Tre spørsmål Hvor mange har (oppdaterte) kriseinformasjonsplaner? Hvor mange har gjennomført kriseøvelser det siste året? Hvor mange har det siste året.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Pleie- og omsorgsmeldinger i Helse Sør-Øst i 2011 Evalueringskonferanse ELIN-k Gardermoen 15. februar 2011 Kjell Arne Grøtting.
Advertisements

Risiko Sannsynlighetsgradering:1 = Lite sannsynlig (kan inntreffe mindre enn én gang hvert 100. år) 2 = Mindre sannsynlig (kan inntreffe mellom én gang.
Individuell Plan Palliasjon
Bruk mediene - hvis ikke, vil mediene bruke deg Medieseminar Aurland 20. april Audun Tjomsland.
Hvordan lykkes i det lokale/kommunale trafikksikkerhetsarbeidet?
LOVGRUNNLAG LOV OM PASIENTRETTIGHETER § 2-5: Pasient som har behov for langvarige og koordinerte helsetjenester, har rett til å få utarbeidet individuell.
KOMMUNEN- EN AKTØR I GRUNNBEREDSKAPEN
OSEAN Søk Oppslag Integrasjon Oppdatering Mappingløsning 2-nivå
Risiko Sannsynlighetsgradering:1 = Lite sannsynlig (kan inntreffe mindre enn én gang hvert 100. år) 2 = Mindre sannsynlig (kan inntreffe mellom én gang.
Presentasjon av forskningsprosjektet Styring mot gevinst -
© 2011 Tieto Corporation Rom ble ikke bygget på èn dag... Tietos erfaringer med Elin-K prosjektet Anne Tveten Prosjektleder og produkteier for eLink Tieto,
Aktuelle saker. Tariff forberedelser Vi ber de tillitsvalgte om å foreta oppryddingene på medlemslistene sine i god tid før lønnsforhandlingene.
Informasjon er ikke gitt før den er mottatt
Sandkassen – drama i tre akter… Av Bente Erlien og redaksjonskomitéen Oslo kommune Byrådslederens avdeling.
Oslo- og Akershushøgskolenes studentsamskipnad Når krisen er et faktum Beredskap når en organisasjon er i krise.
Regionkonferanse NBF Oslo og Akershus 2014 Bransjegruppe Internett.
1 Nye tider: endringer i arbeidslivet. 2 Samfunn i endring Stadig mer turbulente omgivelser Høyere endringstakt Større kompleksitet Slike omgivelser innebærer.
Vår spennende barnehagehverdag på Rød VI OPPLEVER FIN LEK, KOSER OSS VELDIG, OG DANNER STADIG NYE VENNSKAPSBÅND PÅ RØD AVDELING. HER ER SMÅ GLIMT FRA VÅR.
”Omsorg med varme hender for alle” Konferanse SBL Helse og Omsorg og NHO Oslo og Akershus 14. Juni 2007 Oslo Kongressenter.
”Nettvett - digital mobbing”
Universitetets IT-virksomhet: Strategi, styring, organisering Presentasjon på USITs allmøte 9. september 2010 Lars Oftedal, IT-direktør.
Internett Bydel Vestre Aker Media- og informasjonshåndteringsseminar
Del 3 God intern kommunikasjon – vær trygg
Torsdag kl ”Oslo kommunes nye infopolitikk” Innledning v/Odd Chr. Klafstad og Arne Simonsen kl Pause Kaffe/te kl Gruppearbeid.
Oslo kommune Byrådslederens avdeling ”Nye Oslo” Moderniseringsprogrammet
Kommunikasjonsavdelingen
Grunnkurs i webpublisering
Etikk i Haugesund Kommune
Rjukan – Notodden Industriarv Nominasjon til Unescos Verdensarvliste
Prosjektavslutning og sluttrapport
Krisekommunikasjon i Mattilsynet
Nasjonal, regional og lokal krisekommunikasjon
Tillitsvalgtes medvirkning i budsjettarbeidet
Regjeringens stasing på barnevern – hva foreventes av kommunene Kjell Erik Øie Statssekretær.
Barnevernet sett fra Regjeringens side Kjell Erik Øie Statssekretær
Bø hotell, Anders Stang Lund Senior kommunikasjonsrådgiver
Barnevernet sett fra Regjeringens side Innlegg på kommunekonferansen til Nordland Fylke Kjell Erik Øie Statssekretær
Mellom skremsler og beroligelse Kommunikasjon med publikum om sars Gunhild Wøien Avdeling for informasjon og kommunikasjon Folkehelseinstituttet
Mellom skremsler og beroligelse Kommunikasjon med publikum om fugleinfluensa Gunhild Wøien Kommunikasjonsdirektør Folkehelseinstituttet
Gruppeoppgave – Kort refleksjonsmodell
Samhandle med lokalsamfunnet. Folkevalgt lederskap i kommunen som samfunn Hvordan involvere innbyggerne? Hvordan samhandle med frivilligheten? Hvordan.
Forholdet mellom stat og org. I Norge er det lang tradisjon for at de som blir berørt også skal bli hørt før myndighetene gjør viktige vedtak. De store.
SIPS eInnsyn Hva skjedde? eInnsyn referansegruppemøte innholdsleverandører Jon Sundby, Byrådsleders kontor, Oslo kommune
Informasjon og strategi Innlegg ved Vidar R. Myklebust, Molde 16. sept 2010.
Flytkningsituasjonen – en beredskapsutfordring? Per Ketil Riisem Seniorrådgiver samfunnssikkerhet og beredskap Trondheim kommune.
- På vei mot universitet1 ”nHS-fra prosjekt til institusjonalisering” - implementere nHS i organisasjonen Leif Aage Eilertsen Prosjektledersamling, Oslo.
Lokal og sentral statsforvaltning Statsforvaltningen består av to hoveddeler: Den sentrale statsforvaltningen (statsadministrasjonen). Her finner vi departementene.
Individuell plan og koordinerende enhet Innspill til KOSTRA arbeidsgruppen Seniorrådgiver May Cecilie Lossius.
Naturskadeloven – de neste 50 år ! Utredning av ny naturskadelov Seniorrådgiver Tron R. Bøe Statens landbruksforvaltning.
Kommunikasjon og Omstilling AS Minsaas, Haugan, Welde, Farstad & Dahl Du dømmes ofte ut fra hvordan du håndterer en krise – og ikke etter krisens årsak.
1 Risiko- og sårbarhetsanalyser i kommunen. v/ konstituert rådmann/organisasjonssjef Randi Rasmussen, Malvik kommune Fylkesmannens kommunesamling 12. november.
Modulvegger skal fremstå som den mest profesjonelle aktøren innenfor fleksible modulvegger og modulhimlinger til næringsbygg Vår visjon!
RETNINGSLINJER FOR TELIA NORGE I SOSIALE MEDIER OPPDATERT JANUAR 2017
”nHS-fra prosjekt til institusjonalisering”
Her er kollegahjelperne:
Utøvelse av lederskap ved kriser
Arbeidsmiljøkonferansen 2018 Scandic Seilet
Prosjekt tverrfaglig samarbeid barn/unge i Nordre Land kommune
Det er opprettet en nettside for Hydromet prosjektet: Drives av aktøren.
Møte med seksjonssjefene 10. januar 2017
Arbeidskultur i Drammen kommune
Å ta vare på seg selv og andre
Presentert på Strategikonferansen
Hva er intensjonene bak KE, sett fra et overordnet faglig perspektiv?
Å ta vare på seg selv og andre
||.
Utskrift av presentasjonen:

