. samhandling og helsefremmende.
Sendte meldinger blir liggende i status «Sendt, venter på kvittering»
Normal arbeidsflyt Henvisning til røntgenundersøkelse fra
Velkommen til foreldremøte!
Fagråd digital samhandling Sør-Trøndelag
Synliggjøring og deling av kunnskap om elektronisk samhandling
Undersøkelse blant synshemmede For Norges Blindeforbund
E-meldingar i Møre og Romsdal
Bruk av elektroniske meldinger i Gerica i samhandling med sykehuset
Finn fram på finn.no Søk på finn.no på internett
Elektronisk henvisning
Hva er elektronisk samhandling?
Dialogmelding lege - lege
Utskrift av presentasjonen:

Elin –k :Gleder og frustrasjoner

Gleder: Hyggelig å bli spurt Flott å få være med i prosessen og forme spillereglene for elektronisk samhandling Å få være med å lage retningslinjer for bruk av pleie og omsorgsmeldinger ga stor læring og trygghet.

Gleder: Resultatet!!!!! Å treffe blink når en trenger det. Kjempeflott å få anledning til å nå rett kontakt i hjemmetjenesten og rett saksbehandler i helse og sosialkontor. Å få forespørsler en kan svare på umiddelbart er veldig greitt Samhandlingen går raskt og trygt, plo- meldinger forbedrer arbeidsflyten

Frustrasjoner: Ting har tatt lang tid. Det er gildt å sende men trasig å få. Det som til slutt havner i journalen min er helt ulikt det som sendes fra pleie og omsorgstjenesten. Det viktige innholdet drukner i tegn og koder. Adressering var en noe krevende øvelse Visningsfilene gir svært lite.

Spørsmål Hvorfor må motatte meldinger være så uoversiktlige i journalen. Hvorfor kan ikke medisinkort utveksles. Hvorfor er måten sending foregår på annerledes enn ved sending av henvisninger ellers. Hvorfor visningsfiler i innboks og ikke i journalbildet.