Tre spørsmål Hvor mange har (oppdaterte) kriseinformasjonsplaner? Hvor mange har gjennomført kriseøvelser det siste året? Hvor mange har det siste året måttet håndtere en krisehendelse?

Ufarlige unormale hendelser har i mediene en økende tendens til å bli beskrevet som kriser. Mediene tiltar seg et stadig mer samfunnsansvar under kriser.

Hva sier informasjonspolitikken? Oslo kommunes kriseinformasjon skal være profesjonell, hurtig og samordnet.

Kriseinformasjon skal bidra til å skape ro og trygghet og gi råd for hvordan befolkningen bør forholde seg. Ved kriser skal kommunen gi rask, nøktern, etterrettelig og oppdatert faktainformasjon. Kriseinformasjon i Oslo kommune er et lederansvar. Virksomheten der ansvaret for krisen er forankret, har også ansvaret for å informere om krisen.

Den som er berørt av en krise, har krav på informasjon fra kommunen. Profesjonalitet i kriser oppnås gjennom en godt planlagt kriseinformasjonsberedskap i alle kommunens virksomheter.

”Pyramideprinsippet”

Informasjonsseksjonen i Byrådslederens avdeling har ansvaret for informasjonsformidling og -koordinering fra kommunen dersom kommunens sentrale krisehåndteringsteam etableres, og der andre aktører enn kommunen involveres.

Kriseweb